کوفته سماق کاشانی | غذای محلی کاشان

کوفته از غذاهای محبوب ایرانی است که بیشتر در خانواده‌هایی که مادر بزرگ‌ها هستند پخته می‌شود. اما این کم شدن پخت کوفته به دلیل کم بودن علاقه‌ به آن نیست. بلکه قلق داشتن پخت آن دلیل واقعی است. کافی است حرف از کوفته قلقلی، کوفته تبریزی یا کوفته سماق شود تا آب راه افتاده از دهان‌ها دیده شود. از آنجایی که خیلی از شهرها کوفته‌ی مخصوص خود  را دارند، کاشان هم نخواسته از این قافله عقب باشد. این است که کوفته‌ای لذیذ مخصوص خود دارد تا در شکم گردی هم سهم خود را انجام داده باشد.

کوفته سماق کاشانی چگونه آماده می‌شود؟

برای تهیه‌ی این غذا مواد زیادی نیاز نیست. اما همین گوشت چرخ‌ کرده، آرد نخودچی، پیاز، و سماق حماسه‌ای می‌آفرینند و بیا و بخور! حالا اینکه دقیقاً چطور آماده می‌شود کار ایران تراولی ها نیست. فقط کافی است بدانید این کوفته نهایتاً در سسی قرمز رنگ که چرب و چیلین هم هست رها می‌شود. تا در آن نانی تلیت شود و خورده شود.

برای دیدن دستور پخت به این سایت بروید: کلیک کنید

مزه‌ی کوفته سماق: این غذا در اغلب رستوران‌ها به دو شیوه‌ی ترش و ملس سرو می‌شود و انتخاب نوع آن هم به عهده‌ی سفارش دهنده است. می‌توانید آن را ترش سفارش دهید تا مزه‌ی شفته سماق یا کوفته سماق واقعی را بچشید. اگر هم میانه‌ی خوبی با غذای خیلی ترش ندارید، ملس آن هم خوب است. اما اگر کلاً دوست ندارید غذایتان ترش باشد، کوفته سماق پیشنهاد ایران تراول نیست.

کوفته سماق
کوفته سماق

کجا کوفته سماق بخوریم؟ 

اگر از آن مسافرانی هستید که شکم گردی یکی از اولویت‌های آنهاست، پس وقتی به کاشان می‌روید رستورانی خوب پیدا کنید و غذای محلی آنجا را هم امتحان کنید. در زیر چند رستوران خوب به شما معرفی می‌کنیم تا مبادا جایی بروید و شفته سماق اصل را به شما ندهند.

سفره خانه‌ی مظفری: خیابان علوی

سفره خانه‌ی عباسی: خیابان فاضل نراقی، خیابان علوی

رستوران سنتی نگین: خیابان محتشم

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments