ایران را بهتر بگردیم | وبسایت ایران تراول

با افزایش میانگین سنی ایرانیان از جوانی به میانسالی در سلیقه و تفریحات آنان نیز تغییری ایجاد شده و سفر یکی از مهم‌ترین تفریحات این دوره سنی است. و ایرانگردی با توجه به شرایط مالی اکثریت جامعه از اولویت بالاتری برخوردار است. ایران تراول وبسایتی است که در هشت ماه قصد دارد ایران را با نگاهی متفاوت بگردد و محتوایی آماده کند تا ایران را بهتر بگردیم و سفر منحصر به فردی را تجربه کنیم. در ادامه با نکاتی برای بهبود تجربه سفر ایرانگردی با ما همراه باشید.

تجربه منحصر به فرد

دیدن ۱۰ جاذبه مهم تاریخی و توریستی هر شهر ممکن است تمام وقت شما را بگیرد و شما حس کنید با دیدن این جاذبه‌ها واقعا آن شهر را شناخته‌اید. اما واقعیت این است که کمتر از ده درصد از جذابیت سفر به دیدن آثار طبیعی و تاریخی است، مابقی آن مربوط است به داستانی که پشت آن اثر وجود دارد، مردمانی که حول آن زندگی می‌کنند، غذایی که می‌خورند و یا جایی که زندگی ‌‌می‌کنند.

شما می‌توانید با لحاظ کردن چند نکته در سفرهای خود تجربه‌ای متفاوت و عمیق‌تری از سفر را درک کنید. سفر از چند رکن اساسی تشکیل شده که تغییر در هر کدام از آنها می‌تواند روی تجربه سفر شما تاثیر گذار باشد. این بخش‌ها شامل موارد زیر است:

۱٫ جایی که اقامت می‌کنید
۲٫ چیزهایی که می‌خرید
۳٫ چیزهایی که می‌خورید
۴٫ جاهایی که می‌بینید

اقامتگاه

تصور کنید که شما در سفر به اصفهان هستید و به دنبال مکانی برای اقامت می‌گردید، انتخاب‌های پیش روی شما از هتل عباسی شروع می‌شود تا هتل‌های دو ستاره متناسب با بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید. اما اگر بخواهید یک تجربه عمیق‌تر و تازه از حضور در شهری که به آن سفر کرده‌اید دریافت کنید می‌توانید در یک اقامتگاه بومگردی مستقر شوید. که این روزها بسیار در دسترس و فرآوان شده‌اند و اتفاقا استان اصفهان پر است از این اقامتگاه‌های بومگردی و از این حیث در کشور مقام اول را دارد. اما این زیادت و کثرت اقامتگاه‌های بومگردی انتخاب و تشخیص بهترین کیفیت از موارد موجود را سخت‌تر می‌کند. در زیر سعی می‌کنیم تا به چند نکته برای پیدا کردن اقامتگاه بومگردی مناسب اشاره کنیم:

  1. در هنگام انتخاب اقامتگاه بومگردی حتما از تجربه مسافران گذشته آن اطلاع کسب کنید. سایت‌ تریپ ادوایزر، سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه یا تحلیل‌ها و پیشنهادات وبسایت ایران تراول منبع خوبی برای این اطلاعات است.
  2. در انتخاب اقامتگاه بومگردی توجه کنید که اقامتگاهی را انتخاب کنید که تورهای گشت شهری در اطراف اقامتگاه خود برگزار می‌کنند. این تجربه برای ما به دست آمده که اقامتگاه‌هایی که شناخت درستی از بافت تاریخی محل دارند در حوزه گردشگری حرفه‌ای تر برخورد می‌کنند و باعث افزایش کیفیت سفر شما خواهند شد.
  3. بعضی اقامتگاه‌ها خود صاحب خانه در آن اقامت می‌کند و این ناب‌ترین نوع اقامتگاه بومگردی است.
  4. صبحانه در اکثر اقامتگاه‌های بومگردی ارئه می‌شود ولی اگر اقامتگاهی را انتخاب کنید یا از قبل با آن هماهنگ کنید که غذای محلی آن شهر را آماده کنند تجربه دلچسب‌تری برای شما خواهد بود.

خریدنی

بعد از سفر به یک شهر ما علاوه بر حس خوبی که دریافت می‌کنیم و چند یادگار هم با خود به خانه می‌بریم، این یادگاری می‌تواند عکس، خوراکی یا صنایع دستی مخصوص آن شهر باشد که نمادی است برای اینکه به ما خاطرات سفری دلپذیر را یادآوری کند. خرید سوغاتی برای دیگران هم یکی از جذابیت‌های سفر است که اگر می‌خواهید حس زیبای خود را به دیگران هم هدیه کنید می‌توانید برایشان تهیه کنید.

قلمکاری
قلمکاری

واقعیت این است که خرید کردن یکی از جذابیت‌های سفر است و بازارها و مراکز خرید هر شهر قلب تپنده‌ی آن است و دقیقاً جایی است که زندگی جریان دارد، پس حتما به بازارهای شهر سر بزنید، مخصوصا اگر شهری بازاری قدیمی، تیمچه یا قیصریه دارد به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. زیرا این نزدیک‌ترین و ساده‌ترین تعاملی است که می‌‌توانید با اهالی آن شهر داشته باشید، لهجه‌ی آنها را بشنوید و گپ و گفتی را با آن‌ها شروع کنید. در مطلب پایین می‌توانید در وبسایت ایران تراول راهنمای خرید برای اقوام و دوستان و همچنین نوع سوغاتی را مطالعه کنید.

خوردنی

ما در طول مدت سفر چندین وعده نیاز به غذا و میان وعده داریم، بهتر است حال که به سفر رفته‌ایم تا حسی تازه را تجربه کنیم، این تغییر در تجربه غذایی ما هم نمود پیدا کند، هر شهری که سفر کنید حداقل نوعی غذا، نوشیدنی، دسر یا شیرینی خاص دارد. علاوه بر مزه و طعم غذاها، خود رستوران، کافی شاپ، شربت خانه یا قهوه خانه‌ای که بروید تجربه‌ای منحصر به فرد از تعامل با بومیان را برای شما فرآهم می‌کند.

کباب زردک
کباب زردک
  1. در منو رستوران‌ها کمی شجاعت به خرج دهید و غذای تازه‌ای را انتخاب کنید، اما قبل از انتخاب حتما از گارسون محتویات آن را بپرسید تا اختلاف زیادی با سلیقه شما نداشته باشد.
  2. قبل از سفر اطلاعاتی در مورد برترین کافی شاپ‌های شهر جمع آوری کنید، معمولا در شهر و شبگردی‌هایی که برای خودتان برنامه ریزی می‌کنید، کافی شاپ‌ها مقصد خوبی هستند.

دیدنی

جاذبه‌های دیدنی همان است که در بسیاری از شهرها هدف اصلی سفر به آن است و دیگر پارامترهایی که به آن اشاره شد در حول آن شکل گرفته است. پس می‌توان گفت اگر تغییری در نوع مقاصد دیدنی یک شهر ایجاد کنید می‌توانید تاثیر زیادی در تجربه شما ایجاد کند. شاید بپرسید که آثار تاریخی یک شهر از قبل مشخص است و نمی‌توان مهم ترین آثار یک شهر را ندید. حق با شماست ما چند راهکار به شما ارائه می‌کنیم که علاوه بر دیدن مهم ترین نقاط شهر تجربه جذاب‌تر و عمیق تری هم از این بازدید دریافت کنید.

  1. معمولا در سفر به شهرهایی که برای اولین بار به آنها سفر می‌کنید لازم است که برترین جاذبه‌های آن شهر را ببینید. اما توجه داشته باشید که شاید تمام این جاذبه‌ها متناسب سلیقه شما نباشد، پس شما باید لیستی از آثار متناسب با سلیقه خود و خانواده‌تان انتخاب کنید، مثلا برای خانواده‌ای که به همراه کودک شان به اصفهان سفر کرده‌اند علاوه بر بازدید آثار تاریخی مثل میدان نقش جهان، بازدید از آکواریوم تونلی و شهر بازی هم اولویت بالایی دارد.
  2. در بازدید از بناهای تاریخی و فرهنگی بهتر است از راهنمای استفاده کنید که باعث می‌شود تجربه شما بازدید از دیدن آثار قدیمی، سفال و خرابه را تبدیل به یک سفر در دل تاریخ و داستان‌های مرتبط با آن بنا و اثر می‌کند.
  3. پیاده گردی در دل شهر، دوچرخه سواری و دیدن آثار کمتر شناخته شده شهر، تجربه دلپذیری است که اگر به تنهایی یا با دوست صمیمی خود به مسافرت می‌روید به شما توصیه می‌کنیم که حتما امتحان کنید.

همراهان ایران تراول

امروز و در این مقاله با ارکان یک سفر متفاوت آشنا شدیم، شما می‌توانید برای شناخت متنفاوت‌ترین مقاصد، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و سوغاتی‌های مخصوص شهر هدف خود به وبسایت ایران تراول مراجعه کنید. این گروه دوست داشتنی در یک سفر هشت ماهه ۱۰ شهر مهم ایران را با نگاهی متفاوت زیر و رو می‌کنند تا شما را آماده یک سفر منحصر به فرد به این مقاصد کنند. آنها را در لینک زیر دنبال کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments