خانه تاریخی عادل کاشان | اقامتگاه سرای نه چم

خانه تاریخی عادل کاشان که حالا به هتل سنتی سرای نه چم تغییر نام و کاربری داده یکی از خانه‌های زیبا و البته به نسبت کوچک کاشان است. اگر دوست دارید بازدید جامعی از کاشان داشته باشید دیدن چنین خانه‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود.

درباره‌ی خانه تاریخی عادل کاشان

این خانه در دوره‌ی قاجار ساخته شد و در تیر ماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. نام آن بنا بر نام کوچه به خانه‌ی تاریخی نُه چم هم معروف است و در حال حاضر آن را با نام خانه‌ی تاریخی مروارید هم می‌شناسند. برای بازدید از این خانه دو راه پیش رو دارید؛ یا فقط برای بازدید به آن محل بروبد که البته خالی از لطف نیست. یا بهتر است شبی را در این خانه‌ی تاریخی بگذرانید تا با این کار فضای سنتی خانه را بهتر و بیشتر درک کنید و لذتی بیشتر ببرید.

این خانه تاریخی در نزدیکی محله‌ی سوریجان و مسجد و تکیه و حسینیه‌ی محله‌ی سوریجان و ابنیه‌ی تاریخی واقع شده است و همین امر موجب ارزشمندی بیشتر آن شده است.

خانه تاریخی عادل کاشان
خانه تاریخی عادل کاشان

معماری و تزئینات

خانه تاریخی عادل کاشان یا خانه تاریخی نه چم یکی از زیباترین بناهای تاریخی کاشان است و در مرکز بافت قدیمی شهر کاشان قرار دارد. این خانه به سبک گودال باغچه و به صورت خشتی ساخته شده و دو طبقه دارد. تزئینات مجلل و باشکوه این خانه، اصالت معماری و طراحی متناسب با فرهنگ و اقلیم خاص منطقه از ویژگی‌های ساخت خانه تاریخی کاشان است.

تقارن، تعادل و ریتمی که در پلان این خانه وجود دارد آن را به خانه‌ای دیدنی تبدیل کرده است. علاوه بر آن وجود تزئینات گچ بری و اتاق‌های سه دری با پنجره‌های رنگی جزء زیبایی‌های این خانه محسوب می‌شود.

سرای نه چم کاشان
سرای نه چم کاشان

هتل سنتی خانه تاریخی عادل 

یا سرای نه چم

لذت خوابیدن و بیدار شدن در جایی که نه تنها تمی سنتی دارد، بلکه واقعاً از دل تاریخ آمده وصف نشدنی است. ایران تراول پیشنهاد می‌کند در کنار اقامت در هتل‌های لوکس و چند ستاره، ماندن در یک اقامتگاه سنتی و بوم گردی را در برنامه‌ی سفرهای خود قرار دهید. با این کار حظ شما از سفر دوچندان می‌شود. به این صورت که ماندن در اتاقتان هم خود نوعی تفرج به حساب می‌آید.

سرای نه چم کاشان 9 اتاق دارد:

۳ اتاق یک تخته: به نام‌های یاسین، امین و گلشن

۳ اتاق دو تخته: به نام‌های شهرزاد، مهیا و مهسا (اتاق مهیا که قیمتش کمی بیشتر از بقیه‌ی اتاق‌ها است، تنها اتاقی است که سرویس بهداشتی و حمام دارد.)

در خانه‌ی تاریخی عادل یا سرای نه چم، صبحانه جزئی از خدمات است. اما دیگر وعده‌های غذایی سرو نمی‌شود. شما می‌توانید صبحانه‌ی خود را در حیاط حوض دار زیبای این اقامتگاه میل کنید. ضمناً این امکان هم هست که در صورت تمایل برای خوردن صبحانه در این سرا، با هماهنگی قبلی به این مکان بروید.

قیمت اقامت در این اتاق‌ها (در تابستان ۱۳۹۷) بین ۲۰۰۰۰۰ تومان تا ۳۳۰۰۰۰ تومان است.

بازدید از سرای نه چم

نشانی: میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، کوچه نُه چَم (فرهنگ ششم)

بازدید از این خانه به صورت رایگان و از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب است.

شماره تماس: ۰۳۱۵۵۲۲۴۴۹۵

برای دیدن تور مجازی خانه تاریخی عادل یا سرای نه چم کلیک کنید

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments