پیست اسکی سیرچ کرمان | تجربه اسکی در نزدیک کویر

روستای سیرچ از منطقه شهداد کرمان عجیب‌ترین شرایط آب و هوایی را دارد. درست در کنار کویر شهداد و منطقه ریگ سوخته که رکوردار گرم‌ترین نقطه کره زمین است منطقه‌ای سردسیر در دامنه قله جفتان قرار دارد که نیمی از سال پوشیده از برف است و در زمستان میزبان بازی‌های زمستانی مثل اسکی است. پیست اسکی سیرچ، غیر منتظره ترین پیست اسکی طبیعی است که در خاورمیانه پیدا می‌شود. با ایران تراول همراه باشید که با این منطقه زیبا بیشتر آشنا شویم.

روستای سیرچ

سیرچ یکی از آبادی های شهداد است که به علت داشتن آب و هوای خنک و کوهستانی از زمان های دور ییلاق کرمان، بخش کویری و گرمسیری شهداد و آبادی‌های تابعه آن بوده است.این روستا در دره ای با شیب ملایم قرار دارد و از دامنه های بلندیهای پلوار (قله جفتان) آغاز می شود و به سمت کویر شهداد ادامه پیدا می کند.

منطقه نمونه گردشگری سیرچ

منطقه نمونه گردشگری سیرچ برای میزبانی از گردشگران و مسافران ورودی به منطقه نیازمند امکاناتی نظیر کمپینگ، واحدهای اقامتی، آلاچیق، چایخانه‌ سنتی، رستوران، بوستان و زمین بازی کودکان، محل فروش تولیدات محلی، مرکز تحقیقات گیاهی و جانوری، امکانات ژئو گردشگری، رصدخانه و راهنمای گردشگری است.

تنها با رفتن به سیرچ می توانید لذت برف بازی در نزدیکی کویر داغ راتجربه کنید.

پیست اسکی سیرچ

یکی از زیبایی های بی نظیر استان کرمان در دامنه کوه‌های این منطقه است و پیست طبیعی اسکی نمود پیدا کرده است که هر بار با بارش برف در این منطقه شاهد استقبال بی نظیر مردم کرمان از این پیست هستیم و اکثر مردم با استفاده از ابزار ساده از قله کوه به سمت پائین سر می خورند. معمولا افراد ساکن در مناطق کویری در خاورمیانه هرگز برفی ندیده‌اند اما منطقه شهداد در کمترین زمان از گرم‌ترین مناطق زمین به تفریحات زمستانی دسترسی دارند و این تجربه منحصر به فردی است که تنها در این منطقه می‌توانید انجام دهید.

پیست اسکی سیرچ
پیست اسکی سیرچ

البته این پیست هنوز به درستی سامان دهی نشده و هنوز هم برخی از این مناطق برای مردم عادی و ورزشکاران غیر حرفه‌ای خطرناک است.

موقعیت جغرافیایی پیست سیرچ

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments