پارک ملت تهران | گنجینه‌ی زیبایی‌های ایران

نخستین بوستانی که شهروندان تهرانی به مهمانان غیر تهرانی خود معرفی می‌کنند پارک ملت است. پارک ملت تهران یکی از ده پارک برتر تهران است که امکانات ورزشی و بازی خوبی در آن وجود دارد.

امکانات پارک ملت

سطح هموار پارک محل خوبی برای اسکیت سواری و دوچرخه است. علاوه بر این امکانات ورزشی متنوعی مثل میزهای شطرنج، زمین تنیس، زمین والیبال، فوتبال دستی و مسیر پیاده روی در این پارک وجود دارد. زمین بازی استاندارد کودکان از دیگر مزایای این پارک است که کودکان می‌توانند بدون خطر آسیب‌های جدی در زمین‌های غیراستاندارد از آن استفاده کنند.  برای گشت در این پارک، با ایران تراول همراه باشید.

باغ وحش پارک ملت

باغ وحشی کوچک برای علاقه‌مندان به دنیای حیوانات در قسمت غربی پارک بنا شده است که بیش از ۳۰ گونه پرنده و حیوانات دیگر را در فضایی محصور در خود جای داده است. البته تعدادی از این حیوانات می‌توانند در فضای بازی که به آن‌ها اختصاص داده شده است، گردش کنند و بازدیدکنندگان آن‌ها را از نزدیک ببینند. از جمله پرنده‌ها و حیوانات این باغ وحش کوچک می‌توان به طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شتر مرغ، قو مشکی، طوطی، اردک، مرغابی، پلیکان، جغد، کرکس و حیواناتی چون گوزن شاخ‌دار، مارال، شترمرغ، خرگوش، میمون، بز کوهی، آهو و غزال اشاره کرد.

باغ وحش پارک ملت
باغ وحش پارک ملت
گالری پارک ملت

پردیس گالری ملت از دیگر امکانات این پارک است که از گالری‌های روز و پردیس برتر تماشای فیلم است. سینمای چهار بعدی در ضلع غربی پارک از دیگر سرگرمی‌هایی است که در پارک ملت وجود دارد. اگر از گردش در پارک یا از دیدار باغ وحش خسته شوید، پردیس گالری ملت، یک انتخاب مناسب برای رفع این خستگی است.


گالری پارک ملت
دریاچه مصنوعی پارک ملت

و در نهایت، دریاچه‌ی پارک ملت، مجسمه‌ها و فضایی گل‌کاری شده از زیبایی‌های این بوستان است که حتی شما را برای عکاسی ترغیب خواهد کرد. بنابراین گشت و گذار در این پارک، از هیچ وجهی خسته کننده یا بدون جذابیت نخواهد بود. ایران تراول پیشنهاد می‌کند اگر به دنبال فضایی دنج‌تر از پارک ملت هستید، پل طبیعت را از دست ندهید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments