اقامتگاه‌های بوم گردی تهران | اقامت در قدیم

مسافران غالباً انتخاب محلی برای اقامت خود را با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌کنند. از هتل‌ها با قیمت‌های متفاوت گرفته تا مسافرخانه‌ها، پانسیون‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی که از جذابیت خاص خودشان برخوردار است. در این بخش، ایران تراول تعدادی از همین اقامتگاه‌های بوم گردی تهران را معرفی خواهد کرد.

اقامتگاه آرتین دماوند

اقامتگاه آرتین دماوند یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی تهران و یک گزینه‌ی عالی برای کسانی است که اهل طبیعت و طبیعت‌گردی هستند. این اقامتگاه خانه‌ای قدیمی با قدمت پنجاه ساله است و پنج واحد اقامتی در دو طبقه دارد. اقامتگاه بوم گردی آرتین در جاده‌ی فیروزکوه و روستای سربندان از توابع شهر دماوند واقع شده که فرصتی برای دوری از شلوغی و لذت بردن از آرامش طبیعت است. برای حفظ معماری سنتی این اقامتگاه فاقد امکاناتی مثل تخت، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی می‌باشد. هم‌چنین به علت قرار گرفتن اقامتگاه در منطقه‌ای ییلاقی از نصب سیستم‌های سرمایشی در آن خودداری شده است.

اقامتگاه حاج داوود بزرگمهر برغان

یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم گردی تهران بوم گردی حاج داوود است. بیخ گوشی شلوغی‌های تهران اقامتگاه حاج داوود بزرگمهر از دیگر اقامتگاه‌های بوم گردی است که در روستای تاریخی برغان از توابع کرج قرار دارد. این اقامتگاه با پنج فضای اقامتی به علت فاصله نزدیکی که با تهران دارد با داشتن یک فضای سنتی انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به چنین فضایی است.

اقامتگاه حاج داوود بزرگمهر برغان
اقامتگاه حاج داوود بزرگمهر برغان
اقامتگاه عمو مش رضا ورامین

اقامتگاه بوم گردی عمو مش رضا در ورامین با داشتن چهار اتاق گزینه‌ی دیگری است. معماری سنتی، آلاچیق، باغچه‌ی سبزیجات، تخت‌ها سنتی و دیوارهای کاه‌گلی فضای دلنشینی در این اقامتگاه برای شما رقم می‌زند. به علاوه از بخش‌های دیگر این مجموعه‌ی بوم گردی می‌توان به شربت‌خانه، بازارچه صنایع دستی، آتش‌گاه، آتلیه و کتابخانه اشاره کرد.  برج علاالدین، کاروانسرای قصر بهرام، کاروانسرای دیر گچین و روستای خاوه از جمله جاذبه‌های توریستی نزدیک به اقامتگاه عمو مش رضا است.

در نهایت، اقامتگاه‌های بوم گردی تهران در مقایسه با هتل‌ها از نظر قیمت، انتخاب‌های بهتری هستند اما ایران تراول پیشنهاد می‌کند از تمامی جهات جوانب را برای انتخاب محل اقامت خود بررسی کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments