معرفی پارک‌های آبی مشهد

شهر مشهد یکی از شهر‌هایی است که تنوع زیادی به دلیل استقبال افراد در پارک‌های آبی آن به وجود آمده است. شهرت پارک‌های آبی مشهد به قدری است که مسافران این شهر معمولا یک روز از سفر خود را برای استراحت و تفریح در این پارک‌ها خالی می‌کنند. عمدتا محل قرارگیری آن‌ها در فاصله‌‌ای از مرکز شهر قرار دارد اما دسترسی آسانی به وسیله‌ی وسایل نقلیه‌ی عمومی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است همچنین روش‌های آسانی برای تهیه‌ی بلیط پارک‌های آبی مشهد وجود دارد برای مثال می‌توانید به باجه‌های فروش روزنامه، بعضی از هتل‌های شهر یا وبسایت رسمی پارک‌ها مراجعه کنید.

در این قسمت به معرفی کلی پارک‌ها می‌پردازید تا پارک آبی مورد نظر خود را پیدا کنید.

سرزمین موج‌های آبی

یکی از اولین پارک‌های آبی شهر مشهد که در بین مردم شناخته شد پارک آبی سرزمین موج‌های آبی مشهد است. آوازه‌ی این پارک به سرعت در بین همه پییچید. پارک آبی سرزمین موج‌های آبی اولین پارک آبی در خاورمیانه است. زیربنای این پارک بزرگ به اندازه‌ی ۲۳ هزار متر مربع است که در سال ۸۶ در شهر مشهد ساخته شد. وسعت این پارک و تجهیزات تفریحی آن، پارک را در بین بهترین پارک‌های آبی دنیا قرار داد.

بعضی از سرسره‌های بازی این پارک آبی از جمله وسایلی هستند که در سال‌های مختلف به عنوان بهترین سرسره‌ها انتخاب شدند. خیالتان از بابت رفتن به این پارک راحت باشد زیرا وسیله‌های بازی آن دارای نشان استاندارد هستند و هیچگونه خطری برای شما ندارند. بعضی از این وسایل بازی و امکانات در پارک از این قرار است: سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره سقوط آزاد ،سرسره سوپر لوپ ،سرسره تورنادو، سرسره پیچشی به طول ۲۵ متر، سرسره جت موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای خشک و بخار، جکوزی و حوضچه آب سرد، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی، حمام ترکی ،سینما ۵ بعدی و …

برای رفتن به این پارک می‌توانید از مترو و دیگر وسایل نقلیه‌ی شهری استفاده کنید به این صورت که تا ایستگاه پارک ملت را با مترو طی کنید و بعد از آن از ابتدای بلوار امامت از وسایل نقلیه‌ی دیگر مثل اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده کنید.

ساعت کاری سرزمین موج‌های آبی: فصل تابستان ۹-۲۴ / فصل زمستان ۹-۲۱

آدرس: مشهد، بزرگراه آسیایی، قاسم آباد (شهرک غرب)، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳، سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی
سرزمین موج‌های آبی
سرزمین موج‌های آبی
سرزمین موج‌های آبی

پارک ساحلی آفتاب مشهد

بعد از استقبال از پارک آبی سرزمین موج‌های آبی، رقابت در ساخت این پارک‌ها زیاد شد و پارک‌های آبی یکی پس از دیگری در شهر به وجود آمد. در بین این پارک‌ها، پارک ساحلی آفتاب بزرگترین پارک طبقاتی جهان شناخته شد.

این پارک در هفت طبقه ساخته شد که هر طبقه ویژگی خاص خود را دارد. بهترین طبقه در بین طبقات، بام مجموعه است که در آن محلی برای حمام آفتاب بانوان طراحی شده است. ویژگی خوب پارک ساحلی امکان استفاده همزمان بانوان و آقایان به صورت همزمان است.

هدف از ساخت مجموعه‌ی پارک ساحلی آفتاب فقط تفریح نبوده چراکه در آن امکانات درمانی و سلامتی بسیار خوبی در نظر گرفته شده که یکی از دلایل محبوبیت آن در بین افراد می‌باشد. این امکانات شامل: سالن‌های یوگا، آروماتراپی، یوگا، بدنسازی، ماساژ، سونای ماسه و استخر نمک با خاصیت درمانی است.

این مجموعه دارای سه استخر به صورت جداگانه برای استفاده‌ی خانم‌ها، آقایان و استخر VIP است. تجهیزات بازی این پارک شامل :سرسره‌ی دوقلو، پیچ، سرعت، چاله‌ی فضایی، استخر موج، رودخانه و آبشار خروشان است و همچنین برای اولین بار در ایران استخر مخصوص غواصی با نمای طبیعی به عمق ۱۲ متر ساخته شده است.

تجهیزات و وسایل نقلیه‌ی عمومی در شهر مشهد رسیدن به این پارک را آسان کرده است. به طوری که برای رسیدن به آن بعد از سوار شدن به مترو باید در ایستگاه سه راه خیام پیاده شوید و با استفاده از وسایل نقلیه‌ی دیگر از ابتدای بلوار خیام به طرف منطقه‌ی گردشگری سپاد بروید.

ساعت کاری پارک ساحلی آفتاب: آقایان ۸-۲۳ / بانوان ۱۰-۲۳

تلفن تماس: ۰۵۱۳۷۰۳۷

وبسایت: www.psaftab.com

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق، پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب
پارک ساحلی آفتاب
پارک ساحلی آفتاب
پارک ساحلی آفتاب

پارک آبی ایرانیان مشهد

شهرت هر یک از پارک‌های آبی مشهد به خاطر یک ویژگی آن است. این پارک نیز به یکی از استانداردترین پارک‌های آبی مشهد و دنیا مشهور است. احتمالا این اتفاق به دلیل کمک گرفتن از شرکت کانادایی white water park به عنوان مشاور ساخت است. این شرکت طراحی پارک‌های آبی بزرگی را در دنیا به عهده داشته است.

بزرگی این پارک آبی به اندازه‌ی ۱۴ زمین فوتبال است. پارک آبی ایرانیان علاوه بر وسعت زیاد از تجهیزات و امکانات تفریحی هیجان انگیزی مثل پارک آبی روباز برای آقایان، استخر موج به وسعت یک زمین فوتبال با موج‌های ۳٫۵ متر،موج سواری با تخته در مدرسه موج سواری، رودخانه خروشان و آرام، سینمای ۵ بعدی آبی، سرسره های مختلف آهسته و سرعتی، سرسره رنگین کمان، سرسره پیچشی، سرسره موجی، سرسره چاله فضایی، سونا و جکوزی، رستوران، کافی شاپ، Spa برای آرامش و تمدد اعصاب و … برخوردار است. این پارک به گونه‌ای طراحی شده که خاطره‌ی خوبی از سفر به مشهد و پارک آبی برای میهمانان به جا بگذارد.

دسترسی به این پارک با وسایل نقلیه‌ی عمومی کار آسانی است. برای این کار بعد از سوار شدن به مترو باید در ایستگاه امامت پیاده شوید و در بلوار امامت رفته و خود را با وسایل دیگر مثل اتوبوس به شهرک غرب برسانید.

ساعت کاری پارک آبی ایرانیان: آقایان ۹.۳۰-۲۲.۳۰ / بانوان  ۹-۲۲

تلفن تماس: ۰۵۱۳۶۶۳۲۱۲۳

وبسایت: www.iranianwaterpark.rzb.ir

آدرس: مشهد، بزرگراه آسیایی، قاسم آباد (شهرک غرب)، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸، پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

سرزمین موج‌های خروشان

پارک سرزمین موج‌های خروشان در بین پارک‌های معرفی شده یکی از جدیدترین پارک‌های آبی مشهد به شمار می‌رود. در این پارک به تعداد ۶۳ سرسره‌ی مدرن و هیجان انگیز در متراژی به اندازه‌ی ۶۰ هزار متر مربع طراحی شد است. این مجموع یکی از استراتژی‌ترین مراکز تفریحی ایران به شمار می‌رود که در مجموعه‌ی شاندیز قرار گرفته است.

پارک آبی موج‌های خروشان از معدود پارک‌هایی است که علاوه بر بازی‌ها و تفریحات آبی به بازی‌ گروهی ‌ لیزرتک و سالن‌های بدنسازی و ایروبیک برای بانوان مجهز است. همچنین ویژگی قابل توجه آن امکان استفاده‌ی همزمان بانوان و آقایان در دو بخش‌ جداگانه‌ است.

این پارک به تجهیزات بازی مهیج و امکاناتی مثل ۴ سرسره سقوط آزاد ۲۴ متری، ۶۳ سرسره سرعتی و مهیج، طولانی‌ترین رودخانه موج در بین پارک‌های آبی مشهد و ایران، بزرگ‌ترین دریاچه متلاطم در خاورمیانه، غار نمک، ترامپولین، جویس شاپ، سالن ماساژ پیشرفته، سالن فوق لوکس و بسیار مجهز ایروبیک ،پارک مخصوص کودکان و مهدکودک، بزرگ‌ترین سونای خشک و بخار در بین پارک‌های آبی مشهد و جهان، جکوزی و حمام ترکی ، بازی مهیج زیپ لاین و لذت پرواز بر فراز موج‌های خروشان، پینت بال لیزری و تجربه واقعی میدان جنگ با لیزرتگ و فیش اسپا، پارکینگ، مرکز خرید، کارواش، رستوران،  کافی شاپ و … مجهز است.

میهمانان می‌توانند با استفاده از مترو تا ایستگاه وکیل آباد بروند و بعد از آن با اتوبوس‌های شرکت واحد خود را به شاندیز برسانند.
ساعت کاری: ۹.۳۰-۲۳
تلفن تماس: ۰۵۱۳۵۱۴۴۰۰۶-۱۵

وبسایت: www.mojhayekhorooshan.ir

آدرس: مشهد ،ابتدای جاده شاندیز ،سرزمین موجهای خروشان

سرزمین موج‌های خروشان
سرزمین موج‌های خروشان

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
Behoo
Behoo
4 سال گذشته

موجهای خروشان
کارکنانشان خیلی بی ادب
مدیریت بسیار قوی از بابت عدم پاسخگویی

بهار صفائیان
ویرایشگر
4 سال گذشته
پاسخ دادن به  Behoo

بقیه پارک آبی ها رو هم رفتی تو مشهد؟ اونا چطور بودن؟