آبشار شوی دزفول | بزرگترین آبشار خاورمیانه

طبیعت بکر و دست نخورده، آرامش مطلق و انرژی آب! اگر اهل کوله‌گردی و طبیعت‌گردی هستید، آبشار شوی دزفول، پیشنهاد ایران تراول به شماست. این آبشار واقع در روستایی از توابع شهرستان دزفول و بزرگترین آبشار کشف شده در خاورمیانه است. این آبشار در مرز استان خوزستان و لرستان به نیاگارای ایران شهرت دارد.

ویژگی‌های آبشار

مسیر دسترسی به این آبشار کمی صعب‌ العبور است و شاید همین باعث شده تا مکانی بکر باقی بماند. هیجان در سفری ماجراجویانه به شوی هر لحظه همراه شما خواهد بود تا  هنگام عبور از پیچ آخر آبشاری عظیم مقابل شما نمایان شود. این آبشار ۸۵ متر ارتفاع و حدود ۷۰ متر عرض دارد و بدون اغراق آبشار در تمام فصول زیبایی بی‌نظیر خود را دارد. اگر تحمل گرما برای شما آسان است می‌توانید پس از پیمایش مسیر از خنکی آن مکان لذت ببرید و یا در فصل زمستان با همراه داشتن تجهیزات کامل سفر شگفت‌انگیز خود را رقم بزنید اما بهترین فصل برای بازدید از آبشار شوی در بهار و فروردین ماه است که هوا خنک و مطبوع می‌شود.

بزرگترین آبشار خاورمیانه
بزرگترین آبشار خاورمیانه
دسترسی به آبشار شوی

برای دسترسی به این آبشار می‌توانید از مسیر سردشت دزفول و پیرچل حرکت کنید. این مسیر از دزفول به سمت شهیون است. به‌طور کلی حدودا ۱۳۰ کیلومتر تا آبشار شوی از این مسیر وجود دارد که به روستای سرتنگ می‌رسد. از روستا تا آبشار نزدیک به دو ساعت مسیر پیمایش است .

ایستگاه راه آهن تله زنگ مسیر دیگری است که شما را به آبشار شوی می‌رساند. این مسیر اگرچه سخت‌تر است اما در طی مسیر می‌توانید از امامزاده احمد معروف به امامزاده  پیر چل هم بازدید کنید. علاوه بر آن اگر در فصل بهار به سمت آبشار بروید، در طول مسیر آبشارهای گوناگون دیگری مانند آبشار سنگ مار (شوی دوم) نیز قابل مشاهده است که سی دقیقه تا آبشار فاصله دارد.

آبشار شوی
آبشار شوی
بهترین زمان رفتن به آبشار

اسفند و فروردین بهترین زمان دیدن بزرگترین آبشار خاورمیانه است که هوا معتدل و مطبوع است. همچنین آب آبشار هم زیاد است. در این فصل به خاطر سرسبزی منطقه مناظر زیبای زیادی خواهید دید.

رعایت ایمنی

 اما فراموش نکنید که شرط اول طبیعت گردی، توجه به نکات ایمنی و مهارت در طبیعت گردی است؛ بنابراین تیم ایران تراول، به شما توصیه می‌کند تا با رعایت این نکات حیاتی، از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

آبشار شوی
آبشار شوی

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments