قانون سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت رسمی شد

همانطور که می‌دانید ترامپ علاوه بر آنکه قانونی برای منع ورود ایرانیان به امریکا گذاشت، قانون دیگری هم وضع کرد که طی آن نه تنها هیچ ایرانی‌ای بلکه هر کسی در پاسپورتش مهر ایران خورده باشد اجازه‌ی ورود به امریکا را ندارد. با وجود این قانون عده‌ای از گردشگران که قصد ورود به ایران را داشتند نگران شدند که مبادا با آمدن به ایران از سفر به امریکا منع شوند. این موضوع سبب ریزش تعداد زیادی از گردشگران شد. اما ایران قانونی برای سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت وضع کرد.

سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت
سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت

سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت به این صورت است که گردشگران با مدارکی غیر از مهر فیزیکی در پاسپورت می‌توانند به ایران سفر کنند.

سخنگوی دولت گفت که با دستور رئیس جمهور از این پس گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت می‌توانند به ایران سفر کنند.

علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه دولت، اظهار کرد: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و اینکه ایالات متحده آمریکا متاسفانه در برنامه های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، شرایطی ایجاد کرده که هرکس به ایران می آید ممکن است به نحوی بترسند و بعدها دچار مشکل یا تحریم شوند، امروز آقای روحانی دستور دادند که این گردشگران بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند که قرار است در همه فرودگاه های ما اجرا شود.

منبع خبر: ایسنا

سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت
سفر گردشگران به ایران بدون ثبت در پاسپورت

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
شجاع دل
شجاع دل
4 سال گذشته

سلام – خیلی خوبه این فرایند ولی چگونه ورورد و خروج مسافران خارجی کنترل و ثبت و نطارت می شود؟

امین رمضانی
مدیر
4 سال گذشته
پاسخ دادن به  شجاع دل

قطعا برای این مورد هم تدابیری اندیشیدن و احتمالا یه برگ تردد بهشون میدن برای داخل ایران