هرچه باید درباره غذای هواپیما بدانید

سطح کیفیت خدماتی که در طول پرواز به مسافران ارائه می شود، یکی از مواردی است که در سال های اخیر به عنوان یک عامل رقابت بین شرکت های هواپیمایی مختلف تبدیل شده است. با وجود اینکه به نظر برخی از افراد غذای هواپیما اهمیت زیادی ندارد، اما باید بدانید که سرویس کترینگی که هواپیما در اختیار شما قرار می دهد باید به اندازه هزینه ای که از شما دریافت کرده است با کیفیت باشد. بنابراین اگر می خواهید در مورد غذاهای هواپیما اطلاعات بیشتری داشته باشید، در این مقاله از ایران تراول همراه ما باشید.

سرویس کترینگ یعنی چی؟

همان طور که گفته شد در هر پروازی، چه داخلی و چه ایرانی در برخی از ساعات مشخص باید غذایی به مسافران داده شود. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، هر ایرلاینی سرویس تهیه غذا یا سرویس کترینگ منحصر به خودش را  دارد. به عبارت دیگر افرادی که در حوزه تهیه غذای هواپیما فعالیت می کنند، همگی تحت نظر شرکت استخدام شده و بر اساس معیار های ایرلاین غذاها را تهیه می کنند.

همین مسئله باعث می شود که کیفیت سرویس کترینگ نه تنها در هر ایرلاینی با ایرلاین دیگر بلکه در هر کلاس پرواز با کلاس پرواز دیگر متفاوت باشد. بنابراین بدون شک کیفیت غذایی که شما در کلاس پرواز فرست دریافت می کنید با کیفیت غذایی که در کلاس پرواز بیزینس و اکونومی دریافت می کنید، متفاوت است.

غذای هواپیما
غذای هواپیما

چه نوع غذایی در پروازها سرو می شوند؟

به طور معمولا در اکثر ایرلاین ها از غذاهای آماده ای استفاده می شود که عمدتا از گوشت و یا مرغ تهیه شده اند. نکته جالبی که در مورد این غذاها وجود دارد این است که به صورت نیم پز در اختیار پرواز قرار داده می شوند تا در طول پرواز و بعد از گرم شدن مجدد مزه خوبی داشته باشند.

متاسفانه این روزها به دلیل افزایش قیمتی که وجود دارد بر خلاف گذشته دیگر خبری از تغذیه رایگان در هواپیما نیست. و شما هزینه تمام آنچه که دریافت می کنید را پرداخت کرده اید.

بسته غذایی که این روزها در سرویس های هواپیمایی در اختیار مسافرین قرار داده می شود عمدتا شامل سالاد، یک بسته نان، نمک، فلفل و یک تکه گوشت است.

توجه: اخیرا بسیاری از ایرلاین ها امکان تعیین نوع رژیم غذایی خاص را برای مسافرین فراهم کرده اند. بنابراین در صورتی که به هر دلیلی مانند پزشکی باید رژیم خاصی را رعایت کنید، حتما هنگام خرید بلیط این نکته را خاطرنشان کرده تا غذای متناسب با رژیمتان را دریافت کنید.

غذای هواپیما
غذای هواپیما

برنامه ارائه سرویس کترینگ

بسته به زمان پرواز، ساعت و نوع غذایی که در اختیار مسافرین قرار داده می شود متفاوت است. بنابراین :

  • صبحانه برای پروازهای 4 الی 9 صبح به مسافرین داده می شود.
  • میان وعده برای پروازهای 9 الی 11 صبح به مسافرین داده می شود.
  • ناهار برای پروازهای 11 الی 14:45 ظهر به مسافرین داده می شود.
  • میان وعده برای پروازهای 14:45 الی 18 عصر به مسافرین داده می شود.
  • شام برای پروازهای 18 الی 23:59 شب به مسافرین داده می شود.
  • میان وعده برای پروازهای 12 شب الی 4 صبح به مسافرین داده می شود.
غذای هواپیما
غذای هواپیما

جالب ترین نکاتی که در رابطه با غذاهای هواپیما باید بدانید

  • اولین نکته ای که بسیاری از افراد از آن خبر ندارند این است که طعم غذا به دلیل تغییراتی که در حس های انسان ایجاد می شود در هواپیما تغییر می کند. بنابراین به دلیل ارتفاعی که شما از سطح زمین دارید حس بویایی و چشایی تان تغییر می کند. تحقیقات نشان داده است که به همین بسیاری از افراد احساس می کنند که غذایشان کم نمک است و با صدای بلند تری به نسبت حالت معمولشان غذا می خورند!
  • با توجه به اینکه تاخیر در پروازها یک امر دور از اجتناب است، غذاها به نوعی تهیه می شوند که تا 6 الی 8 ساعت فاسد نشوند. اما در صورتی که پرواز به هر دلیلی بیش از این مقدار تاخیر داشت، تمامی غذاها دور ریخته شده و از نو باید تهیه شوند.
  • همان طور که گفته شد غذا در هر ایرلاین با توجه به فرهنگ هر کشور متفاوت است. بنابراین احتمال تغییر نوع غذا در ایرلاین های خارجی و ایرانی وجود دارد. پس اگر تمایل به مصرف غذای حلال دارید حتما هنگام خرید بلیط به این نکته اشاره کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
IconR
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments