اقامتگاه های قزوین ، بی نظیر همچون خانه شما

قزوین به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران، در تمامی ادوار تاریخ کشورمان، نقشی پررنگ و اساسی داشته است. این شهر زیبا با داشتن بناهای تاریخی و قدیمی بازمانده از سلسله‌های مختلف، مکان مناسبی برای اقامت و گردش می‌باشد. سیر در تاریخ کهن ایران به راحتی در این شهر زیبا میسر خواهد بود. استفاده از جاذبه‌های گردشگری این شهر و بهره گیری از اقامتگاه های قزوین از مواردی است که ایران تراول به شما پیشنهاد می‌کند.

قزوین به دلیل نزدیکی به تهران و همچنین استان شمالی و غربی، دارای آب‌وهوای بسیار مناسب می‌باشد. این شهر پر از باغستان‌ و بوستان‌های مختلف بوده و به همین دلیل یکی از پاک‌ترین هواها را داراست. قزوین در دوره صفوی به عنوان پایتخت ایران شناخته‌شده بوده و دارای قدیمی‌ترین بناها و خیابان‌ها می‌باشد. زیبایی منحصربه فرد این شهر با هوای ملایم باعث شده است تا بسیاری از افراد قزوین را برای گذراندن اوقات خود انتخاب کنند.

تاریخچه قزوین

قزوین شهری با قدمت طولانی بوده و تاریخچه این شهر به 7000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. خانه‌های به جا مانده، تالارها، کارگاه‌های صنعتی، اشیا ارزشمند و زینتی، مجسمه و باقی اشیا بجا مانده از آن دوره همگی بیانگر میزان قدمت و همچنین تمدن ناب این شهر است. این شهر با دارا بودن عالمان و دانشمندان معروف و نامی ازجمله امام محمد غزالی، به عنوان یکی از مناطق مهم علمی ایران نیز شناخته می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری قزوین

اقامتگاه های قزوین

شهر قزوین با اصالت مثال زدنی خود، دارای جاذبه‌های زیادی برای بازدید است. این شهر زیبا و تاریخی شهری مناسب برای تماشا کردن سیر تاریخ در یک منطقه است. ازجمله جاذبه‌های گردشگری قزوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مسجد جامع قزوین

یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای موجود در قزوین، مسجد جامع این شهر می‌باشد که همچنین قدیمی‌ترین مسجد جامع این شهر نیز محسوب می‌شود. این مسجد بر روی آتشکده ساسانی بنا شده و به مسجد عقیق نیز معروف است.

حمام قجر

حمام قجر قزوین

این حمام قدیمی که امروزه به عنوان موزه مردم شناسی در قزوین شناخته می‌شود مربوط به دوره صفویان بوده و به دستور شاه عباس ساخته شده است. نکته جالب توجه این است که این حمام جز اولین حمام‌هایی در ایران بوده که ورودی مجزا و جداگانه برای زنان و مردان داشته است. موزه مردم شناسی قزوین با نمایش آداب و سنن قدیمی مردم قزوین و اقوام مقیم این شهر، سعی در بیان سنن قدیمی این دیار داشته است.

خیابان سپه

این خیابان جز مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قزوین است. این خیابان اولین خیابانی است که در ایران افتتاح شده است. این خیابان نیز مانند اکثر بناهای تاریخی موجود در قزوین در دوره صفویان ایجاد شده است.

کاخ چهل ستون

این کاخ که به عمارت کلاه فرنگی نیز معروف است در عصر صفویان بنا نهاده شده و مقر حکومتی این شهر نیز بوده است. عمارت مذکور با جلوه‌های خاص و معماری ناب خود، مکانی مناسب برای بازدید شما خواهد بود.

آب انبار

حمام قجر قزوین

قزوین را باید به عنوان شهر آب انبارها نیز معرفی کرد. وجود آب انبارهای زیاد در این شهر نشان از تیزهوشی حاکمان این شهر داشته است. آب انبار سردار، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آب انبار این شهر است که دارای معماری خاصی نیز می‌باشد. وجود دریچه‌های متفاوت برای جلوگیری از گندیدگی آب و همچنین ورود آب تازه، از ویژگی‌های خاص این آب انبار زیبا و قدیمی است.

قلعه الموت

الموت این جاذبه انکار ناشدنی شهر قزوین را می‌توان به عنوان مهم‌ترین و معروف‌ترین بنای حال حاضر قزوین معرفی کرد. بنای مذکور یکی از زیباترین مکان‌های موجود در ایران می‌باشد که هر ایرانی برای یک‌بار هم که شده باید از آن بازدید به عمل آورد. این قلعه مقر حسن صباح بوده و به همین دلیل یکی از پر گردشگرترین مکان‌های دیدنی قزوین می‌باشد.

انواع اقامتگاه ‌های قزوین

برای توضیح در خصوص انواع اقامتگاه‌ ها باید ابتدا به این نکته توجه کرد که برخلاف گشته، اقامتگاه‌ های قزوین تنها محدود به هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نشده و امروزه اقامتگاه‌ های بوم گردی تا حد زیادی بازار گردشگری و توریست را در اختیار گرفته‌اند. برای درک دقیق مسئله به ذکر انواع اقامتگاه ‌های قزوین خواهیم پرداخت.

اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی یکی از انواع اقامتگاه‌ های قزوین است که پذیرای بوم گردان است. مسافران علاقه‌مند به دیدن و یادگیری فرهنگ، آداب، سنن و فراگیری ویژگی‌های خاص یک منطقه می‌توانند با ماندن در اقامتگاه‌ های قزوین تا حد زیادی با این موارد آشنا شوند. استفاده از اقامتگاه‌ های بوم گردی با ظاهری ساده و قدیمی اما با امکانات نوین می‌تواند شما را به خواسته قلبی‌تان برساند.

استفاده از اقامتگاه ‌های قزوین علی‌الخصوص اقامتگاه ‌های بوم گردی موجب احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و همچنین حفظ محیط‌زیست خواهد شد. عموماً در ساخت این نوع اقامتگاه‌ ها، از بناهای قدیمی و بازسازی‌شده استفاده می‌شود تا با حداقل امکانات بتوان روزهای خوش قبل از صنعتی شدن جوامع و ورود بی‌رویه ماشین‌آلات را برای مسافران تداعی کرد. اگر به دنبال ماندن در بهترین اقامتگاه‌ های قزوین هستید، ما به شما اقامتگاه ‌های بوم گردی را پیشنهاد می‌کنیم.

نکته حائز اهمیت این است که اقامتگاه ‌های بوم گردی خود موجب جذب توریست شده و به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین به شمار می‌آیند. اقامتگاه‌ های قزوین به دلیل استفاده از بناهای ناب می‌تواند انگیزه مهمی برای مسافران جهت اقامت و استفاده از فضاهای موجود در این شهر باشد.

ویژگی اقامتگاه ‌های بوم گردی

ویژگی اقامتگاه ‌های بوم گردی قزوین

در ادامه به انواع ویژگی‌های اقامتگاه‌ های بوم گردی قزوین خواهیم پرداخت.

طراحی

اقامتگاه‌ های بوم گردی قزوین دارای بافت سنتی و بومی بوده و از المان‌های محلی برای طراحی آن استفاده شده است. استفاده از ابزارها و همچنین معماری سنتی موجب شده است تا زیبایی هرچه بیشتر به این اقامتگاه ‌ها بخشیده شود.

میزبانان

عموماً برای نشان دادن هرچه بیشتر فرهنگ و سنن مردمان یک منطقه در اقامتگاه ‌های قزوین ازجمله بوم گردی، از افراد آشنا با فرهنگ و تمدن ان منطقه استفاده می‌شود. استفاده از زبان محلی، لباس محلی و همچنین توانایی توضیح در خصوص آداب و سنن و عرف محلی قزوین، از ویژگی‌های یک میزبان خوب است. اقامتگاه‌ های قزوین با بهره گیری از افراد ماهر در این زمینه توانسته است نظر بسیاری از میهمانان خود را جلب نماید.

غذاها

عموماً در اقامتگاه ‌های بوم گردی قزوین از غذاهای سنتی و محلی استفاده می‌شود. نان تازه که در تنورهای حاضر در خانه طبخ می‌شود، عطر خوش زندگی ساده و سالم را برای شما به ارمغان خواهد آورد. استفاده از غذاهای متنوع و جدید که تفاوت زیادی با غذاهای تکراری رستوران‌ها دارد، می‌تواند برای هر گردشگری جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

توجه به مراسمات

این سری از اقامتگاه‌ های قزوین، با توجه به مراسمات سنتی خود، سعی در جلب نظر گردشگران و همچنین حفظ و ترویج فرهنگ خود دارند. استفاده از رقص‌های سنتی، موسیقی محلی، بازی‌های سنتی و همچنین لالایی‌ها در اقامتگاه‌ های بوم گردی، نشان از احترام به فرهنگ غنی مردمان دیار قزوین خواهد داشت.

استفاده از راهنمایان محلی

اقامتگاه‌ های بوم گردی قزوین با توجه به دلایل ذکر شده از افراد بومی و متبحر برای جلب نظر مهمانان و ارتقا کیفیت خدمات خود استفاده می‌کنند. در نتیجه شما علاوه بر اقامت در محیطی دنج، آرام و با فضایی سنتی و دل‌انگیز از تجربیات افراد زبده و بومی نیز استفاده خواهید کرد تا بهترین سفر را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

برترین اقامتگاه‌ های بوم گردی قزوین
برترین اقامتگاه‌ های بوم گردی قزوین

شهر قزوین به دلیل داشتن بافت قدیمی دارای اقامتگاه ‌های بوم گردی متنوعی است که هرکدام زیبایی مثال زدنی دارند. زیبایی در معماری، استفاده از لوازم و اشیا قدیمی و کم نظیر و همچنین استفاده از غذاهایی با عطر و طعم فراموش نشدنی موجب شده است تا بسیاری از افراد اقامتگاه‌ های قزوین را منحصراً در اقامتگاه‌ های بوم گردی تعریف کنند. ازجمله اقامتگاه‌ های بوم گردی شهر قزوین موارد زیر است:

  1. اقامتگاه بوم گردی اله آموت
  2. اقامتگاه بوم گردی قلعه الموت
  3. اقامتگاه بوم گردی سون (میرزا جان زر آباد)
  4. اقامتگاه بوم گردی آناده
  5. مجتمع اقامتی گردشگری بام سان
  6. اقامتگاه بوم گردی قلعه عقاب­ها
  7. اقامتگاه بوم گردی باغ گلستان
  8. اقامتگاه بوم گردی کلبه توریست زر آباد

هتل‌ها

قزوین به دلیل نزدیکی به تهران و همچنین شهرهای شمالی و غربی، مکان مناسبی برای اقامت‌ها کوتاه و بلند مدت مسافران است. بیشتر افراد برای سفر کردن به نقاط مختلف کشور از این شهر برای اقامت شبانه خود استفاده می‌کنند. درنتیجه بهره گیری از هتل‌های با کیفیت این شهر، می‌تواند تا حد زیادی اقامت کوتاه اما خوشی را برای شما ایجاد کند.

شهر قزوین با قیمت مناسب خدمات و محصولات خود در اکثر زمینه‌ها، مکان مناسبی برای ماندن و لذت بردن از طول سفر شناخته می‌شود. استفاده از اقامتگاه‌ های قزوین ازجمله هتل‌های این شهر می‌تواند به شما در بعد اقتصادی نیز کمک فراوانی کند. هتل‌های متفاوت با خدمات متنوع این شهر می‌تواند شما را با داشتن هر میزان بودجه‌ای همراهی کند. ازجمله هتل‌های معروف و با کیفیت این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. هتل مرمر
  2. هتل ایرانیان
  3. هتل سنتی خانه بهروزی
  4. هتل البرز
  5. هتل راژیا
  6. هتل مینو
  7. هتل میرعماد
  8. هتل سفیر

هریک از هتل‌های مذکور با دارا بودن اتاق‌های متنوع و با امکانات مختلف می‌توانند در خدمت شما عزیزان برای ثبت خاطرات خوش از شهر زیبا و قدیمی قزوین باشند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments