جاهای دیدنی تهران

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید سفرهای خود را از شیراز و اصفهان و یزد شروع کنند تا دنیایی از تاریخ و طبیعت را ببیند. غافل از اینکه علاوه بر تمام امکانات رفاهی و حتی آلودگی و ترافیک جاهای دیدنی تهران هم بسیار زیاد است؛ 

باید دانست که جاهای دیدنی تهران به برج آزادی و برج میلاد و دربند و درکه ختم نمی‌شود! ایران تراول اینجاست که نادیده‌ها و ناشنیده‌های تهران را به شما نشان دهد. سعی کردیم با استفاده از آماری که از شمار زیادی گردشگر به دست آمده، امتیازی ضمنی به جاهای دیدنی تهران بدهیم که بتوانید بازدیدهای خود را اولویت‌بندی کنید.

مکان های دیدنی تهران که می‌شناسید

در این سرفصل توضیحاتی درباره ی مکان های دیدنی معروف تهران داده‌ایم. جاهایی که بیشتر افراد نام آن را شنیده‌اند و عکس‌هایی از آن دیده‌اند:

برج آزادی

*** تقریباً هر کسی به تهران می‌رود حداقل یک عکس با برج آزادی می‌گیرد. اما برخی گمان می‌کنند برج آزادی فقط همان میدانی است که در مرکز شهر قرار دارد و تنها دیدنش از دور کافی است. اما برج آزادی معماری شگفت انگیزی دارد که از نزدیک دیدن آن خالی از لطف نیست. علاوه بر آن برج آزادی یک مجموعه است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن بخش های مختلف برج آزادی به لینک زیر بروید و قسمت های مختلف برج آزادی را که شامل موزه، بام و نگارخانه است ببینید و راجع به آن بخوانید.

برج میلاد

*** برج میلاد مجموعه‌ای دیدنی، فرهنگی، هنری،ریال تفریحی و رفاهی است. شما می‌توانید علاوه بر آنکه از بلندی و زیبایی برج میلاد لذت ببرید از امکانات رفاهی و تفریحی آن هم استفاده کند. رستوران‌های لوکس و باکیفیت، دیدن تهران از بلندترین جای ممکن، سوار شدن بر آسانسور پرسرعت، دیدن نمایشگاه‌های هنری، موزه، دُلفیناریوم و … امکانات برج میلاد هستند. در این لینک برای شما بیشتر توضیح داده‌ایم.

دربند

*****دربند یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران است.رودخانه ی خروشان لابلای درختان و کوهستان، هوای مطلوب و وجود رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی که در دل طبیعت است هر گردشگری را ترغیب می‌کند که به دیدن این جاذبه ی دیدنی تهران برود تا علاوه بر لذت بردن از هوای فوق العاده، ورزش هم کرده باشد! آب انار، بلال، باقالی، توت و … خوراکی‌های خوشمزه ای هستند که در بیشتر مغازه‌ها پیدایش می‌کنید. اگر می‌خواهید در تابستان تجربه ی شگفت‌انگیزی داشته باشید حتماً یک صبحانه ی مفصل در یکی از کافه یا رستوران‌های دربند داشته باشید.

جاهای دیدنی تهران
جاهای دیدنی تهران

درکه

*** درکه مشابهت‌هایی با دربند دارد. هوای خوب، رود روان، کافه ها و رستوران ها و زیبایی های زیاد. متفاوت بودن آن در این است که شیب آن و حالت کوهستانی‌اش از دربند کمتر است و همین موضوع پیاده روی در آن را ساده تر می‌کند. بسیاری عقیده دارند با رفتن به دربند، دیگر نیازی به دیدن درکه نخواهید داشت.

تجریش

**تجریش یکی دیگر از مکان های دیدنی تهران است که تنها قدم زدن در بازار سنتی آن برای یک تجربه ی دلچسب کافی است. این خیابان از قدیمترین خیابان های تهران است. علاوه بر بازار سنتی، می‌توانید به امامزارده صالح یا کاخ سعدآباد که با تجریش فاصله ی کمی دارد بروید. تجریش علاوه بر جاهای دیدنی تهران، پاساژهای لوکس بسیاری مانند ارگ، پالادیوم و تندیس دارد.

بازار بزرگ تهران

این بازار علاوه بر داشتن مغازه های زیاد و متنوع، دیدنی هم هست. خیابان سنگ فرش شده و پر رفت و آمد، رستوران مسلم و کوچکترین کافه ی دنیا از دیدنی های آن است که به هیچ وجه نباید خوردن یک ته چین در رستوران مسلم و یک چای در کافه را از دست بدهید.

جاهای دیدنی تهران که ممکن است نشناسید

بسیاری از مسافران که گردشگران حرفه‌ای نیستند از وجود مکان های دیدنی تهران غیر از موارد بالا بی‌خبرند یا اطلاعات زیادی راجع به آن ندارد. این مورد از جاهای دیدنی تهران شامل کاخ ها و موزه های آن است. در اینجا کاخ های تهران را به ترتیب زیبایی به شما معرفی میکنیم. (این ترتیب طبق نظر اکثریت جامعه آماری ایران تراول است و قطعیت آن ثابت شده نیست.)

کاخ گلستان

***** کاخ گلستان از زیباترین جاهای دیدنی تهران است. این کاخ شامل بخش‌های زیادی است که باید برای دیدن آن وقت و حوصله داشته باشید. کاخ گلستان بجا مانده از دوران صفوی یا به زعم بعضی قاجار است و پس از آن هم مورد استفاده ی شاهان پهلوی قرار گرفته. معماری کاخ گلستان و رنگ‌های خیره کننده ی کاشی‌ها این کاخ را به نگین کاخ‌های ایران تبدیل کرده است.

زیباترین بخش کتخ گلستان عمارت شمس العماره است. دارالاماره، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر معروف به محل تاجگذاری مظفرالدین‌شاه و کاخ سفید از دیگر جاهای دیدنی کاخ گلستان هستند.

کاخ نیاوران

کاخ های تهران همه زیبا هستند و اولویت بندی دیدن آنها کار دشواری است. کاخ نیاوران دیگر کاخ تهران است که طبیعت بکر، هوای مطلوب و عمارات تاریخی زیبایی را در خود جای داده است. بنا مربوط به دوران قاجار و پهلوی است. وقتی وارد عمارت های این مجموعه میشوید آمیزه‌ای از قدمت و مدرنیته را خواهید دید؛ معماری قدیمی ایرانی و اروپایی، وسایل ایتالیایی، روسی، هندی و انگلسی باعث میشود حس سفر به زمان به شما دست دهد.

موزه ی لباس ها و پارچه های سلطنتی میتواند جای مورد پسندی برای خانم ها و موزه خودرو جایی دیدنی برای آقایان باشد. کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان‌نما و … عمارت های دیدنی این مجموعه است. ضمن آنکه شما می‌توانید از رستوران ها و کافه های این مکان هم استفاده کنید.

جاهای دیدنی تهران که نمیشناسید

گردشگران غیر حرفه‌ای به احتمال زیاد مکان های دیدنی تهران را که زیاد معروف نیستند را نمی‌شناسند. مکان هایی که ارزش دیدن و یا لااقل کسب اطلاع را دارند.

خانه موزه مقدم، حسن آباد

موزه مقدم محل زندگی خاندان احتساب‌الملک بوده است. این خانه سپس محمدتقی‌ خان احتساب‌الملک به فرزندش دکتر محسن مقدم استاد باستان‌شناس دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما رسید و این زوج با ذوق و علاقه‌ای بی‌نظیر به کار جمع‌آوری آثار تاریخی از سراسر ایران‌زمین پرداختند و از آنها در معماری و تزیین خانه خود استفاده کردند.

کاروانسرای خانات

این کاروانسرای بزرگ و زیبا در نزدیکی میدان شوش قرار دارد. عمارتی زیبا که البته می‌توان گفت معماری متفاوتی با سایر کاروانسراها ندارد.

کاروانسرای خانات | مکان های دیدنی تهران
کاروانسرای خانات | مکان های دیدنی تهران

برج طغرل

برج طغرل در خیابان ابن بابویه شهر ری و از دوران سلجوقیان است. به عقیدهٔ برخی از کارشناسان این برج شبیه عقربه‌های ساعت بوده و می‌توان از روی تابش آفتاب بر روی کنگره‌های آن زمان را تشخیص داد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments