معرفی برخی جاذبه های گردشگری فرانسه

از بین تمامی کشور های اروپایی این فرانسه است که سردمدار هنر به شمار می رود و هنر فرانسه بیش از پیش در معماری تجلی یافته است به نحوی که شهر پاریس به عنوان گوهری از معماری شناخته می شود. کاخ ها و کلیسا های بسیاری در فرانسه و مخصوصا پاریس و حومه اش وجود دارد که شکوه معماری این کشور در این کاخ ها و کلیسا ها متجلی شده است.

البته پاریس خود نیز به دلیل معماری کلی آن به موزه روباز شهرت یافته است به نحوی که شما می توانید ده ها کاخ و اقامتگاه سلطنتی و اداری با معماری فوق العاده باروک، رنسانس، گوتیک و نئوکلاسیک را در آن ببینید. در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به چند کاخ و کلیسای مهم پاریس و حومه آن که میتوانید در تور لحظه آخری  بازدید کنید بپردازیم.

موزه لوور:

به گزارش سفر باتو ، موزه لوور پربازدید ترین موزه جهان است که در قلب پاریس و منطقه یک آن در کنار رودخانه سن قرار گرفته است. موزه لوور که پیشتر کاخ لوور بوده است قدمتی در حدود 800 سال دارد و ساخت آن به صورت یک قلعه در سال 1200 و در دوران حکومت فیلیپ آگوست آغاز شد. بعد ها در طول سالهای طولانی بنا های متعددی به آن افزوده شد که مهم ترین تغییرات آن در دوران کاترین مدیچی، هنری چهارم، لوئی چهاردهم، ناپلئون بناپارت و ناپلئون سوم ایجاد شد. کاخی که امروزه با نام موزه لوور شناخته می شود بیش از همه بازمانده دوران لوئی چهاردهم و ناپلئون سوم است. آخرین تغییر آن نیز افزودن هرم های شیشه ای جهت ورود به موزه بود. موزه لوور دارای تعداد بسیار زیادی که اشیاء با ارزش تاریخی از تمدن ها فرهنگ های مختلف سراسر جهان است. از آثار باستانی ایران گرفته تا نقاشی های بزرگترین نقاشان جهان که سرآمد همه این آثار تابلوی مونالیزای مشهور است. این تابلو در یک محفظه ضد گلوله در سالنی خاص در موزه لوور قرار گرفته است، سالنی که هموراه مملو از جمعیتی است که برای بازدید از این اثر گرانبها آمده اند. به بازدید از تمامی آثار موزه لوور فکر نکنید چرا که بازدید همه آثار آن چندین سال به طول می انجامد. می توانید بخش هایی را که بیشتر به آن علاقه مند هستید را ببینید. کاخ لوور همچنین در کنار باغ تویلری قرار گرفته است که می توانید اوقات خوشی را در این باغ بسیار زیبا که به سبک اصیل فرانسوی ساخته شده است بگذرانید.

کاخ فونتن بلو:

وجود ورسای و لوور چنان گردشگران را مجذوب خود می کند که از زیبایی های دیگر حومه پاریس باز می مانند، کاخ فونتن بلو یکی از بزرگترین و باشکوه ترین و در عین حال از زیباترین کاخ های فرانسه است. کاخ فونتن بلو در جنگلی به همین نام در جنوب پاریس قرار گرفته است. کار ساخت این کاخ باشکوه در دوران قرون وسطی و سال 1137 آغاز شد. این کاخ همواره محل زندگی پادشاهان فرانسه بوده است. زیبایی این کاخ بیش از پیش مرهون توجهات پادشاهان متاخر فرانسه است. کاخ فونتن بلو در تاریخ فرانسه نیز نقش داشته است و ناپلئون بناپارت امپراتور مشهور فرانسه پس از شکست در جنگ، در این کاخ بود که استعفای خود را نوشت و همچنان آن میز و صندلی که ناپلئون بر روی آن از سلطنت استعفا داد در این کاخ موجود است. این کاخ نیز همچون لوور چنان بزرگ است که بازدید از همه جای آن در یک بار امکان پذیر نیست و برای بازدید تمامی آن باید چندین بار به کاخ فونتن بلو بروید.

کلیسای نوتردام:

کلیسای نوتردام نماد پاریس و فرانسه است. کلیسایی با معماری دل انگیز گوتیک که از پس قرنها همچنان استوار ایستاده است. ساخت کلیسای نوتردام در سال 1163 میلادی آغاز شد و ساخت آن تا سال 1345 میلادی ادامه یافت. کلیسای نوتردام در یک جزیره در میان رود سن واقع شده است که با نام ایل دو سیته شناخته می شود. جالب است بدانید زمانی تمامی پاریس صرفا همین منطقه کوچک ایل دو سیته را شامل می شده است. برخلاف بسیاری که گمان می کنند برج ایفل پربازدید ترین مکان فرانسه است، باید گفت این کلیسای نوتردام است که رتبه اول را از نظر بازدید ها به خود اختصاص داده است. مناره های این کلیسای زیبا که ارتفاعشان به 90 متر میرسد زمانی بلندترین نقطه پاریس به شمار می رفتند. از جمله مهم ترین بخش های این کلیسا، پنجره های رنگارنگ و نقاشی شده آن است که جزو شاهکار های این کلیسا به شمار می رود همچنین این کلیسا شامل چندین تابلوی نقاشی بسیار زیبا نیز می شود. اما مهم ترین چیزی که در این کلیسا نگهداری می شود تاج خاری است که گفته می شود در زمان مصلوب شد بر سر عیسی مسیح قرار داشته است و برای مسیحیان بسیار حائز اهمیت و قداست است. متاسفانه در طی عملیات مرمت کلیسا در سال 2019، سقف چوبی کلیسا آتش گرفت و نابود شد اما خوشبختانه بقیه کلیسا نجات یافت تا از یک فاجعه فرهنگی جلوگیری شود. یکی از مشهور ترین رمان های ویکتور هوگو با نام گوژپشت نوتردام نیز با الهام از این کلیسا نوشته شده است. با وجود اینکه پرداختن به تمامی مکان دیدنی پاریس از حوصله این مقاله خارج است اما امیدواریم با گوشه ای از زیبایی های پاریس آشنا شده باشید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments