آشنایی با برخی از مراکز خرید کرمان همراه با آدرس آن‌ها

کرمان یکی از قدیمیترین شهرهای کویری ایران است که به سبب بافت تاریخی که دارد سالانه مسافران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب میکند. این شهر که مقصد سفرهای زمستانی است دارای بازارهای سنتی و مدرنی بوده که برای مسافران بسیار جذاب هستند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید خوب است با مراکز خرید آن قبل از شروع سفر آشنا شوید. در این مطلب از سایت ایران تراول به معرفی مراکز خرید کرمان پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با مراکز خرید کرمان

بازار گنجعلی خان

این مجموعه از قدیمیترین بازارهای ایران به شمار میرود. قدمت این بازار به سده 8 میرسد و گچبریهای زیبا بر روی سقف آن نشان از قدیمی بودن این بازار میدهد. معماری باشکوه بازار مذکور آن را به یکی از نقاط توریست پسند شهر کرمان تبدیل کرده است به طوری که مسافران حداقل یک بار از این بازار دیدن میکنند و در کنار خرید سوغاتی و یا لوازم مورد نیاز خود، از دیدن بناهای سنتی و فوق العاده‌ی این بازار لذت میبرند. در گذشته به سبب قرار گرفتن شهر کرمان در مسیر کاروانهای راه ابریشم، تاجران بسیاری در این بازار فعالیت میکردند.

بازار نام برده شده طولانیترین راسته بازار ایران را دارد و از میدان ارگ تا میدان مشتاقیه ادامه دارد. این بازار بزرگ شامل بخشهای متعددی است که میتوان به بازار ارگ، بازار اختیاری، بازار سردار، بازار قلعه محمود، بازار مسگری، بازار کفاشها، چارسوق گنجعلی خان، بازار وکیل، بازار مظفری، بازار میدان قلعه و بازار زرگری اشاره کرد. در این بازار لوازم مختلفی مانند صنایع دستی و ظروف مسی به فروش میرسند از این رو بازدید از آن برای مسافران خالی از لطف نخواهد بود.

بخش‌های مختلف بازار

مراکز خرید کرمان کجاست

گفتنی است قدیمیترین بخش بازار بزرگ کرمان بازار اختیاری است که در انتهای این بازار قرار گرفته و به نوعی چهارمین بخش از این بازار به شمار میآید. این بازار به نوعی بخش متصل کننده مجموعه گنجعلی خان و وکیل است و در قلب آن میتوانید چهار بازارچه سرداری، چایخانه سنتی وکیل، مسجد چل ستون و کاروانسرای گلشن را مشاهده نمایید.

بازار زرگری که به قیصریه ابراهیم خان معروف است از دیگر بخشهای بازار بزرگ کرمان محسوب میشود. نام این بازار در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده به همین سبب از با ارزشترین بخشهای بازار مذکور محسوب میشود. بازار زرگری همانطور که از نامش پیدا است برای صنف زرگرها است. این بازار در قسمت شمال شرقی میدان گنجعلی خان قرار دارد. خوب است بدانید که در انتهای بازار زرگری مدرسه صالحیه قرار دارد.

بازار میدان قلعه یکی دیگر از بخشهای بازار بزرگ کرمان است که جز طولیترین بازارهای کرمان به حساب میآید. این بازار در خیابان امام خمینی قرار دارد و در انتهای آن چهارسوق گنجعلی مشاهده میشود. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسد، ادویه‌جات است. زیره معروف کرمان و یا حتی کاری هندوستان در این بازار پیدا می‌شوند. به همین دلیل این بازار بزرگ کرمان را می‌توانیم یکی از اصلی‌ترین پخش‌کننده‌های ادویه در جنوب شرق ایران بدانیم.

مجتمع تجاری شفا

در کنار بازار قدیمی کرمان، این شهر دارای مراکز خرید مدرنی نیز است. مجمتع تجاری شفا از تخصصی‌ترین مراکز خرید کرمان محسوب می‌شود. در این مرکز خرید تنها کالاهای چرمی مانند کیف، لباس و کفش فرخته می‌شوند. به جز تولیدات ایرانی برخی از برندهای ترکیه‌ای نیز در این بازار شعبه دارند. به دلیل سردی هوا در کرمان پوشاک چرمی یکی از پرطرفدارترین پوشاک در این شهر به حساب می‌آیند از این رو مجتمع تجاری شفا همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است. از نظر وسعت این پاساژ را می‌توان یکی از کوچکترین مراکز خرید کرمان دانست زیرا به طور کل دو طبقه بوده و دارای 35 طبقه است. مسافران عزیز می‌توانند از کافی شاپ این مجتمع نیز در کنار خرید خود بهره ببرند. ظرفیت پارکینگ پاساژ شفا 1000 خودرو بوده که با توجه به وسعت کوچک آن فضای مناسب و بزرگی دیده می‌شود.

آدرس: کرمان – خیابان شفا

مرکز خرید فایتون

آشنایی با مراکز خرید کرمان

مهم‌ترین ویژگی مرکز خرید فایتون وسعت بالای آن است به طوری که به بزرگ‌ترین فروشگاه در قسمت جنوب شرقی ایران تبدیل شده است. در این مرکز خرید لوازم متعددی مانند مواد خوراکی و غذاهای بیرون‌بر، مبلمان و اسباب بازی به فروش می‌رسند. از این رو یکی از اولین انتخاب‌های افرادی است که به صورت گذری به کرمان سفر کرده و به دنبال خرید مایحتاج خود هستند. وجود کترینگ و یا همان غذاهای بیرون‌بر موجب خاص‌تر شدن این مرکز خرید شده و در بین مسافران نیز محبوبیت بسیاری به دست آورده است. مرکز خرید فایتون از 7 صبح تا 11 شب به مشتریان خود خدمات رسانی می‌کند.

آدرس: کرمان – بلوار شهید صدوقی

پاساژ اطلس

این پاساژ دارای معماری مدرن و زیبایی است و به دلیل تنوع محصولات از بزرگ‌ترین مراکز خرید کرمان به شمار می‌رود. در این فروشگاه تنوع بالایی از پوشاک دیده می‌شود.

آدرس: کرمان – چهارراه ولیعصر

مجمتع تجاری صالح المهدی

این مجتمع به دلیل وجود تفریحات متعدد به یکی از بهترین مراکز خرید خوب کرمان تبدیل شده است. در کنار مغازه‌های متنوع می‌توانید از رستوران، کافی شاپ، فست فود، سالن بیلیارد، سالن بولینگ، شهربازی و سفره‌خانه سنتی این مجموعه نیز بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت سفر به کرمان رفتن به این مجتمع را از دست ندهید.

پاساژ زمرد

از دیگر مراکز خریدی که در کرمان وجود دارد، پاساژ زمرد است. در این پاساژ که در بلوار قائم قرار دارد می‌توانید مایحتاج خود را تهیه نمایید.

آدرس: بلوار قائم

بازار بزرگ ستاره

بازار ستاره از مراکز خرید مدرن کرمان است که تنوع بی‌نظیری از محصولات در آن مشاهده می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید هر نوع لباس اعم از زنانه، مردانه و بچگانه، شال و روسری، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، پارچه فروشی، زیورآلات و بدلیجات، لوازم دیجیتالی، لوازم کامپیوتری، تلفن همراه، لوازم صوتی و تصویری، لوازم وزشی، لوازم کودک و سیسمونی، لوازم تزئینی، عطر و ادکلن و … را تهیه نمایید. این مرکز خرید دارای پارکینگ بزرگ و طبقاتی بوده از این رو به راحتی می‌توانید با ماشین شخصی خود به این مرکز خرید بروید.

آدرس: کرمان – خیابان شریعتی – خیابان فتحعلی شاه

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments