با معروفترین و بهترین مراکز خرید همدان بیشتر آشنا شوید.

 همدان را می‌توان یکی از مهم‌ترین استان‌های تاریخی ایران دانست. این استان در جوار استان کرمانشاه قرار دارد که این همجواری باعث نزدیک‌تر شدن فرهنگ و تاریخ این دو استان شده است. اگر بخواهیم از اهمیت استان همدان بگوییم تنها همین نکته کافیست که بر روی این استان در هر دوره تاریخی نامی جدید نهاده شده و در هیچ برهه‌ای از تاریخی خالی از سکنه نبوده است. از همین رو این شهر را می‌توان یکی از شهرهای مهم برای مطالعه تاریخ ایران دانست. ما در این مقاله از وب‌سایت ایران تراول قصد داریم تا به بررسی و معرفی مراکز خرید همدان پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی مراکز خرید همدان

1- بازار بزرگ همدان

از جمله مراکز خرید همدان که بسیار معروف و زبان زد تمام مردم همدان است می‌توان به بازار بزرگ همدان اشاره کرد. این بازار بزرگ در دوران قاجاریه بازسازی شده اما تاریخ ساخت این بازار به قرن‌های گذشته برمی‌گردد. در گذشته این بازار به دلیل قرار گرفتن در مجاورت جاده‌ ابریشم یکی از مهم‌ترین و پررونق‌ترین بازار‌های استان همدان بود. این بازار از 30 راسته و 24 سرا تشکیل شده است که عموماً این راسته‌ها با توجه به نوع فعالیت یا نام‌های بانیان و بنیان‌گذارانشان شناخته می‌شوند. جالب است بدانید که از این راسته بازار‌ها فقط تعداد اندکی سرپوشیده هستند. از مهم‌ترین راسته‌های این بازار می‌توان به راسته قصاب‌ها، قناد‌ها، کفش‌دوزها و سمسارها اشاره کرد. این بازار تاریخی در محدوده خیابان‌های باباطاهر، شهدا و اکباتان واقع شده است.

مراکز خرید همدان

2- برج پاستور

برج پاستور یکی دیگر از مراکز خرید همدان است. این برج در یکی از چهارراه‌های تجاری معروف همدان واقع شده و به نوعی می‌توان گفت این برج در قلب تجاری همدان قرار دارد. شما در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک، طلا و جواهرآلات، اسباب‌بازی‌های کودکان وانواع سوغات همدان را تهیه نمایید. در این برج زیبا و تجاری رستوران و کافی‌شاپ‌های بین‌المللی رائیکا قرار دارد که مکان مناسبی برای استراحت و صرف غذا هستند. آدرس برج پاستور همدان، تقاطع خیابان میرزاده عشقی و خیابان پاستور است.

3- مرکز خرید شهر آرا همدان

از دیگر مراکز خرید همدان می‌توان به مرکز خرید شهر آرا اشاره کرد. این مرکز خرید در زمینی با وسعت 2700 مترمربع ساخته شده که با زیر بنایی بالغ بر 13500 به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید همدان تبدیل شده است. در این مرکز خرید بزرگ دو طبقه پارکینگ تعبیه شده است و نیازی به نگرانی در رابطه با جای پارک نخواهید داشت. این مرکز خرید همدان در پنج طبقه و 194 باب واحد تجاری و فروشگاهی به ارائه خدمات مشغول است. به دلیل واقع شدن در یکی از بهترین خیابان‌های شهر همدان و امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این مجتمع تجاری، آن را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین مراکز خرید همدان دانست. این مرکز خرید مجهز در خیابان بوعلی، نبش کوچه بیمه قرار دارد.

4- پاساژ قائم

از دیگر مراکز خرید همدان می‌توان به پاساژ قائم اشاره کرد. شما در این پاساژ می‌توانید انواع لوازم برقی، صوتی تصویری، موبایل و تجهیزات جانبی و لوازم ورزشی مورد نیاز خود را تهیه نمایید. اگر به دنبال محلی برای خرید محصولات با ضمانت‌نامه رسمی هستید، حتماً به این پاساژ تجاری سری بزنید. پاساژ قائم همدان در میدان امام واقع شده است.

آدرس مراکز خرید همدان

5- مرکز خرید مهستان همدان

یکی از بهترین و مجلل‌ترین مراکز خرید همدان، مرکز خرید مهستان همدان است. این مرکز خرید در بهترین موقعیت مکانی همدان یعنی میدان امام واقع شده است. در این مرکز خرید محصولاتی همچون پوشاک زنانه و مردانه، انواع لباس اسپرت بچه‌گانه، بورس کیف و کفش، بدل و نقره‌جات عرضه می‌شود. این مرکز خرید تجاری همچنین دارای 4 طبقه واحد اداری است. از جمله واحد‌های اداری معروف آن می‌توان به واحد اداری اتحادیه طلا، جواهر، ساعت و نقره استان همدان اشاره کرد. این پاساژ برای راحتی بیشتر هموطنان عزیز دارای پارکینگ طبقاتی است و شما می‌توانید برای بازدید از طبقات تجاری این مجتمع از آسانسور عمومی پاساژ استفاده نماید. مرکز خرید مهستان در میدان امام، خیابان بوعلی واقع شده است.

6- برج زاگرس همدان

از دیگر مراکز تجاری همدان برج زاگرس همدان است. این برج با پانزده طبقه که شامل هفت طبقه تجاری و 2 طبقه رستورانی، به یکی از بزرگ‌ترین برج‌های تجاری همدان تبدیل شده است. از زیبایی‌های این برج می‌توان به قرار گرفتن رستوران‌های این برج در طبقات انتهایی آن اشاره کرد. شما از طبقات انتهایی این برج می‌توانید شاهد طبیعت زیبای همدان و همچنین کوه‌های الوند باشید. این برج تجاری زیبا و مجهز در میدان جهاد همدان واقع شده است.

بهترین مراکز خرید همدان

7- بازار کفاشخانه

بازار کفاشخانه همان راسته کفش فروش‌های شهر همدان است. در بازار همدان دو راسته کفش‌فروشی وجود دارد؛ که به کفاشخانه بزرگ و کوچک معروف است. در زمان‌های قدیم که بازار کفش از رونق بالایی برخوردار بود، در راسته بزرگ کفش‌ها دوخته می‌شد و در راسته کوچک کفش‌ها به فروش می‌رسیدند؛ اما به دلیل از رونق افتادن بازار کفش دیگر خبری از تولید‌های کفش در راسته بزرگ بازار همدان نیست.

8- پاساژ خواجه رشید

از دیگر مراکز خرید همدان می‌توان به پاساژ خواجه رشید اشاره کرد. این پاساژ به دلیل ارائه محصولات شیک با قیمت اقتصادی و مناسب به یکی از مراکز خرید مهم شهر همدان تبدیل شده است. شما می‌توانید شیک‌ترین اجناس را در این پاساژ با مناسب‌ترین قیمت تهیه نمایید. پاساژ خواجه رشید در بلوار خواجه رشید همدانی واقع شده است.

9- مرکز خرید میلاد همدان

یکی از نوسازترین مجتمع‌های این شهر مجتمع میلاد است. طراحی و معماری این مرکز خرید همدان بسیار شیک و امروزی است. مرکز خرید همدان از راهروهایی با عرض و پهنای مناسب برخوردار است. همچنین شما به راحتی می‌توانید از طریق آسانسور و پله‌برقی‌های تعبیه شده، برای بازدید از طبقات این مرکز استفاده نمایید. این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده خدمت‌رسانی به شما هموطنان عزیز است. ما در ایران تراول به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال کیفیت و همچنین قیمت مناسب هستید، حتماً سری به مرکز خرید میلاد همدان بزنید. این مرکز خرید در میدان بعثت و خیابان جهاد همدان واقع شده است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments