هر آنچه باید در مورد بهترین مراکز خرید اهواز بدانید!

شهر اهواز که مرکز استان خوزستان است به عنوان یکی از شهرهای بسیار گرم در ایران شناخته می‌شود. اما گرمای بسیار شدید این شهر مانع از رفت‌وآمد مردم نمی‌شود و جنب‌وجوش در خیابان‌ها و بازارهای آن همیشه پا برجا است. در بازارهای سنتی اهواز، زنان و مردان ماهی‌هایی را که صید کرده‌اند و محصولات باغچه‌هایشان را برای فروش می‌آورند. در فصل کُنار تمام خیابان نادری بوی کنارهایی را که دست‌فروشان بساط کرده‌اند، می‌گیرد. برای مسافران و گردشگرانی که به اهواز سفر می‌کنند مراکز خرید موجود در این شهر بسیار جذاب است. اهواز هم مانند سایر شهرهای ایران دارای بازارهای محلی و پاساژهای بزرگ و مدرن است. در این مطلب از ایران تراول سعی کردیم تا شما را با مراکز خرید اهواز بیشتر آشنا کنیم.

معرفی مراکز خرید اهواز

1- سیتی سنتر هیراد

این مرکز خرید 7 طبقه که شامل 1 طبقه پارکینگ، 3 طبقه تجاری و 3 طبقه اداری است در خیابان پادادشهر اهواز قرار دارد. سیتی سنتر هیراد دارای آسانسور، پله‌برقی، سیستم اعلام حریق، دوربین مداربسته، کافی‌شاپ، رستوران سنتی، کیوسک اطلاع‌رسانی مکان واحدها و فروشگاه‌ها است. سیتی سنتر هیراد یکی از بهترین مراکز خرید لوازم الکتریکی در شهر اهواز است.

2- مجتمع تجاری اداری برج، یکی از نزدیک‌ترین مراکز خرید اهواز به رود کارون

این مجتمع تجاری 7 طبقه است که این طبقات شامل 2 طبقه تجاری و 5 طبقه اداری هستند. مجتمع تجاری اداری برج در نزدیکی رودخانه کارون در خیابان کیان‌پارس واقع شده است. طبقات اول و دوم شامل 55 واحد تجاری‌اند که می‌توانید برای خرید انواع پوشاک با برندهای مختلف، کیف و کفش، لوازم‌آرایشی بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات به این طبقات مراجعه کنید. مجتمع تجاری برج دارای 3 طبقه پارکینگ، برق اضطراری، تهویه مرکزی، سامانه‌ی ضدسرقت و مرکز عرضه‌ی غذای آماده است.

آدرس مراکز خرید اهواز

3- مرکز خرید زیتون

مجتمع تجاری زیتون از دیگر مراکز خرید اهواز می‌باشد که قیمت‌های آن تا حدی معقول‌تر از مکان‌های دیگر هستند. این مرکز خرید 6 طبقه و دارای 172 واحد تجاری است که می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و سایر وسایل مورد نیاز خود را از این پاساژ بخرید. این مجموعه فاقد پارکینگ است و در خیابان خاقانی و در نزدیکی فلکه‌ی سنگر واقع شده است. امکانات پاساژ زیتون شامل آسانسور، پله‌برقی، کافی‌شاپ، فست‌فود، سیستم تهویه و برق اضطراری است. ساعت کاری این مجموعه نیز همه روزه به جز روزهای شهادت از ساعت 11 صبح تا 11 شب می‌باشد.

4- بازار امام رضا

این پاساژ 5 طبقه یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید در اهواز بوده و در خیابان کیان‌پارس واقع شده است. در این مرکز خرید می‌توانید مواد غذایی، انواع فرش، مبلمان، سرویس خواب، انواع پوشاک، لوازم خانه و آشپزخانه، کیف و کفش و اسباب‌بازی را تهیه کنید. از دیگر امکانات بازار امام رضا می‌توان به پارکینگ، شعبه‌های مختلف بانک‌ها، سوپرمارکت و لابی اشاره کرد. ساعت کاری این مجموعه هرروز از ساعت 8 صبح تا 11 شب می‌باشد.

5- مرکز خرید کارون یکی از مراکز خرید اهواز در خیابان نادری

از دیگر مراکز خرید در این شهر که کالاهایی مناسب و اقتصادی دارد می‌توان مجتمع کارون را نام برد. این مرکز خرید در خیابان نادری اهواز واقع شده و امکانات مناسبی را برای خریداران فراهم کرده است. این امکانات شامل سه طبقه پارکینگ، آسانسور، پله‌برقی و… می‌باشند. ما را در ایران تراول همراهی کنید تا با سایر مراکز خرید در اهواز آشنا شوید.

بهترین مراکز خرید اهواز

6- پاساژ زهره

یکی از جدیدترین مراکز خرید شهر اهواز به نام مجتمع زهره در خیابان زیتون کارمندی و خیابان شهید انوشه قرار گرفته است. این پاساژ مکان مناسبی برای خرید لوازم‌خانگی، پوشاک و… گذراندن اوقاتی خوش در کنار عزیزانتان می‌باشد. پاساژ زهره دارای رستوران، کافی‌شاپ، پله‌برقی، آسانسور و سایر امکانات است. ساعت کاری این پاساژ هرروز به جز روزهای شهادت از ساعت 8 صبح تا 11 شب است.

7- مرکز خرید سیتی سنتر مهزیار از بهترین مراکز خرید اهواز

سیتی سنتر مهزیار جزو بهترین مراکز خرید واقع در اهواز می‌باشد که دارای 11 طبقه است. این طبقات شامل 2 طبقه هایپرماکت، 6 طبقه تجاری، 2 طبقه شهربازی و 1 طبقه فودکورت می‌باشند. در بام این مجتمع یک سفره‌خانه سنتی عربی که از معروف‌ترین قسمت‌های سیتی سنتر مهزیار می‌باشد قرار دارد. هتل اکسین اهورا از نزدیک‌ترین اقامتگاه‌ها به این پاساژ است. امکانات این مرکز خرید شامل پله‌برقی، آسانسور، تهویه مطبوع برای هر طبقه به صورت مجزا، دوربین مداربسته و سامانه ضد سرقت می‌باشند. شهربازی این مجموعه دارای بیش از 230 بازی و 70 دستگاه بوده و بولینگ، بیلیارد و رستوران هم جزء امکانات تفریحی این سیتی سنتر هستند. این مجموعه در خیابان حجت اهواز واقع شده است.

8- بازار امام خمینی

این بازار با معماری زیبای خود معروف به بازار شاه می‌باشد و از بازارهای قدیمی اهوازاست. بازار امام خمینی شامل 250 مغازه به صورت دو طبقه روی هم قرار دارد که طبقه اول بخش فروش و طبقه دوم بخش واحدهای بازرگانی و عمده فروشی‌ها است. در طبقه پایین می‌توانید کالاهایی مانند پوشاک، لوازم منزل، ادویه، مواد غذایی، محصولات بهداشتی، ساعت و عینک را تهیه کنید.

9- بازار کاوه

بازار کاوه نزدیک رودخانه‌ی کارون قرار گرفته و از آن بازارهایی است که پر از دست‌فروش بوده و هر کس بساط خود را گوشه‌ای پهن کرده است. در این بازار سبزی تازه، ماهی و میگو، میوه، ادویه‌های تند و ترشی‌های مختلف را می‌توان پیدا کرد. فلافل‌ها و سمبوسه‌های معروف اهواز هم در بازار کاوه وجود دارند و توسط دست‌فروشان به مردم فروخته می‌شوند. این بازار در حد فاصل طالقانی و خیابان امام خمینی، خیابان کاوه واقع شده است.

ساعات کاری مراکز خرید اهواز

10- بازار دست فروش‌ها

اگر دوست دارید تا در کوچه و خیابان‌های باریک اهواز قدم بزنید تا با زندگی مردم محلی آشنا شوید و چیزهای ارزان‌قیمت پیدا کنید، می‌توانید به بازار دست‌فروش‌ها سری بزنید. در خیابان‌های مختلف اهواز از این نوع بازارها زیاد پیدا می‌شود و محدود به یک یا دو بازار نیستند. یکی از این بازارها به نام عبدالحمید در خیابان نظامی (نظری‌پور) بین خیابان نادری و امام خمینی قرار دارد. بازار دیگری که به بازار پاکستانی‌ها معروف می‌باشد در خیابان باریک علم الهدی واقع شده است. ما در ایران تراول  سعی داشتیم تا با بیان مطالب فوق شما را با مراکز خرید اهواز بیشتر آشنا کنیم. مراکز خرید اهواز شامل ساختمان‌های مدرن و امروزی وهم‌چنین بازار دست‌فروشان که در حاشیه‌ی بعضی خیابان‌های اهواز وجود دارد، می‌باشد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments