برای سفر از چه وسیله ای استفاده کنیم؟ بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار!

خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس و قطار برای سفر اولین موردی است که برای تصمیم گیری شروع سفر ذهن افراد را مشغول می کند. اینکه کدام وسیله امن تر، ارزانتر و یا راحت تر است بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل برخی از ویژگی های مثبت و منفی سفر با این وسایل را در ادامه مطرح می کنیم. با این گزارش فردانیوز همراه باشید:

ویژگی های سفر با هواپیما

بدون شک خرید بلیط هواپیما راهی سریع برای رسیدن به مقصد است. اگر در مسیرهای طولانی سفر می کنید، استفاده از هواپیما بسیار مناسب تر از سایر وسایل نقلیه است. مخصوصا اگر دارای فرزند هستید، برای جلوگیری از اذیت شدن آنها بهتر است از هواپیما استفاده کنید.

هواپیما

 همینطور سرویس بهداشتی تمیزتری نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی دارد که برای بسیاری اهمیت دارد.

قیمت های متنوع بلیط هواپیما در روزهای متفاوت سال و ایرلاین های مختلف، حق انتخاب بیشتری را به مسافران می دهد. انواع بلیط های چارتر و سیستمی نیز با قیمت های مختلف در اختیار مسافران قرار می گیرد.

امکان رزرو ارزانتر بلیط هواپیما با نزدیک شدن به ساعات پرواز وجود دارد. البته فراموش نکنید که در فصول پر تردد که به سرعت صندلی های هواپیما پر می شود، عموما این اتفاق نمی افتد.

فرار از ترافیک نیز از دیگر ویژگی های سفر با هواپیما است. در سفر با هواپیما مخصوصا در ماه های شلوغ سفر، دیگر با مشکلات ترافیک جاده ها دست و پنجه نرم نمی کنید!

هرچند که عده ای فوبیای سقوط هواپیما و ارتفاع را دارند اما باید اذعان کرد، که حوادت هوایی در مقابل حوادث جاده ای بسیار ناچیز است و جاده ها سالانه خسارات مالی و جانی بیشتری را به مردم تحمیل می کنند. از این رو سفر با خواپیما امن تر است.

ویژگی های سفر با قطار

سفر با قطار در ایران پیشینه ای طولانی دارد. خوشبختانه مسیرهای ریلی کشور هر ساله رو به افزایش است و با افزایش شرکت های ریلی مردم به راحتی می توانند خرید بلیط قطار را انجام دهند.

سفر با قطار عموما حس امنیت بالاتری را به مسافران القا می کند. علاوه بر آن مسافران می توانند در فضای قطار حرکت کنند و دیگر نیازی نیست در تمام طول سفر تنها بر روی صندلی خود بنشینند. قیمت ارزانتر بلیط قطار نیز از دیگر ویژگی های مثبت سفر با قطار برای خانواده ها می باشد.

قطار هم انواع مختلفی دارد و اگر سطح کیفیت سفرتان برایتان اهمیت دارد می توانید بلیط قطار VIP خریداری کنید. خرید بلیط قطار بسیار راحت است. هم از طریق سایت های گردشگری و هم از طریق مراکز فروش حضوری و راه آهن امکان خرید بلیط قطار وجود دارد.

اما سفر با قطار معایبی نیز دارد. از جمله طولانی شدن سفر را می توان از مهمترین مشکلات سفر با قطار عنوان کرد. البته امکانات رفاهی سفر با این وسیله بسیار است و در بیشتر اوقات طولانی بودن مسیر حس نمی شود.

ویژگی های سفر با اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس و سفر با آن یکی از پرطرفدارترین گزینه سفر در بین مردم است! مهمترین ویژگی سفر با اتوبوس که دلیل محبوبیت آن شده را می توان ارزان بودن آن نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی دانست. از این رو نه تنها دانشجویان بلکه بسیاری از خانواده ها برای سفر بلیط اتوبوس تهیه می کنند.

اتوبوس

در مواقعی نیز مسافران می توانند بلیط اتوبوس خود را با قیمت بسیار کمتری تهیه کنند. به عنوان مثال در زمان حرکت اتوبوس و در صورت خالی ماندن آن، رانندگان اتوبوس با هزینه کمتری گاها با 50 درصد تخفیف به مسافران ارایه می کنند.

اما سفر با اتوبوس معایبی هم دارد. متاسفانه حوادث جاده ای زیادی مسافران را تهدید می کند. همچنین فرار از ترافیک جاده ای در سفر با اتوبوس غیر ممکن است.

البته از موارد مثبت سفر با اتوبوس در مقابل هواپیما می توان گفت که امکان گم شدن چمدان ها کمتر است. از این رو نگران گم شدن وسایلتان در سفر با اتوبوس نباشید.

نبودن سرویس بهداشتی داخل آن و استفاده از سرویس بهداشتی های داخل جاده از دیگر معایب سفر با اتوبوس است.

اتوبوس

خرید بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس

فرقی نمی کند از چه وسیله نقلیه ای برای سفر استفاده می کنید. در سایت سفرمی www.safarme.com  می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک بلیط موردنظر خود را تهیه کنید. خرید بلیط هواپیما از سایت های معتبر، می تواند آرامش خیال در سفر را برای شما به همراه داشته باشد. برای همین حتما از سایتی که پشتیبانی 24 ساعته در تمام ایام سال را برای مسافرانش تضمین می کند خرید خود را انجام دهید.

در خرید خود عجله نکنید و سایتی که خدمات مناسب ارایه می کند را انتخاب کنید. در صورت بروز سوالی با شپتیبانی سایت تماس بگیرید. در صورتی که خرید اینترنتی برای شما دشوار بود می توانید با سفرمی تماس حاصل کنید تا کارشناسان سفرمی خود، بلیط و یا هتل شما را رزرو نمایند.

در صورت داشتن هرگونه نظر و یا انتقادی نیز می توانید با بخش امور مشتریان سفرمی تماس حاصل فرمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments