رزرو هتل عباسی اصفهان در رهی نو

هتل شاه‌ عباسی اصفهان در زمان صفوی در سال 1128 به عنوان کاروانسرا به دستور شاه‌ سلطان‌ حسین صفوی ساخته شد. او این کاروانسرا را به مادر خویش هدیه داد به همین دلیل این هتل در زمان قدیم کاروانسرای مادر شاه نامیده می‌شد. کاروانسرای عباسی در سال 1336 بازسازی و در سال 1345 تبدیل به هتل کنونی شد. این هتل دارای 231 باب اتاق، سوئیت و آپارتمان می‌باشد. اتاق‌های هتل دور تا دور حیاط و حوض فیروزه‌ای‌ رنگش قرار گرفته‌اند و رو به حیاط هتل، تراس و پنجره دارند. از امتیازات رزرو هتل عباسی اصفهان می‌توان قرار گرفتن در قلب شهر، اشراف به اکثر جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان، مجهز بودن به بهترین خدمات و امکانات رفاهی و تجربه اقامتی تاریخی در یک جاذبه توریستی را نام برد.

اگر اصفهان نصف جهان است، شاید برای وصف این هتل بتوان گفت، که هتل عباسی اصفهان پنج ستاره بوده و از نظر زیبایی بنای تاریخی‌اش با سقف و دیوارهای آیینه کاری شده و گچ‌بری‎‌هایی که اصالت معماری ایران را نشان می‌دهد، نصف اصفهان است. حکایت از آنجا آغاز شد که شاه سلطان حسین صفوی دستور ساخت یک کارونسرا به سبک صفوی را می‌دهد. از آنجا که بناهای اصفهان در دوره‌ی صفوی در اوج زیبایی بنا شده است، این هتل هم یکی از آن بناهای به جامانده‌ی صفوی است که به مادر شاه سلطان پیشکش داده شد. در بین هتل های اصفهان اگر این هتل 5 ستاره را برای اقامت انتخاب می‌کنید بدانید که وارد یک هتل که حدود 300 سال پیش کاروانسرای صفویان بوده، قدم می‌گذارید.

خدمات و امکانات هتل عباسی اصفهان

این هتل از آن دسته هتل‌هایی است که دلتان نمی‌آید اتاق را به مقصد بیرون ترک کنید. خود هتل یک بنای تاریخی است که باید حتما از گوشه و کنارهای آن دیدن کنید و لذت ببرید. از جمله ویژگی‌هایی که باعث شده این هتل به یک هتل پنج ستاره تبدیل شود؛ علاوه بر معماری و بنای زیبای آن، یکی موقعیت آن برای دسترسی به سایر بناهای تاریخی مانند سی و سه پل و کاخ هشت بهشت و سایر بناها است. از دیگری امکانات متعدد این هتل مانند رستوران، کافی شاپ، سفره‌خانه سنتی، کتابخانه، آرایشگاه، مجتمع خرید، استخر (که البته بلیط جداگانه باید تهیه کنید)، تالارهای چندمنظوره‌ی فوق العاده چشم‌نواز و… می‌باشد. البته رستوران‌ها هم هر کدام با ویژگی خاص خود، کم از جاذبه‌ی گردشگری ندارند. برای مثال شما هم می‌توانید هنرهای اصیل صفویان و قاجاریان را در رستوران چهلستون این هتل تماشا کنید و هم از غذاهای سنتی اصفهان میل کنید. درنتیجه روح و جسم‌تان با هم تغذیه می‌کنند.

باشگاه ورزشی هتل عباسی

باشگاه ورزشی هتل عباسی
باشگاه ورزشی هتل عباسی

این مجموعه دارای یک مجموعه ورزشی شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بدنسازی، خدمات ماساژ و همچنین استخر مناسب کودکان نیز هست. در این جا یک بوفه مخصوص نیز وجود دارد که کار ورزشکاران را برای خرید خوراکی راحت‌تر کرده است. تعرفه‌های استخر این هتل برای مهمانان مقیم و سایر افراد متفاوت است و خدمات برای مهمانان مقیم با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود. (شیفت بانوان هر روز از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰، شیفت آقایان هر روز از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰) در صورتی که تمایل به استفاده متناوب از استخر هتل عباسی اصفهان این مجموعه را داشته باشید می‌توانید برای درخواست کارت عضویت یک‌ساله، نه‌ماهه،‌ شش‌ماهه و سه‌ماهه اقدام کنید. به کارت‌های عضویت، کارت پارکینگ رایگان اهدا می‌شود.

رستوران هتل عباسی اصفهان

رستوران چهلستون: رستوران چهلستون به معنا واقعی کلمه منحصر به فرد است. زیبایی و ظرافت بی‌نظیر این مجموعه زبان‌زد خاص و عام گردیده است. تابلوهای نقاشی روی دیوارها متعلق به دو دوره صفوی و قاجار است. صندلی‌های طرح داریوش الهام گرفته از صندلی داریوش کبیر در نقوش سنگی تخت جمشید، هنرنمایی دیوارها و سقف، ستون‌ها، نرده‌ها و کفپوش‌ها، درها و شیشه‌ها و حتی چراغ‌ها و آویزهای سقف، هرکدام به نوبه خود زیبایی منحصر به فردی به فضای کلی رستوران چهلستون بخشیده‌اند. این رستوران در دو طبقه ظرفیتی در حدود ۴۰۰ نفر دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و دسر با کیفیت بالا سرو می‌شود. ساعات کاری این رستوران ظهرها از ساعت ۱۲ الی ۱۵ و شب ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳ همراه با اجرای موسیقی زنده تنظیم شده است.

رستوران چشم انداز: رستوران چشم انداز در بالاترین نقطه مهمان‌سرای عباسی قرار گرفته و همانطور که از نامش پیدا است چشم‌انداز وسیعی به نقاط مختلف شهر اصفهان دارد. تماشای این تصویر ۳۶۰ درجه از شهر دیدنی اصفهان افراد زیادی را به این رستوران هتل فراخوانده است. ظرفیت این رستوران ۲۵۰ نفر است و مناسب انواع مهمانی‌ها و گردهمایی‌ها است.

کافی شاپ هتل عباسی اصفهان

کافه تریا نقش جهان: طرح و نقش‌های کافه تریا نقش جهان زیبا و ماندگار و البته دیدنی است. چینش صندلی‌های سبز و قرمز این محل متفاوت با کافه‌های دیگر است و این خود صمیمیت بیشتری ایجاد می‌کند. این کافی شاپ هتل از ساعت ۸ الی ۲۳ با سرو انواع قهوه، کیک و دسر، گلاسه، بستنی و همچنین انواع پیتزا و فست فود آماده میزبانی از مسافران گرامی است.

سفره خانه سنتی: در ضلع شرقی محوطه باغ هتل سفره خانه سنتی مهمان‌سرا قرار دارد. تاریخ بازسازی این سفره خانه به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد و اکنون به دو بخش سرپوشیده و فضای باز، تقسیم شده است. سفره خانه مهمانسرای عباسی شب‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳ آماده ارائه خدمات است.

چایخانه سنتی: اگر می‌خواهید به چایخانه بروید، در قسمت شمالی مهمانسرا دقیقا روبروی دری که مشرف به سرسرای اصلی است، چایخانه‌ای زیبا با دیوارها و سقف کاشی‌کاری شده به چشم می‌خورد. در این چایخانه با سرو انواع چای و دمنوش و آش رشته مخصوص از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۲۲:۳۰ در حال فعالیت است.

رزرو اتاق های هتل عباسی

اتاق هتل عباسی
اتاق هتل عباسی

هتل از 225 اتاق تشکیل شده است که دورتادور یک حوض نیلی رنگ قدیمی و باغچه‌های اطرافش، قرار گرفته است. گنبد فیروزه‌ای رنگ مدرسه‌ی چهارباغ، چشم‌انداز زیبایی را بریتان بوجود آورده است. مهمانسرای شاه عباسی دارای 9 تالار بوده که هرکدام رنگ و سبک متفاوتی دارند. زیبایی نقش و نگار و طرح‌های به‌کار رفته در تالارها جوری خودنمایی می‌کند، که با دیدن هرکدام از آن‌ها مسحور این همه معماری زیبا خواهید شد. رزرو اتاق‌ در هتل عباسی اصفهان را می‌توان به 4 مدل تقسیم کرد. البته درنظر داشته باشید که اتاق‌های طبقه‌ی اول ممکن است در راستای دید گردشگرانی که در باغ مشغول لذت بردن از فضا هستند، باشند و درنتیجه چندان راحت نباشید. ساکنان اتاق‌های سمت خیابان ممکن است کمی بخاطر دوجداره نبودن پنجره‌ها، مورد عنایت سروصدای خیابان قرار بگیرند. باز و بسته کردن درب اتاق‌ها با کارت هوشمند انجام می‌شود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments