راه های دریافت اقامت دائم گرجستان برای اتباع خارجی

در این روزها که موضوع دریافت اقامت کشورهای دیگر بر سر زبان ها افتاده است ، کشورهای همسایه ای که از لحاظ امنیت و ثبات اقتصادی سیاسی شرایط بهتری دارند در اولویت قرار می گیرند و کشور گرجستان نیز در زمره کشورهایی قرار دارد که بیشتر مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است.دریافت اقامت دائم نسبت به سایر اقامت ها اهمیت بیشتری دارد. در این مطلب می خواهیم به بررسی راههای دریافت اقامت دائم گرجستان بپردازیم.

طبق قانون مهاجرتی گرجستان تصویب شده در می ماه سال 2019 میلادی، کشور گرجستان در ازای سرمایه گذاری حداقل 300 هزار دلار آمریکا در گرجستان اقامت دائم این کشور را در اختیار اتباع خارجی قرار می دهد. این سرمایه گذاری می تواند در دو روش انجام پذیرد :

دریافت اقامت دائم گرجستان از طریق خرید ملک در گرجستان : اگر در گرجستان به ارزش حداقل 300 هزار دلار ملک خریداری -1 کنید می توانید بلافاصله یک اقامت پنج ساله دریافت کنید و چنانچه در این پنج سال اقدام به فروش این ملک ها نکنید می توانید پس از این پنج سال اقامت خود را تبدیل به اقامت دائم گرجستان کنید. پس از خرید این ملک ها به راحتی می توانید نسبت به ارزیابی ملک ها اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک به همراه وکیل و ارائه آن به اداره خدمات عمومی ، اقامت دائم خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که دریافت این اقامت حداکثر 30 روز زمان می برد.

2-دریافت اقامت دائم گرجستان از طریق سرمایه گذاری در گرجستان : اگر شما به ارزش حداقل 300 هزار دلار آمریکا در راه اندازی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاری کنید می توانید اقامت دائم گرجستان را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این سرمایه گذاری باید در یک کسب و کار فعال اقتصادی باشد. این اقامت در ابتدا به صورت پنج ساله صادر خواهد شد و چنانچه فعالیت اقتصادی شما گردش مالی حداقلی مورد تأیید اداره مالیات را در طی این پنج سال داشته باشد می تواند تبدیل به اقامت دائم شود. پس از ارزیابی سرمایه گذاری توسط ارزیاب رسمی مورد تأیید دولت و  تکمیل مدارک باید مدارک را همراه با وکیل حرفه ای به اداره خدمات عمومی ارائه داد. میزان گردش مالی باید در سال اول 50 هزار دلار آمریکا ، در سال دوم 100 هزار دلار آمریکا و در سال های سوم و چهارم و پنجم هر کدام 120 هزار دلار آمریکا باشد که می بایست هر ساله به اداره مهاجرت تحویل داده شود. لازم به ذکر است که دریافت این اقامت حداکثر 30 روز زمان می برد.

2

نکته قابل توجه این است که هر فردی که اقامت گرجستان را دریافت کند می تواند این برای اعضای خانواده خود که شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادر می شود نیز اقامت را دریافت کند.

توجه داشته باشید که یکی از نکات مهم در موضوع دریافت اقامت هر یک از کشورهای خارجی انتخاب وکیل و مشاور خوب می باشد. پس حتماً در این موضوع دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بدست آورید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments