بهترین شهرها برای سفرهای داخلی در چهار فصل

ایران کشوری چهار فصل است که در تمام اوقات سال می توان شهرهای زیبا و دیدنی در آن پیدا کرد. مهم نیست به دنبال آب و هوای سرد هستید و یا رؤیای اقامت در کویر را دارید؛ به دنبال ماجراجویی در جنگل هستید و یا رطوبت دریا و گذر از ساحل شنی را در سر می پرورانید، ایران شما یک انتخاب دارد. به همین دلیل قصد داریم بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایران را در چهارفصل سال با شما در میان بگذاریم.

در بهار از کجای ایران دیدن کنیم

بهار فصل رطوبت، باران بهاری، شکوفه دادن درختان، زنده شدن طبیعت و غرش ابرها است. بهار را می توان زیباترین فصل سال دانست. به همین دلیل باید به دنبال شهری بود که تمام این تصورات را به شما هدیه دهد. شهری که بتواند شما را به فراسوی طبیعت برده و طنین روح افزای آن را در گوش شما بنوازد.

برای این منظور، احتمالاً بهترین انتخاب در میان شهرهای شمالی کشور خواهد بود. شهرهای زیادی در شمال ایران وجود دارند که با خصوصیات منحصر به فرد خود شما را متحیر می کنند اما شاید رامسر بهترین گزینه باشد.

رامسر هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی است که در ابتدای فصل بهار هوس شمال رفتن به سرشان می زند. اجاره ویلا شمال نیز به دلیل تعدد بسیار بالای گزینه ها کار دشواری نخواهد بود و اسکان شما به سادگی انجام می شود.

رامسر به لحاظ زیبایی یکی از بهترین شهرهای ایران است. ویلاهای این شهر نیز امکانات فراوانی دارند. برای مثال با اجاره ویلا رامسر با میز بیلیارد و دیگر امکانات رفاهی هم در بیرون از منزل و هم در منزل می توانید اوقات فراغت خوبی را با خانواده پشت سر بگذارید.

در بهار از کجای ایران دیدن کنیم

در تابستان به کجا سفر کنیم

تابستان فصل گرما است. به همین منظور بهتر است به شهرهایی سفر کنید که آب و هوای خنکی در این فصل گرم سال دارند. شهرهایی که ارتفاع بیشتری از سطح دریا داشته باشند، بهترین گزینه هستند. شهرهای کوهستانی که بیشتر در غرب کشور قرار دارند، احتمالاً گزینه مناسبی برای فصول گرم باشند.

انتخاب های متعددی پیش رو خواهید داشت اما احتمالاً خرم آباد، اورامان تخت و اردبیل را می توان زیباترین شهرها و روستاهای ایران به شمار آورد. خرم آباد از زیباترین شهرهای استان لرستان است که بازدید از آبشارهای رؤیایی آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

اورامان تخت را نیز می توان زیباترین روستان ایران به شمار آورد. روستایی که طبیعت بکر کوهستانی آن حفظ شده است و خانه های آن به صورت پلکانی ساخته شده اند. چشمه بل یکی از زیباترین چشمه های ایران است که در این روستا قرار دارد.

اردبیل به لحاظ دمای هوا یکی از سردترین شهرهای ایران است و در تابستان یکی از بهترین شهرهای ایران برای بازدید به شمار می رود. رودخانه، دریاچه و چشمه های بسیار زیاد اردبیل شما را مبهوت خواهند کرد. در سفر خود به اردبیل، با ۳۰ کیلومتر مسافرت بیشتر به شهر زیبای سرعین خواهید رسید. بازدید از آب گرم سرعین را فراموش نکنید.

پاییز کدام شهر ایران زیباتر است

پاییز را با برگ های رنگارنگ زرد و قرمز و سبز آن می شناسیم. برگ هم در جنگل به وفور پیدا می شود. هنگامی که باران پاییزی نیز می بارد، رنگ این برگ ها در تلألؤ قطرات باران رقص نور طبیعت برپا می کند.

احتمالاً یکی از زیباترین جنگل های ایران در گرگان جا خوش کرده است. جنگل النگدره در شهر گرگان استان گلستان واقع شده است. پاییز این جنگل به قدری زیبا است که تصور می کنید با یک بوم نقاشی طرف هستید.

پاییز کدام شهر ایران زیباتر است

در زمستان به کجا برویم

معمولاً افراد خاصی در زمستان سفر می کنند. زمستان به دلیل آب و هوای بد و جاده های ناهموار، معمولاً کمتر کسی به سفر علاقه‌مند است. با این وجود مناطق بکری در ایران وجود دارد که تنها در زمستان می تواند شیرینی سفر را به شما تقدیم کند.

برای مثال شهرهای خشک و کویری به دلیل دمای بالای هوا احتمالاً در زمستان بهترین مقصد سفر هستند. شهرهای متعددی برای سفر در زمستان وجود دارند که به سه مورد آن‌ها اشاره خواهیم کرد. اصفهان، شیراز و تبریز سه مقصد گردشگری مناسب برای فصل زمستان هستند.

اصفهان به دلیل آب و هوای گرم و کویرهای زیبا در زمستان که هوا بهتر است، مقصد مناسبی خواهد بود. دریاچه مهارلو در فصل زمستان به رنگ سرخ (یا صورتی) در می آید و تنها در این فصل است که می توانید ظاهر حیرت انگیز این دریاچه زیبای شهر شیراز را مشاهده کنید. همچنین اگر به ورزش های برفی علاقه دارید، پیست اسکی پیام تبریز را به شما پیشنهاد می کنیم.

این سه شهر همگی جزء شهرهای مسافر پذیر ایران هستند و اقامت در آن‌ها نیز کار دشواری نخواهد بود. پیدا کردن خانه شیک و تمیز در اصفهان و شیراز و تبریز بسیار ساده است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments