نکاتی که باید درباره بلیط هواپیما خارجی بدانید

سفر به جاهای ناشناخته و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم‌های کشورهای جدید برای همه‌ی مردم جذاب بوده و چند سالی است که میل به تجربه در مردم بیشتر شده است. از همین رو سفرهای خارجی افزایش پیدا کرده و به همان نسبت هم آمار پروازهای خارجی فلایتیو و تعداد مسافران آن‌ هم بیشتر شده است. اما گاهی اوقات فراهم ساختن مقدمات سفر برای رسیدن به این تجربه‌ها سخت است. دغدغه گرفتن ویزا تا تهیه بلیط و در نهایت اقامتمان، مارا کم حوصله می‌کند. خیلی از ما هم‌چنان نمی‌دانیم چگونه می‌توانیم با راهی آسان‌تر بلیط هواپیما خارجی تهیه کنیم. قوانین خرید و استرداد بلیط خارجی با بلیط داخلی برای سفرهای درون مرزی بسیار متفاوت است و بهتر است که برای جلوگیری از ضررهای احتمالی از آن‌ها آگاه باشیم. به همین دلیل است که خیلی از مسافران خارج از کشور هنگام سفرهای خارجی مضطرب و نگران می‌شوند و به دنبال راهی برای اطلاع از قوانین و اطلاعات لازم پروازهای خارجی هستند.

در این مقاله نکاتی را که شما برای خرید بلیط هواپیما خارجی بدانید را برای شما گفته‌ایم. یادتان باشد اگر در پرواز خارجی دقیقا بدانید به چه نکاتی باید توجه کنید، چه مدارکی با خودتان ببرید و چه کارهایی قبل از سفر بکنید، استرس و نگرانی‌تان تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

فلایتیو از همان روزهای ابتدای فعالیت خود در سال ۹۵، یکی از دغدغه‌هایش فراهم کردن زیرساخت برای رزرو اینترنتی پروازهای خارجی بوده است. با وجود همه بی‌اعتمادی‌هایی که در آن زمان به خرید اینترنتی وجود داشت، اما با استقبال خوب مشتریان روبه‌رو شد. در فلایتیو قهرمان اصلی داستان، مشتریانی هستند که به این سامانه اعتماد کردند. فلایتیو آن زمان تنها فراهم‌کننده «رزرو بلیط پرواز خارجی» آنلاین بود و تا امروز، معتبرترین مرجع سفرهای خارجی به شمار می‌آید. با توجه به سابقه‌ای که در تمام این مدت دارد، نیازهای مردم را بهتر می‌شناسد و سعی کرده تا با ارائه خدمات مناسب تا جای ممکن از دغدغه‌های مسافران کم کند.

چرا از فلایتیو بلیط هواپیما خارجی تهیه کنیم؟

فلایتیو شما را تنها نمی‌گذارد! از مهم‌ترین نکات خرید سفر خارجی، بهره‌مندی مشتریان از پشتیبانی شبانه‌روزی در داخل و خارج کشور به ساده‌ترین روش‌ها مثل تماس، واتس‌اپ و تلگرام است. این نوع پشتیبانی از پیش از رزرو بلیط هواپیما خارجی و در حین سفر و پس از سفر فراهم شده است.
با خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی از فلایتیو شما این امکان را دارید که میان تعداد زیادی از بهترین ایرلاین‌ها که سابقه طولانی همکاری با این سامانه را دارند، سفر خود را با مناسبترین قیمت انتخاب کنید.
برای این کار کافی است وارد سایت فلایتیو شوید؛ مبدأ و مقصد و تاریخ پرواز را وارد کنید و و روی دکمه‌ی جستجو کلیک کنید. جستجوگر قوی فلایتیو تنها در چند ثانیه تمامی پروازهای موجود از ایرلاین‌های مختلف و ساعات مختلف در روز مورد نظرتان را به شما نمایش می‌دهد. سرعت بالای جستجو باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود.
پس از وارد کردن این اطلاعات وارد صفحه‌ای می‌شوید که اطلاعات دقیق بلیط‌ و ایرلاین‌های مختلف، به همراه زمان و قوانین بلیط موردنظرتان به شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید بلیط ایرلاین‌های مختلف را ببینید و بررسی کنید، تاریخ پروازها را مشاهده کنید، قیمت‌ها و نحوه ارائه خدمات هر ایرلاین را بررسی کنید و در نهایت مناسب‌ترین بلیط را برای مقصد مورد نظر خود رزرو یا خریداری کنید.
علاوه بر این با یک تماس ساده با فلایتیو می‌توانید بلیط هواپیما خارجی خود را کنسل و هزینه آن را دریافت کنید.

قوانینی که برای خرید سفر خارجی باید بدانید

هر سفری چه زمینی چه هوایی قوانین خود را دارد. در پروازهای خارجی هم این موضوع صادق است. از مدارک مورد نیاز سفر گرفته تا میزان بار مجاز قابل حمل و اشیاء پرواز.

مدارک لازم برای پرواز خارجی

پیش از اینکه بلیط هواپیما خارجی بخرید،‌ در ابتدا باید گذرنامه معتبر به همراه داشته باشید. منظور از معتبر این است که حداقل ۶ ماه تا پایان اعتبار گذرنامه‌تان (تاریخ انقضا) باقی مانده باشد. هر چند که برخی از کشورها مانند ارمنستان و ترکیه شما نیازی به ویزا ندارید. برای برخی دیگر از سفرها ویزای فرودگاهی برای شما صادر می‌شود. برای این‌کار هم نیازی به مراجعه به سفارت کشور موردنظر نیست.
فیش پرداختی عوارض خروج را از یاد نبرید! در بیشتر مواقع این موضوع فراموش می‌شود و با اینکه در فرودگاه امام شعبه بانک ملی وجود دارد اما صف‌های طولانی باعث به وجود آمدم اختلال در سفر شما می‌شود. پس بهتر است که چند روز قبل از سفر در یکی از شعبه های بانک ملی مبلغ خروجی پرواز خارجی خود را پرداخت کنید.
توصیه ما در فلایتیو به شما این است که علاوه بر مدارک یادشده، کپی صفحه اول گذرنامه و ویزای خود را برای مواقع ضروری به همراه داشته باشید.

روش حمل حیوان خانگی در هواپیما

هنگام رزرو بلیط هواپیما خارجی، درخواست حمل حیوان خانگی خود را ثبت کرده و یک کد دریافت می‌کنید که برای حمل حیوان شماست. در این روش شما باید حیوان خود را به بخش بار تحویل بدهید. حداکثر ۲ قلاده سگ یا ۲ قلاده گربه و یا تا ۱۰ پرنده می‌توانید با خود حمل کنید. در واقع به بار تحویل دهید. مدارک واکسیناسیون و گذرنامه حیوان از مدارکی هستند که باید ارائه دهید. بهتر است که گواهی سلامت حیوان خود را پیش از سفر از یک مرکز دامپزشکی دریافت کنید چون اکثر کشورها در بدو ورود معاینه و قرنطینه حیوانات را انجام می‌دهند.

میزان بار قابل حمل در پرواز خارجی

مقدار بار مجاز در هر پرواز، طبق قوانین خطوط پروازی مختلف متفاوت است. پس از خرید بلیط هواپیما خارجی به این نکته توجه کنید که بار دستی و چمدان شما باید وزن مشخصی داشته باشد که ایرلاین شما برای آن پرواز تعیین کرده است.
این میزان بین ۲۰ تا ۵۰ کیلوگرم برای هر چمدان است که بسته به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پروازی و کلاس بلیط هواپیما خارجی (اکونومی یا بیزینس) تعیین می‌شود. اما معمولا میزان بار مجاز برای پرواز خارجی ۳۰ کیلوگرم است که افراد دارای بلیط کلاس بیزینس ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم بیش از آن می‌توانند بار حمل کنند.
نکته‌ای که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که هر چمدان و بسته باید حداکثر ۳۰ کیلوگرم باشد و این میزان ربطی به تعداد افراد ندارد. یعنی اگر به یک سفر دونفره می‌روید، به جای حمل یک چمدان بزرگ ۵۰ کیلویی باید دو چمدان ۲۵ کیلویی به همراه داشته باشید.

زمان رفتن به فرودگاه برای بلیط هواپیما خارجی

برای پروازهای داخلی لازم است ۲ ساعت قبل از پرواز و برای پروازهای خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید. کانتر پرواز خارجی ۳ ساعت قبل از پرواز باز و ۶۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می شود. هرچند که شما با خرید بلیط هواپیما از فلایتیو، کارت پرواز هم برای شما ایمیل می‌شود و نیازی به حضور در صف‌های طولانی در فرودگاه نیست.

پیشنهاد ما این است که به جایی بروید که هرگز قبلا نرفته‌اید تا اجازه دهید زندگی به شما نشان بدهد چه فرصت‌هایی در انتظار شماست.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments