بهترین تورهای ترکیه در تابستان 1400

ترکیه یک کشور آسیایی اروپایی محسوب می‌شود؛ یعنی بخشی از این کشور در آسیا و بخشی از آن در اروپا واقع شده است. همسایه‌های این کشور عبارت‌ هستند از: ایران و ارمنستان از سمت شرق، عراق و سوریه از سمت جنوب شرقی و بلغارستان از سمت شمال غربی. این کشور پهناور با دریای سیاه، مرمره، اژه و مدیترانه احاطه شده است. وسعت این کشور حدود 780 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 83 میلیون است که به دو دسته علوی و سنی تقسیم می‌شوند.

از نظر جغرافیایی، ترکیه یکی از مناطق حساس تجاری به‌شمار می‌رود. زبان مردم ترکیه، ترکی بوده و نوشتار آن‌ها به خط لاتین است. شما می‌توانید با انتخاب تور بدروم، تور کوش آداسی و… به ترکیه سفر کنید. ما در ادامه چند معیار برای انتخاب تور مناسب و بهترین زمان برای سفر به ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

معیار‌های بهترین تور ترکیه

معیارهای یک تور خوب برای هر شخص مجزا است؛ پس ما نمی‌توانیم به شما بهترین تور را معرفی کنیم. شما می‌توانید با استفاده از علایق خود و مواردی که ما در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم، بهترین تور را برای خود انتخاب کنید. از معیار‌های چشم‌گیر برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین تور می‌توان به مسیر سفر، هزینه سفر، خدمات و رسیدگی در طول سفر، زمان سفر، وسیله نقلیه، غذا و… اشاره کرد که در ادامه ما به بررسی برخی از این معیار‌ها می‌پردازیم.

هزینه سفر

هر تور با استفاده از چگونگی سفر و انتخاب وسیله نقلیه، هزینه‌های متفاوتی دارد. ممکن است شما توری با هتل سه ستاره انتخاب کنید که به‌طبع، هزینه آن نسبت به هتل پنج ستاره بسیار کم‌تر خواهد بود.

مسیر سفر

معیار بعضی از افراد برای تور ترکیه، مسیر مشخص شده برای سفر کردن است؛ مثلا برای سفر به ترکیه از چه مسیری و چگونه به مقصد می‌رسند. اکثر تور‌های ترکیه مانند تور وان از راه هوایی شما را به مقصد می‌رسانند.

خدمات و رسیدگی در طول سفر

یکی از معیارهای خوب برای انتخاب بهترین تور ترکیه، خدمات و رسیدگی است که شما در طول سفر به آن احتیاج دارید. این موارد شامل پذیرایی، توقف و توضیح درمورد شهرهای بین راه توسط سرپرست تور می‌شود.

زمان رسیدن به مقصد

یکی دیگر از معیار‌هایی که شما باید درنظر داشته باشید، زمان رسیدن به مقصد است یا اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، زمانی که شما در راه سپری خواهید کرد تا به مقصد برسید. اگر زمان سفر شما طولانی شد، مسیر سفر برای شما کسل کننده می‌شود. اما در مسیری با عبور از مناطق سرسبز، توریستی یا شهر‌های مختلف و تاریخی، سفر برای شما جذاب‌تر خواهد شد؛ البته درصورتی‌که تور خود را با اتوبوس یا قطار انتخاب کرده باشید. تور وان یکی از تور‌هایی است که این امکان را به شما می‌دهد.

وسیله نقلیه تور

وسیله نقلیه تاثیر زیادی در قیمت تور بدروم و دیگر شهر‌ها دارد. شما می‌توانید از وسایل نقلیه متفاوتی مانند قطار، هواپیما یا اتوبوس برای سفر خود استفاده کنید که هرکدام مزایا و معایب مختلفی دارند؛ برای مثال هواپیما، شما را سریع‌تر به مقصد مورد نظر می‌رساند، اما از هزینه بسیار بالایی بر‌خوردار است.

قطار هزینه سفر را کاهش می‌دهد و سفری آسان را برای شما رقم می‌زند. از معایب استفاده از قطار می‌توان به زمان زیاد تا رسیدن به مقصد اشاره کرد. اتوبوس یکی از وسایل‌نقلیه پرخطر در تور کوش آداسی تابستان و دیگر تورهای این کشور به‌شمار می‌رود که با استفاده از آن، زمان بسیار زیادی برای رسیدن به مقصد خود سپری می‌کنید؛ اما با آن از مناطق گردشگری عبور کرده و با بسیاری از مناطق دیدنی آشنا می‌شوید.

لیست غذا‌های تور

غذا و تنقلات تور و زمان سرو آن‌ها یکی از مهم‌ترین معیار‌های انتخاب تور ترکیه است. تور وان، غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ای برای مسافران خود در نظر گرفته است؛ ولی به این منظور نیست که شما نمی‌توانید غذای دیگری بخورید. ازاین‌رو چند غذای مرغوب ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام سفر به این کشور حتما آن‌ها را نوش‌جان کنید.
بورک به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده، سیمیت به‌عنوان عصرانه و میان‌وعده، منمن که برای هر وعده غذایی می‌توان سرو کرد، لاهماجون و… .

بهترین زمان برای سفر به ترکیه

ترکیه به‌دلیل احاطه شدن توسط چند دریای پهناور، کشوری با آب‌و‌هوای گرم و مرطوب محسوب می‌شود که در همه فصل‌ها شاهد بارش برف و باران در آن خواهید بود. بهترین زمان برای سفر به ترکیه اوایل اسفند تا اواسط اردیبهشت است؛ اما اگر شما عاشق هوای گرم و بهاری هستید، بهترین زمان برایتان سفر به ترکیه فصل بهار و پاییز است. در این فصول شما روز‌های خود را با هوای خنک و دلنشین سپری خواهید کرد. چون تقاضا برای تور کوش ‌آداسی، تور بدروم ترکیه و تور دیگر شهرهای ترکیه بسیار زیاد بوده، این تور‌ها در همه فصول سال برگزار می‌شود.

ما در این مطلب معیار‌هایی برای انتخاب بهترین تور و بهترین زمان سفر به ترکیه را نقل کردیم که با استفاده از آن می‌توانید یک سفر خوش را در سال 1400 برای خود رقم بزنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments