راهنمای سفر ارزان هوایی به استانبول

سفر خارجی که اسمش بیاید، هرکسی دلش می‌خواهد حداقل یک‌بار تجربه‌اش را داشته باشد. میان همه سفرهای خارجی استانبول و ترکیه در درجه بالاتری نسبت‌ به دیگر شهرهای خارجی هستند. ترکیه به‌دلیل نزدیکی به ایران و شرایط آسان سفر، مقصد بهتری برای تجربه سفر خارجی شناخته می‌شود.

راهنمای سفر به استانبول

اولین قدم برای سفر به کشوری خاص، شناختن ویژگی‌های آن است. این مساله که شما شهرهای خارجی مقصد سفر را بشناسید، امری طبیعی است و تا دلتان بخواهد اطلاعات از آن وجود دارد. ما می‌خواهیم همین الان اطلاعاتی درمورد استانبول را برایتان بازگو کنیم.

شهر استانبول جزو قدیمی‎های دنیاست. از آن پیرمردهای ورزشکاری که قصد مردن ندارند و همیشه سرحال هستند! استانبول از همان زمان که قسطنطنیه نام داشت، متفاوت بود. این شهر از نظر تاریخی داغ‌های زیادی بر دل دارد و سرش برای فتح‌های زیادی بالاست. همین مساله باعث شده شرایط متفاوتی از نظر گردشگری تاریخی نسبت به دیگر شهرهای ترکیه داشته باشد.

مساجد قدیمی مثل ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و… سازه‌های قدیمی هستند که نشان از قدرت حکومت‌های زمان خود دارند. قلعه‎های بزرگ، امارت های وسیع، ساختمان‌ها و سازه‌های بلند و پهناور نشان‌دهنده عظمت و بزرگی تاریخ پشت سرگذاشته این کشور هستند. بعد از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعت شهرت و البته تقاضای بیشتری دارد. دلیلش نیز مشخص است؛ استانبول دریا و تنگه دارد. ساحل و دشت‌های سبز این شهر باب طبیعت‌گردی هستند و همین مساله گردشگران را ترغیب به سفر می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر گردشگری تفریح است. شهربازی‌های بزرگ و پارک‌های آبی این‌جا شهرت زیادی دارند و توریست‌های زیادی برای وقت‌گذرانی در آن‌ها، راهی استانبول می‌شوند. خیل عظیمی از جوانان و میانسال‌های عاشق برای تفریح به شهربازی، موزه، پارک‌ها و استخرهای استانبول می‎روند.

قیمت سفر به استانبول

همان‎طورکه در مقدمه مطلب اشاره کردم، استانبول شهری گردشگری و تاحدودی گران‌قیمت است. البته هنوز هم می‌توان رگه‌هایی از امکانات ارزان را در این شهر دید. هتل‌های دو ستاره تروتمیز، تاکسی‌های ارزان‌قیمت یا استفاده از مترو گزینه‌های عمومی است که برای کاهش قیمت سفر پیشنهاد می‌شود. لیست قیمت‌ها در این شهر به شرح زیر است:

  • قیمت پاسپورت حدود 150 هزار تومان
  • بلیط هواپیما بین یک تا سه میلیون تومان
  • بلیط اتوبوس 150 هزار تومان
  • هزینه رزرو اتاقی دو نفره در هتل های دو تا پنج ستاره از 300 هزار تومان تا 7 میلیون تومان
  • هزینه غذا بین 30 تا 800 هزار تومان
  • ایاصوفیه: 120 هزار تومان
  • کاخ دولمه باغچه: 120 و 80 هزار تومان
  • باسیلیکا سیترن: 40 هزار تومان
  • پارک آبی کلاب دلفین: 90 تا 140 هزار تومان
  • پارک آبی آکوامارین: 90 تا 140 هزار تومان
  • برج گالاتا: 70 هزار تومان
  • آکواریوم سی لایف استانبول: 114 هزار تومان

سفر ارزان چرا و چگونه؟

همان‌طورکه مشاهده کردید هزینه‌های گفته‌شده طیف بسیار زیادی دارند. کف قیمت تا نهایت آن گاهی تا 100 برابر هم می‌رود. آن‌چیزی که مهم است، شما باید دنبال قیمت و هزینه مناسب خودتان باشید. برای مثال رستوران‌های زیادی در استانبول فعالیت دارند؛ فرقی هم نمی‌کند غذای سنتی یا مدرن و فرنگی سفارش دهید.

شما می‌توانید رستوران‌هایی را پیدا کنید که بهترین قیمت را عرضه می‌کنند. محله قدیمی استانبول یکی از جاهایی است که به‌دلیل وجود توریست زیاد، قیمت‌هایش کمی بالا است. پس اگر بودجه کافی ندارید، سراغشان نروید.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

پیشنهاد می‌کنم در هر شرایطی هستید، همه جاذبه‌های گردشگری استانبول را ببینید. در قیدوبند قیمت بلیط‌های آن نباشید و همه مکان‌های دیدنی این شهر را زیرورو کنید. هزاران گزینه برای کسانی وجود دارد که خواهان گردش در استانبول هستند. مساجد دیدنی، عمارت های بسیار بزرگ، قلعه رویایی و ساحل دریا دل هر توریستی را می‌برند. شما می‌توانید انواع جاذبه‌های گردشگری را در استانبول ببینید.

راهنمای خرید بلیط و رزرو هتل ارزان

یکی از راه‌های خرید بلیط و رزرو هتل در ایران استفاده از سایت‌های خدمات گردشگری و رفاهی است. سیستم‌های گردشگری در کشور رواج بسیار زیادی دارند و در نتیجه مشهور و معروف هستند. علی بابا به‌عنوان سرلیست این سیستم خدمات رزرو بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در این سایت بلیط انواع وسایل نقلیه و رزرو انواع هتل‌های استانبول امکان‌پذیر است. پرواز تهران استانبول یا پرواز تبریز استانبول که دو شهر ایران هستند و پروازی را به مقصد استانبول دارند، می‌توان با کم‌ترین قیمت از این وبسایت رزرو کرد.

برای این‌کار باید لیست بلیط یا هتل شهر موردنظرتان را بیاورید؛ سپس فیلتر ارزان‌ترین را فعال کنید. به‌این‌ترتیب ارزان‌ترین گزینه برای شما ظاهر شود.

علی بابا همسفر هر سفر

علی بابا این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ دردسری از اطلاعات عمومی مختص مقصد سفرتان استفاده کنید. فرقی نمی‌کند آمریکا باشد یا استانبول؛ در مجله این سایت همه اطلاعات موردنیاز موجود است. در لیست پروازهایش پرواز تهران استانبول یا پرواز تبریز استانبول فرقی نمی‌کند؛ همه در دسترس هستند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments