6 صنایع دستی ایرانی برای هدیه سازمانی نوروز 1401

هدیه های سازمانی یکی از انگیزه بخش‌ترین مدل‌های قدردانی خصوصا در پایان سال است. در این زمینه از پازل فرهنگی و قومی کشور می‌توانید تنوع بی‌نظیری از هدایای سازمانی را پیدا کنید که در این مقاله به معرفی جذاب‌ترین آنها و همین‌طور معرفی شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند می‌پردازیم.

سوزن دوزی سیستان و بلوچستان

یکی از هدایای ارزشمند و زیبای ملی ما سوزن دوزی سیستان و بلوچستان است که حتی در زمان پهلوی هم یک هنر لوکس و زیبا محسوب می‌شد و آثار آن را روی لباس‌های فرح پهلوی می‌توان دید. امروزه نیز کسب و کارهای بسیاری بر مبنای این هنر ارزشمند به توانمند سازی جوامع محلی پرداخته‌اند و این هنر زیبا را در ابعاد کوچک و بزرگ به شهر‌های بزرگ رسانده‌اند تا به عنوان یک هدیه نفیس سازمانی بتوان از آنها استفاده کرد.

گوشواره، کروات، کوسن و لوگوی سازمان را می‌توانید با سوزن دوزی سفارش دهید و شخصی سازی کنید.

کارت پستال سازمانی با طرح مینیاتور ایرانی

یکی از هنرهای غنی ایرانی مینیاتور است که چه قبل از دوره قاجار که با طراحی چهره و داستان‌های پارسی گره خورده و چه بعد از قاجار با طرح‌های گل و مرغ بیانگر هویت ایرانی ما است. و تصور کنید این هویت زیبا و دلفریب را با برند خود ترکیب کنید و یک پیام ماندگار به کارکنان خود هدیه کنید.

میناکاری طرح رنگ روی فلز

فلز نماد دوام و قدرت را با هنر پیوند می‌زدند از گذشته، ایرانیان خوش ذوق از شهرهایی کهن همچون اصفهان و این پیوند مبارک هنوز هم جذابیتی دارد که می‌تواند هدیه‌ای لوکس به پرسنل سازمان یا مشاوران شرکت باشد تا بهترین شکل قدردان یک سال همراهی آنان کنار شما باشد. میناکاری به رنگ کردن فلزات می‌گویند که فرقی نمی‌کند آن ظرف باشد یا یک بج که نام شما را روی خود دارد. این فلز می‌تواند نقره باشد یا مس و متناسب با جنس، اندازه و هنری که روی آن برای رنگامیزی به کار رفته قیمت آن کاهش یا افزایش می‌یابد.

قلم کاری یک طرح اصیل روی پارچه

قلمکاری یا قلمکار هنری با ریشه اصفهانی است و هنرنمایی استادان روی پارچه است که این پارچه گاه در قامت پارچه، کوسن یا دستمال گردن خودنمایی می‌کند و گاه روی کروات به عنوان یک هدیه سازمانی خاص چا خوش می‌کند. این هنر می‌تواند بسیار لوکس اجرا شود به شکلی که واقعا با قلمو طرحی شاهکار پیاده کنند و یا با قالب‌های چوبی آماده آن را سریعتر و با قیمتی مناسب‌تر به دست سازمان‌ها برسانند.

قالی و گلیم ایرانی هنر صنعت ناب ایران

ایران را گاهی تنها با فرش می‌شناسند و فرش ایرانی صنعت قدیمی ایرانی یکی از میراث ما است و امروزه می‌توان آنها را حتی در سایزهای کوچک و کار دست استادکاران سراسر کشور با طرح‌های بومی آن پیدا کرد. و با هر بودجه‌ای می‌توان آن را در قالب یک هدیه سازمانی به مخاطب ارائه کرد. گاه این هنر حتی به اندازه یک زیر لیوانی می‌شود، گاه روی جعبه آن را پیاده می‌کنند و گاه می‌توان انواعی از آن را به عنوان رو میزی پیدا کرد.

حصیربافی شمال تا جنوب ایران

ایران از دو سو به دریا می‌رسد و حصیر بافی یک هنر ساحلی محسوب می‌شود و با تغییراتی در سبک می‌توانید آن را از دو سوی ایران تهیه کنید. در سال‌های اخیر رنگ در این هنر بسیار وارد شده و متناسب با سلیقه روز آنها را در بسیاری از فروشگاه‌های صنایع دستی پیدا می‌کنید.

ایده‌های بیشتر برای هدیه سازمانی را در وبسایت مدیران مدیا دنبال کنید:

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments