چند دلیل که ما را قانع می کند تا ایران گردی کنیم!

سفر رفتن جذاب است اما اینکه تصمیم بگیریم که به کجا سفر کنیم کار چندان آسانی نیست! خیلی ها تا حرف از انتخاب مقصد سفر پیش می آید تنها چیزی که به آن فکر می کنند سفر به کشورهای خارجی است. نمی توان منکر این قضیه شده که سفر به کشورهای دیگر چقدر جذاب است اما اگر کمی بیشتر با ایران و جاذبه هایش آشنا شویم آن موقع شاید تنها انتخابی که به آن فکر می کنیم سفر به خارج نباشد. ایران پر است از دیدنی هایی که از دیدن آن ها حسابی شگفت زده خواهید شد تنها کافیست تا با اجاره ویلا فرصت یک ایران گردی جانانه را به خود بدهیم. کشوری با تاریخی و فرهنگ غنی و دیدنی های طبیعی بکر که هر آنچه که یک گردشگر می خواهد را دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره دلایلی بدانیم که چرا قانع می کند تا ایرانگردی کنید نه جهان گردی!

ایران کشوری چهار فصل است

احتمالا اولین باری نیست که این جمله به گوشتان خورده است. شاید این جمله کمی شعارگونه به نظرتان برسد اما واقعا ایران کشوری چهار فصل است. منظور از این جمله این است که در هر فصلی از سال به هر نقطه از ایران که سفر کنید شاهد آب و هوای متفاوتی هستید. با شروع فصل بهار همه شهرها آب و هوای بهاری را تجربه می کنند. حال در بعضی شهرها هوا کمی خنک تر است در شهرهای جنوبی گرم تر. اما در بهار به هر نقطه ایران که سفر کنید از هوای بهاری لذت خواهید ببرد. با شروع فصل سرما نیمی از کشور هوایی سرد و برف و باران را پشت سر می گذارند اما کافیست به جنوب بروید و با رزرو هتل کیش و قشم و چابهار از هوای معتدل بهرای غرق لذت شوید. همین باعث شده تا آب و هوای ایران به عنوان کشوری چهار فصل زبانزد همه باشد.

 سفرهای داخلی مقرون به صرفه و اقتصادی است

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در سفر با آن درگیر هستیم مدیریت هزینه هاست. حالا فکر کنید با وجود شرایط سخت اقتصادی و وجود اختلاف زیاد بین ریال و دلار یک سفر خارجی هرچند کوتاه مدت می تواند چقدر خرج روی دست شما بگذارد. شما می توانید با هزینه بسیار کمتر به جای برنامه ریزی برای یک سفر خارجی چند روزه برنامه یک سفر ایرانگردی را ترتیب دهید و سفری به شهرهای مختلف ایران داشته باشید. از سفر به شمال بگیر که همیشه انتخاب اول ایرانی ها برای مقصد سفر بوده بگیر، تا جزیره های دیدنی کیش و قشم یا حتی تجربه سفر به شهری مثل چابهار که با همه دیدنی های عجیب و غریبش کمتر اسمی از آن به گوشمان خورده است. مخصوصا با اجاره اقامتگاه بوم گردی نه تنها در هزینه های اقامت خود صرفه جویی کرده اید بلکه این فرصت را به خود داده اید تا چند روزی را به سبک و سیاق بومی ها زندگی کنید!

امنیت، آرایش و آسایش!

سفر به کشوری که هیچ چیز نه از زبان آن می دانیم نه از قوانین آن خبر داریم با ترس و استرس همراه است. هیچکس دوست ندارد در سفری که به قصد تفریح و آرامش است مدام در استرس باشد و نداند به کجا خواهد رفت، چگونه خواهد رفت و باید چه قوانینی را رعایت کند. اما در سفر به شهرهای مختلف ایران امنیت و آسایش خاطری که دارید باعث می شود تا بتوانید از سفر نهایت لذت را ببرید.

تجربیات متفاوت و جدید در سفر به هر شهر

اجاره سوئیت در تهران

ایران پر است از اقوام مختلف و فرهنگ های متفاوتی که باعث شده تا سفر کردن در داخل کشور تا این حد جذاب باشد. لذتی که در سفر به اصفهان و اصفهان گردی وجود دارد را تا نمی توان در سفر به جزیره کیش تجربه کرد و بالعکس. ما با سفر به هر شهری می توانیم با فرهنگ بومی مردم منطقه آشنا شویم، طعم غذاهای جدید هر شهر را بچشیم، از سوغات و صنایع دستی شهرهای مختلف برای خود یادگاری بگیرم.

به سبک و سیاق خودتان سفر کنید

اگر بخواهیم صادق باشیم سفرهای خارجی مناسب همه اقشار جامعه نیست. سفر خارجی نه تنها هزینه زیادی دارد بلکه باید درگیر مشکلات گرفتن ویزا هم باشیم. اما برای سفرهای داخلی هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کس می تواند متناسب با بودجه خود به سبک و سیاق خود سفر کند. یکی به دنبال راحتی سفر با هواپیماست، یکی می خواهد با خودرو شخصی سفر کند، یکی از دوست داران سفر با قطار است. یکی می خواهد با رزرو ویلا در مکانی لوکس اقامت کند دیگری به دنبال تجربیات جدید و متفاوت به فکر اجاره خانه روستایی است. در سفر به شهرهای داخلی این شما هستید که تصمیم می گیرید که دوست دارید چگونه سفر کنید، آزادی عملی که در سفر به کشورهای خارجی دیگر نخواهید داشت.

باعث رونق اقتصاد می شوید

سفر شما تاثیر بسیار مثبتی بر روی اقتصاد گردشگری کشور دارد. شما با سفر داخلی نه تنها مانع از خروج ارز از کشور می شوید بلکه باعث ایجاد گردش مالی در کشور می شوید. یعنی سفر داخلی یک بازی دو سر برد است. هم شما از سفرتان لذت ببرید هم باعث ایجاد رونق اقتصادی شهر مقصدتان می شود.

درگیر مشکلات اقامتی نمی شوید

تا به حال به این فکر کرده اید که در سفرتان به کشورهای خارجی می خواهید در کجا اقامت کنید. از کجا می توانید به اقامتگاهی دسترسی پیدا کنید که متناسب با بودجه شما، موقعیت مکانی مورد نظر شما و خلاصه چیزی باشد که کاملا متناسب با فاکتورهای مدنظر شما باشد. پیدا کردن اقامتگاهی در کشور مد نظر شما نشدنی نیست اما چندان هم کار ساده ای نیست.

لذت یک ایران گردی جانانه با لیدوماتریپ

اجاره اقامتگاه بوم گردی

با همه این حرف ها فکر می کنم قانع شده باشید که بیشتر به فکر ایران گردی باشید تا سفر به کشورهای خارجی. سفر به شهرهای مختلف ایران پر است از تجربیات متفاوتی که می تواند سفر را برای شما بی نهایت لذت بخش کند. می خواهید به دل جنگل و طبیعت بزنید، یا می خواهید تجربه اقامت در کویر را داشته باشید، یا یک سفر هیجان انگیز به یک جزیره بکر را می خواهید برنامه ریزی کنید. انتخاب شما برای سفر هر مقصدی که باشد نیازی نیست تا نگران پیدا کردن اقامتگاهتان در سفر باشید. «لیدوماتریپ» وبسایت رزرواسیون آنلاین اقامتگاه است که در سراسر ایران دارای اقامتگاه های متنوعی می باشد تا امکان سفری بی دغدغه را برای مسافرین به وجود آورد. این سایت درحال حاضر دارای 8 هزار اقامتگاه متنوع از جمله ویلا، سوئیت، آپارتمان مبله، کلبه چوبی، خانه روستایی و اقامتگاه بوم گردی است.

با وجود چنین وبسایتی شما می توانید چند روز قبل از شروع سفرتان اقامتگاه موردنظر خود را در شهر مقصد انتخاب کرده و به راحتی رزرو کنید. تمامی اقامتگاه های موجود در لیدوما دارای تصاویر شفاف از اقامتگاه، اطلاعات کاملی از امکانات موجود، موقعیت جغرافیایی روی نقشه، قیمت روزهای مختلف هفته و نظرات مسافرین قبلی می باشد. شما می توانید با بررسی این اطلاعات و مقایسه اقامتگاه ها با یکدیگر متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

لیدوماتریپ علاوه بر تنوع بالا دارای پشتیبانی 24 ساعته، نماد اعتماد الکترونیک و عضو اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی می باشد. پس می توانید با خیال راحت رزرو اقامتگاه خود را در سفر به لیدوماتریپ بسپارید.

برای آشنایی هرچه بیشتر با خدمات لیدوما کافیست از طریق نشانی اینترنتی www.lidomatrip.com وارد این سایت شوید و از نزدیک با خدمات گردشگری لیدوما آشنا شوید. همچنین درصورت وجود هرگونه سوال و یا مشکل می توانید با شماره تلفن 91070021-021 تماس گرفته و از کارشناسان پشتیبانی لیدوماتریپ راهنمایی بخواهید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments