راهنمای سفر به روستای کردان و جاذبه های آن!

برای بسیاری از ما که از شلوغی زندگی روزمره در شهرهای بزرگ و استرس دنیای کاری خسته و فرسوده شده‌ایم تصور یک گردش کوتاه در آخر هفته می‌تواند تصوری آرامشبخش باشد. خوشبختانه نقاط زیادی در اطراف تهران و کرج وجود دارند که به اهالی این دو کلان شهر این اجازه را می‌دهند تا بتوانند خستگی یک هفته کاری را در پناه آرامش و زیبایی خود از تن به در کنند. دماوند، طالقان و کردان از این نقاط هستند که میتوانید با سر زدن به وبسایت Alibaba.ir پیش از اقدام به سفر، اقامتگاه خود را در آن‌ها رزرو کنید؛ علاوه بر این موضوع در این وبسایت می‌توانید درباره جاذبه‌های گردشگری هر یک از این مناطق و دیگر مناطق تهران و حومه اطلاعات کسب کنید تا برنامه سفر خود را پیش از آغاز سفر بچینید و سفری بدون دغدغه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز بوم گردی و کمپ در روستای کردان

اولین موردی که پیش از آغاز سفرتان باید درباره آن تصمیم بگیرید این موضوع است که قصد دارید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت کنید، قصد کمپینگ در طبیعت این روستا را دارید یا ترجیح می‌دهید اقدام به اجاره باغ ویلا در کردان کرج کنید.

برای اقامت در ویلاها و اقامتگاه‌های بومگردی نیازی به همراه داشتن وسایل خاصی ندارید اما اگر قصد کمپینگ در این روستا را دارید باید با توجه به فصلی که در آن تصمیم به انجام این سفر می‌گیرید در رابطه با لوازم مورد نیاز خود تصمیم بگیرید. در فصول سرد سال حتما باید با خود کیسه خواب، چادر و کوله‌پشتی ضد آب به همراه داشته باشید. بخاری‌های جیبی، گاز سفری و وسایلی از این دست هم در طول این کمپ مورد نیاز خواهند بود.  اگر قصد کوهنوردی در این روستا را دارید باید بدانید که تنها گروه‌های کوهنوردی حرفه‌ای می‌توانند در فصل‌های سرد به ارتفاعات این روستا صعود کنند.

سفر به کردان با رزرو اقامتگاه

اگر قصد دارید سفر در کنار خانواده را دارید و می‌خواهید اوقات آرامشبخشی را در این روستا تجربه کنید، رزرو اقامتگاه بهترین انتخاب برای سفر به روستای کردان برای شما به شمار می‌آید. در این صورت می‌توانید از میان صدها ویلا و سوئیت اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. تنوع این ویلاها باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی امکانات مورد نظر خود را در یکی از این ویلاها بیابید و با هر بودجه‌ای اقدام به رزرو آن کنید. تنها کافی است به وبسایت علی بابا به نشانی Alibaba.ir مراجعه کنید و اقامتگاه خود را از میان گزینه‌های موجود به صورت اینترنتی رزرو کنید. این وبسایت یکی از وبسایت‌های معتبر برای رزرو ویلا و اقامتگاه در تهران و حومه است.

بهترین زمان سفر به کردان

روستای کردان در همه فصول سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد. زمستان‌های پربرف این روستا به علاقه‌مندان ورزش‌های زمستانی اجازه می‌دهد تا در ارتفاعات اطراف آن به یخ‌نوردی بپردازند و از سوی دیگر عبور رودخانه کردان از میان این روستا باعث می‌شود تا هوای زمستانی این روستا سرد و گزنده نباشد.

با توجه به این که بیشتر اراضی این روستا را زمین‌های باغ‌های میوه تشکیل می‌دهند، فصل تابستان یکی از فصول دلپذیر برای قدم زدن در میان کوچه باغ‌های کردان است. در این فصل تنوع میوه‌ها که سوغات کردان هم به حساب می‌آیند بیشتر از همیشه است و از سوی دیگر در این روستا گرمای هوا شما را آزار نخواهد داد.

در فصل پاییز طبیعت این منطقه می‌تواند هر مسافری را شیفته زیبایی‌ها و منظره‌های رنگارنگ خود کند و قدم زدن در کوچه باغ‌های این روستا و در کنار رودخانه آن لطف دیگری دارد اما به عقیده بیشتر افراد زیباترین فصل این روستا بهار است. در این فصل روستای کردان حال و هوای دیگری دارد و زیبایی طبیعت آن به اوج خود می‌رسد؛ از سوی دیگر در بهار کوهنوردی برای کوهنوردان آماتورتر هم آسان‌تر است. شرایط جوی فصل بهار امکان انجام دیگر تفریحاتی که در این روستا وجود دارد نظیر پرواز با پاراگلایدر، اتومبیل‌رانی و اسب‌سواری را هم به گردشگران می‌دهد.

جاهای دیدنی کردان

برج مقبره کردان- سفر به کردان

روستای کردان از جنبه‌های متفاوتی برای مسافران دارای جاذبه است. هم کسانی که قصد دارند سفری زیارتی داشته باشند مقصد مورد نظر خود را در این روستا پیدا می‌کنند و هم کسانی که دوست دارند به تفریحات هوایی بپردازند، هم کسانی که دوست دارند در آرامش این روستا و در میان کوچه باغ‌های زیبای آن اوقاتی را سپری کنند.

این روستا با وجود مساحت اندک خود جذابیت‌های فراوانی دارد که رضایت هر سلیقه‌ای را جلب می‌کند. در این روستا دو بنای تاریخی وجود دارند که برای دوستداران تاریخ و هنر، بازدید از این دو بنا خالی از لطف نیست. از سوی دیگر دهکده تفریحی ایثار یا همان دهکده آرامش امکانات تفریحی و ورزشی متنوعی را برای مسافران این روستا فراهم کرده است. همه این موارد در کنار جاذبه‌های طبیعی این روستا باعث می‌شوند تا مطمئن باشید سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

جاذبه های طبیعی

طبیعت سر سبز و آب و هوایی که در همه فصول سال دلپذیر است باعث می‌شود تا حتی قدم زدن در کوچه باغ‌های روستای زیبا و تاریخی کردان بتواند برای مسافران لذت‌بخش باشد. باغ‌های میوه که در سراسر این روستا به چشم می‌خورند زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند و از سوی دیگر کوهستانی بودن این روستا باعث شده است که علاوه بر چشم‌انداز کوه‌های بلند در اطراف روستا که برای مسافرانی که در باغ‌های این ناحیه اقامت دارند، چشم‌انداز دلپذیری ایجاد می‌کند، کردان برای ورزش‌های هوایی نظیر پاراگلایدر و همین‌طور کوه نوردی مقصدی مناسب باشد.

رودخانه کردان

 رودخانه کردان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستای کردان به شمار می‌رود. این رودخانه سال‌ها است که ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد و روستای کردان را در مسیر خود سیراب می‌کند. رود کردان یکی از دو بنای تاریخی این روستا در بر دامان خود دارد. این بنا پلی است که دو طرف این رودخانه را به هم متصل می‌کرده است. طول این رودخانه 48 کیلومتر است و نهایتا به رودخانه شور می‌ریزد.

روستای کردان زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای معتدل خود را مدیون این رودخانه است. بسیاری از مسافران این روستا علاقه‌مند هستند تا در نزدیکی این رود چادرهای کمپینگ خود را برپا کنند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این موضوع است که در هنگام کمپ از این که در زمین‌های شخصی نیستید اطمینان حاصل کنید زیرا بیشتر اراضی این روستا، باغ‌های کشاورزی و تحت مالکیت اهالی روستا هستند.

بناهای تاریخی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد این روستا با وجود مساحت اندک دو بنای تاریخی را در دل خود جای داده است. یکی از این دو بنا پل بانو صحرا نام دارد. پل بانو صحرا در واقع پلی است که تا مدت‌ها برای پیوند دادن دو سر رودخانه کردان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قدمت این پل به دوران صفوی باز می‌گردد. در سال‌های اخیر به دلیل جایگزین شدن پل دیگری برای عبور و مرور به دو طرف رودخانه و از سوی دیگر حفاری‌های غیراصولی سودجویان این بنا رو به ویرانی نهاده است.

پل بانوصحرا در تاریخ 16 شهریور 1383 با شماره ثبت 1104 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.  این پل یکی از سه پلی است که از دوران صفویه در شهرستان ساوجبلاغ بر جای مانده است. مصالح مورد استفاده در این بنا سنگ و ملات ساروج است که به وسیله تیرهای چوبی بسیار قطور مستحکم و کلاف‌بندی شده است.

برج مقبره

یکی دیگر از بناهای تاریخی روستای کردان برج مقبره نام دارد. معماری برج مقبره ویژه و متفاوت است. با توجه به اسناد به دست آمده از این برج که در آرامگاه عمومی کردان واقع شده است به نظر می‌رسد قدمت برج مقبره به دوران سلجوقی باز می‌گردد. این بنا به نام‌های شازده حسین، امام زاده حسین، و بی‌بی سکینه هم شهرت دارد. برج مقبره برجی آرامگاهی است و بنا بر مستندات موجود، امام زاده حسین، از نوادگان امام سجاد، امام چهارم شیعیان، را در دل خود جای داده است.

درختان کهنسال توت و چنار در محوطه این برج توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند و به گردشگرانی که برای زیارت این امام‌زاده خود را به این برج می‌رسانند خوشامد می‌گویند. برخی از مردم محلی اعتقاد دارد که بنای دیگری که در محوطه برج مقبره قرار دارد آرامگاه خواهر امام‌زاده حسین است و هر دو از فرزندان بلافصل امام سجاد به شمار می‌روند؛ البته این فرض با در نظر گرفتن سال ساخت این برج به نظر منتفی می‌رسد.

تفریحات

سفر به کردان- سایت پرواز کردان

سایت پروازی کردان در سال 1396 افتتاح شد و به مسافران و گردشگران این امکان را داد که پرواز با هواپیمای ملخی و پاراگلایدر را در این سایت تجربه کنند.

علاوه بر این سایت پروازی، مجتمع ورزشی ایثار که با نام دهکده آرامش هم شناخته می‌شود، امکانات تفریحی و ورزشی فراوانی را برای مسافران و گردشگران این منطقه فراهم آورده است. از جمله این امکانات می‌توان به 64 ویلا و سوئیت برای اقامت این مسافران اشاره کرد.

این دهکده شامل امکانات تفریحی مانند باغ‌وحش، رستوران‌های بین‌المللی و کافه‌هایی در جوار دریاچه مصنوعی خود است. از سوی دیگر دهکده ورزشی ایثار امکانات ورزشی شامل زمین‌های فوتبال، شنا، واترپلو، بسکتبال، والیبال، سوارکاری و مواردی از این دست را برای مسافران فراهم می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به ورزش بدنسازی هستید باید بدانید که این دهکده مجهز به سالن‌های بدنسازی هم است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments