با بزن بریم سفر با مناطق گردشگری ایران و جهان آشنا شوید

سفر کردن دیگر مثل قبل نیست که اول سوار ماشین شوید و بعد تصمیم بگیرید به کجا بروید و بعد از این که به مقصد رسیدید می فهمیدید که چقدر در محاسبه هزینه ها اشتباه کردید و دیدن خیلی از زیبایی های شهر مقصد را از دست داده اید. امروز به لطف حضور اینترنت و گستردگی شبکه های اطلاع رسانی می توان کیفیت سفر کردن را بهبود بخشید و می توان به برنامه ریزی دقیق سفر پرداخت. اگر سفر با برنامه ریزی همراه باشد می توانید در آن به تمام اهداف خود برسید، در هزینه ها صرفه جویی کنید و به همه مکان هایی که دیدنشان برایتان لذتبخش است سر بزنید. در این زمینه سایت های زیادی روی اینترنت وجود دارد که یکی از بهترین های آن ها سایت بزن بریم سفر است. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بهره گیری از اطلاعات یک سایت گردشگری چگونه و چقدر می تواند کیفیت سفر ما را بهبود ببخشد.

اهمیت برنامه ریزی پیش از سفر

برنامه ریزی پیش از سفر یکی از مهم ترین راهکارها برای افزایش کیفیت سفر است. این که بدانید شهر مقصدتان دقیقا کجاست، در میانه راه از چه شهرهایی عبور می کنید، سفر به آن جا با کدام وسیله نقلیه بهتر و کم هزینه تر است و دانستن ده ها مورد دیگر می تواند روی کیفیت سفر شما تاثیر بگذارد.

بعضی اوقات هم دوست دارید سفر کنید اما نمیدانید کجا مطابق سلیقه و بودجه شماست. در این حالت با گشتن در سایت بزن بریم سفر و سایت های مشابه می توانید یک مقصد برای خود انتخاب کنید و برای سفر به آن جا برنامه ریزی نمایید. برنامه ریزی در هر کاری ضروری و مهم است و سفر کردن هم از این قائده مستثنی نیست.

خدمات سایت بزن بریم سفر

بزن بریم سفر سایتی است که تمام آنچه شما برای سفر به دانستنش نیاز دارید را در خود جای داده است. از آن جایی که این سایت به ارائه اطلاعات کامل درباره استان های داخلی و شهر های خارجی پرداخته است اگر فکر سفر به هر جای دنیا را در سر دارید بهتر است پیش از آن یک سر به این سایت بزنید تا اطلاعات کاملی درباره چگونگی سفر خود به دست آورید و کیفیت سفر خود را ارتقا ببخشید. در ادامه به اطلاعات مفیدی که می توانید از این سایت کسب کنید اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با کشور یا شهر مقصد

بعضی اوقات قصد دارید به یک کشور و یا یک شهر سفر کنید اما هیچ اطلاعاتی درباره آن کشور و مکان های گردشگری اش ندارید. این که بدانید وقتی وارد مقصد خود شدید قرار است با چه چیزی مواجه شوید اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر اگر بدانید مقصدتان دارای چه جاذبه های گردشگری هست به شما کمک می کند برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید دقیقا از جاهایی که دوست دارید بازدید کنید.

از دیگر فواید آشنایی با کشور یا شهر مقصد این است که از میزان امکانات رفاهی که در آن هست مطلع می شوید و در مواجهه با بعضی چیزها غافلگیر نخواهید شد. مثلا ممکن است یک شهر یا کشور دارای مترو و قطارهای شهری نباشد اگر با این پیشفرض که این کشورها دارای مترو و قطارهای شهری هستند به آن ها سفر کنید دچار سردرگمی خواهید شد و برنامه ریزی های مالی تان به هم خواهد خورد.

فرض کنید که مردم شهر مقصد شما فرهنگ خاصی داشته باشند و شما از آن بی اطلاع باشید در این صورت ممکن است باعث آسیب رسیدن به خودتان شوید. مثلا در هند گاوها مقدس هستند و اگر در این کشور برای گاو ها بوق بزنید مردم با شما برخورد خواهند کرد. در برخی کشورهای خاورمیانه مثل ایران پوشیدن هر لباسی مرسوم نیست و ممکن است با پوشیدن برخی لباس ها توسط مردم شماتت شوید.

انتخاب بهترین روش حمل و نقل

برای این که به کشور مقصدتان سفر کنید باید از طریق یکی از راه های حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی اقدام کنید. برای این که بدانید کدام یک از این روش ها برای شما به صرفه تر و لذت بخش تر است باید نسبت به هرکدام از آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

حمل و نقل هوایی عموما روش سریع تری است اما هزینه زیادی هم دارد. شما باید بدانید که فرودگاه های شهر مقصدتان کجاست و پس از رسیدن به فرودگاه باید چه مقدار مسافت به داخل شهر برسید.

حمل و نقل ریلی هم هزینه متوسطی دارد و از نظر زمان رسیدن به مقصد هم بین حمل و نقل هوایی و زمینی قرار دارد. این که بدانید راه آهنی که سوار آن می شوید در کدام شهرها توقف می کند و از چه مسیرهایی می گذرد به کیفیت سفر شما کمک خواهد کرد.

حمل و نقل دریایی برای همه مبداها و مقصدها میسر نیست. پس اگر دوست دارید با کشتی های تفریحی سفر کنید بهتر است پیش از آن سری به سایت بزن بریم سفر بزنید تا ببینید مقصد مورد نظرتان پذیرای کشتی های مسافربری هست یا خیر.

حمل و نقل زمینی معمولا زمان بر تر و خسته کننده تر است. اما اگر خودروی شخصی داشته باشید این موضوع برایتان آسان تر خواهد بود. با تحقیق درباره مسیری که قرار است طی کنید خواهید دانست که آیا جاده های زیبایی دارد که در آن امکانات هم فراهم باشد یا خیر. سفر با خودرو از میان جاده های زیبا بسیار لذت بخش خواهد بود.  

برنامه ریزی دقیق هزینه ها

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سایت های گردشگری این است که می توانید هزینه های دقیق سفر خود را برنامه ریزی کنید. این که بدانید هزینه حمل و نقل عمومی در کشور مقصدتان به چه صورت است و شما نیاز دارید با کدام یک از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس یا تاکسی مسافت های داخل شهری را طی کنید می تواند به برنامه ریزی هزینه هایتان کمک کند.

همچنین با استفاده از این سایت می توانید قیمت بلیط بازدید از مکان های گردشگری را به دست بیاورید و مقدار هزینه لازم برای بازدید از مکان های گردشگری مورد نظرتان را شناسایی کنید و برای هزینه های کلی خود برنامه ریزی نمایید.

هزینه های هتل ها و رستوران ها نیز یکی دیگر از هزینه هایی است که با بازدید از سایت بزن بریم سفر می توانید درباره آن اطلاعات کسب کرده و برای برنامه ریزی هزینه های خود دقیق تر عمل نمایید. هتل ها دارای تعداد ستاره های مختلفی هستند که شناختن هر کدام از آن ها و دانستن هزینه هایشان، برنامه ریزی های مالی را دقیق تر و بهبود یافته تر خواهد کرد.

میزان گران بودن یا نبودن شهرها یکی دیگر از نکات مهم در برنامه ریزی هزینه هاست. اگر بخواهید در داخل کشور و شهر مقصد خود خرید کنید این نکته برای شما دارای اهمیت زیادی خواهد بود. در هر شهر و کشوری مراکز خرید گران قیمت، متوسط و ارزان قیمت وجود دارد. این که بدانید هرکدام از آن ها در کدام قسمت شهر واقع شده است می تواند به شما در پیدا کردن آن ها کمک کند و در نتیجه در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.

آشنایی با بهترین زمان های سفر

یکی دیگر از مهم ترین نکات برای سفر کردن این است که بدانید چه زمانی برای سفر کردن به کشور و شهر مقصدتان بهتر است. با بازدید از سایت بزن بریم سفر می توانید از زمان فستیوال ها و جشنواره های پرشور کشورهای مختلف مطلع شوید و زمان سفر خود را با این فستیوال ها هماهنگ کنید.

همچنین در برخی کشورها نمایشگاه های مختلف مثل نمایشگاه ماشین های کلاسیک برگزار می شود که با اطلاع درست از زمان آن ها می توانید زمان سفرتان را تنظیم کنید.

یکی دیگر از موارد اهمیت انتخاب زمان سفر این است که از نظر آب و هوایی در بهترین زمان به مقصدتان سفر کنید. باید بدانید کشور مقصدتان از نظر آب و هوایی چه زمان هایی از سال سرد و چه زمان هایی گرم است. دانستن این موضوع می تواند در انتخاب لباس مناسب و زمان مناسب سفر به شما کمک کند.

همچنین دانستن مناسبت های مذهبی و تعطیلات کشور مقصد نیز مهم است. به خاطر این که شاید در آن روزها برخی مناطق گردشگری تعطیل باشد اهمیت دارد.  

آشنایی با هتل ها و رستوران ها

یکی دیگر از خدمات سایت بزن بریم سفر این است که شما را با هتل ها و رستوران های مختلف کشور و شهر مقصد آشنا می کند. هتل و رستوران دو عنصر بسیار مهم در کیفیت سفر هستند. مکان هتل، قیمت هتل، تعداد ستاره های هتل، میزان شلوغ بودن آن و این که آیا در زمان سفر شما جای خالی دارد یا خیر از مهم ترین نکاتی است که باید درباره هتل های شهر مقصدتان بدانید.

از دیگر عناصر با اهمیت، رستوران ها هستند. شناختن رستوران های خوب در سفر بسیار مهم است چرا که هم برای خورد و خوراک ضروری است و هم بعضی رستوران ها خود مکان گردشگری به حساب می آیند و از این جهت می توان از آن ها بازدید کرد. دانستن قیمت رستوران ها هم نکته مهمی است که می تواند روی برنامه ریزی های مالی برای سفر تاثیر بگذارد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments