کیملیک کارت ترکیه چیست و به چرا باید از آن استفاده کنیم؟

کیملیک کارت در ترکیه همان کارت شناسایی این کشور به شمار می‌رود و اگر قصد اقامت بیش از 90 روز در این کشور را داشته باشید، باید برای تهیه آن اقدام کنید. احتمالا می‌دانید که شهروندان کشورهای خارجی مجاز هستند تا 3 ماه در کشور ترکیه سکونت گزینند؛ بنابراین، تفاوتی ندارد که چه نوع اقامتی را درخواست کنید؛ به هر حال لازم است این کارت را تهیه نمائید. در ادامه درباره کاربردهای کارت کیملیک و نحوه دریافت آن توضیح می‌دهیم.

کیملیک کارت ترکیه چه کاربردهایی دارد؟

کیملیک کارت به منظور اقامت افراد خارجی در ترکیه صادر می‌شود و مناسب کسانی است که بدون پاسپورت به این کشور سفر می‌کنند.

صدور این کارت به معنای هویت شما در خاک ترکیه است و می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خودتان همچون آدرس و سایر اطلاعات شخصی را به همراه داشته باشید.

مثالی از کیملیک کارت ترکیه و اطلاعات ثبت شده روی آن

با دریافت این کارت، کد انحصاری به شما اختصاص داده خواهد شد و می‌توانید توسط آن اقامت کوتاه یا بلند مدت نیز در خاک ترکیه داشته باشید.

ممکن است کیملیک کارت را با نام دیگری بشناسید که به آن کارت اقامت ترکیه نیز گفته می‌شود.

با در اختیار داشتن این کارت می‌توانید به مدت 1 سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما درباره روش‌های اقامت در ترکیه را مطالعه نمائید.

تاریخچه کیملیک کارت

نام کیملیک به این دلیل انتخاب شده، چون در زبان ترکی معنی آن هویت است. همانطور که قبل‌تر نیز توضیح دادیم، صاحب این کارت هویت انحصاری در اختیار خواهد داشت.

در دوره عثمانی بود که برای اولین بار از این کارت برای مردان و زنان ترک استفاده شد. از سال 1926 میلادی در قالب یک کتابچه درآمد، تا سال 1976 به این شکل بود و از آن به بعد، تبدیل به یک کارت تک صفحه‌ای شد.

سبک قدیمی کیملیک کارت ترکیه که با نام نوفوس شناخته میشد

با گذشت سال‌ها، تغییرات زیادی در کارت هویتی ترکیه ایجاد شده و از سال 2017 با نام Kimlik Kart شناخته می‌شود. جالب است بدانید که از اواخر سال 2020، از آن به عنوان گواهینامه رانندگی نیز استفاده می‌شود. همچنین در آینده‌ای نزدیک استفاده‌های دیگری نیز از این کارت خواهد شد.

اکنون این کارت از منظر امنیتی جایگاه بسیار مناسبی دارد. پیشرفته ترین عناصر امنیتی بین المللی روی کارت ثبت شده و تغییر هرگونه اطلاعاتی را برای افراد غیر مجاز غیر ممکن می‌کند.

مراحل دریافت کارت هویت ترکیه

اکنون که اطلاعاتی درباره کیملیک کارت دریافت کردید، لازم است بدانید که چگونه می‌توان آن را تهیه کرد.

مراحل بسیاری وجود دارند که باید برای دریافت کیملیک کارت ترکیه انجام دهید.

می‌توانید با یک مدرک شناسایی معتبر و با یک قطعه عکس و عکس بایومتریک برای دریافت کارت اقدام کنید.

حتما باید برای دریافت کیملیک کارت در خاک ترکیه حاضر باشید. می‌توانید برخی از مراحل را در زمانی که در ترکیه حضور ندارید انجام دهید، اما برای برخی از مراحل لازم است که در این کشور حضور داشته باشید.

صاحب خانه شدن در ترکیه

اویار گروپ به شما کمک می‌کند تا مالک ملکی در ترکیه شوید و بتوانید از این طریق کارت هویت این کشور را بدست آورید. شما می‌توانید وارد صفحاتی مانند خرید خانه در استانبول بشوید و پروژه متناسب با خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید برای اطلاعات کامل با کارشناسان ما تماس بگیرید. می‌توانید از طریق تماس گرفتن نیز خدمات مورد نیازتان را دریافت کنید و برای در اختیار داشتن ملکی در ترکیه اقدام نمائید.

هدف ما در اویار این است که پروژه‌ای مناسب با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید برایتان فراهم کنیم. از این رو می‌توانید برای خرید خانه در ترکیه با ما همراه باشید و از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

  • دریافت بیمه نامه معتبر
  • دریافت کد مالیاتی ترکیه
  • فرم درخواست کیملیک یا راندوو
  • پرداخت هزینه های اداری دریافت کارت
  • حضور در مصاحبه برای دریافت اقامت ترکیه

مزایای داشتن کارت کیملیک ترکیه

مزایای متنوعی می‌توانید با داشتن این کارت در کشور ترکیه دریافت کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید بدون اختصاص دادن هزینه زیادی مانند سرمایه گذاری در ترکیه یا ثبت شرکت، در این کشور اقامت گزینید.

همچنین این امکان را خواهید داشت تا نوع اقامت خود را به (اقامت کاری) تغییر داده و مجوز کار دریافت کنید.

بهره مندی از خدمات درمانی کشور ترکیه یکی از بدیهی ترین مواردی است که می‌توانید با داشتن کیملیک کارت داشته باشید.

به راحتی می‌توانید با داشتن این کارت در بانک‌های کشور ترکیه حساب افتتاح کنید، وسیله نقلیه بخرید، قبوض خود را پرداخت کنید، شرکت ثبت کنید و همچنین از میزان بدهی‌های خود نیز مطلع شوید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت شناسایی کشور ترکیه

  • پاسپورت معتبر با مهر اجازه ورود به ترکیه
  • کپی رنگی از فرم راندوو + کپی رنگی از بیمه نامه
  • 4 قطعه عکس 4 در 6 (عکس پاسپورتی)
  • شماره مالیاتی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت کیملیک کارت

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. فراموش نکنید که برای اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه می‌توانید از طریق اویار گروپ اقدام کرده و در مدت زمان کوتاهی این مهم را بدست آورید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید می‌توانید به وب سایت ما به آدرس Https://evyargroup.com مراجعه نمائید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments