نکات مهم سفر ارزان به استانبول

استانبول در عین حال که ممکن است یک مقصد لوکس و گران به نظر برسد می‌تواند به یک سفر اقتصادی و ارزان تبدیل شود. فقط کافیست برخی نکات را درباره سفر به این مقصد از لحظه خرید بلیط هواپیما تا لحظه بازگشتتان بدانید تا بتوانید هزینه‌ های سفرتان را به این مقصد به حداقل برسانید.

بلیط هواپیما چارتر بخرید

بلیط‌ های چارتر به بلیط‌هایی گفته می‌شود که معمولا توسط یک آژانس گردشگری به طور کلی برای یک پرواز خریداری می‌شوند. از آنجایی که خرید این تعداد بلیط با نرخ ارزان تری صورت گرفته است، امکان اینکه ارزانتر از بلیط سیستمی به فروش برسد نیز وجود دارد. بلیط‌ های چارتر استانبول در تاریخ‌های مختلفی موجود هستند و اغلب شامل بلیط رفت و برگشت می‌شوند که این مساله شانس شما را برای کاهش دادن هزینه‌هایتان در سفر به استانبول بیشتر خواهد کرد.

بخصوص اگر شما در تاریخی اقدام به خرید بلیط کنید که مسافر زیادی برای این مقصد وجود ندارد. در چنین شرایطی، وقتی نزدیک به تاریخ پرواز باشد، معمولا نرخ بلیط هواپیما با تخفیف ویژه ارائه می‌شود تا پرواز خالی به حرکت نیفتد. بنابراین اگر شما در تاریخ‌های مختلف، بلیط استانبول را چک کنید، شانس پیدا کردن بلیط هواپیما چارتر با نرخ ارزانتر را نیز خواهید داشت.

از تخفیف ویژه هتل‌ها استفاده کنید

هتل های استانبول نیز در تاریخ‌های مختلف ممکن است شامل تخفیف شوند. این تخفیف ‌ها نیز همانند پرواز به خاطر خالی نماندن اتاق هتل در تاریخ‌های خاص رخ می‌دهد. بنابراین هنگام جستجو برای رزرو هتل استانبول می‌توانید مشخص کنید می‌خواهید هتل‌ های تخفیف دار را ببینید یا خیر. هتل هایی که شامل تخفیف می‌شوند گاهی هتل های لوکس و گران قیمتی هستند که با توجه به خالی ماندن از مسافر، اتاق‌هایشان را با نرخ بسیار ارزانتری به مسافران می‌دهند. بنابراین با این کار شانس اینکه یک اقامت لوکس با هزینه کمتر داشته باشید نیز وجود خواهد داشت.

هتل استانبول

بلیط رفت و برگشت را یکجا بخرید

اگر تصمیم دارید به استانبول سفر کنید به جای اینکه بلیط تهران استانبول را به صورت یکطرفه بخرید، خرید بلیط رفت و برگشت تهران استانبول را انتخاب کنید. بلیط رفت و برگشت معمولا هزینه کمتری برایتان خواهد داشت چرا که با نزدیک شدن به تاریخ سفرتان در برخی مواقع ممکن است با هزینه بیشتری مواجه شوید. بخصوص اگر پرواز خارجی را برای سفرتان انتخاب کنید. بنابراین اگر بلیط یکطرفه بخرید، هنگام خرید بلیط برگشت ممکن است با هزینه بیشتری مواجه شوید.

در استانبول از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید

برای کاهش هزینه‌ های سفرتان، تاکسی سوار شدن را فراموش کنید. خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی استانبول طوری است که در نزدیکی تمامی اماکن دیدنی و مشهور شهر ایستگاه مترو و اتوبوس وجود دارد بنابراین به راحتی می‌توانید با استفاده از ترموا، اتوبوس و مترو در سطح شهر تردد کنید. برای این کار لازم است در اولین قدم نسبت به خرید استانبول کارت، که کارتی برای تردد با وسایل نقلیه عمومی است، اقدام کنید. در نظر داشته باشید در دست داشتن استانبول کارت از خرید هربار بلیط مترو ارزانتر خواهد بود و هزینه سفرتان را به پایین‌ترین حد خود خواهد رساند.

برای خرید، فصل حراج را انتخاب کنید

بسیاری از مسافران، استانبول را برای خرید کردن انتخاب می‌کنند. هرچند در سال‌های اخیر با تورمی که در ترکیه بوجود آمده شاید همانند قبل همه چیز ارزان محاسبه نشود. اما شما همچنان شانس اینکه بتوانید خریدهایتان را ارزان انجام دهید خواهید داشت. اگر به قصد خرید به استانبول سفر می‌کنید فصل حراج استانبول را از دست ندهید. حراج ها اغلب در تابستان و زمستان هستند و قیمت‌ها به طرز شگفت انگیزی کاهش می‌یابد. تاریخ حراج ‌ها را بدست آورید و سفرتان را به این تاریخ‌ها موکول کنید.

از رویدادهای رایگان بهره مند شوید

از فستیوال غذا گرفته تا موسیقی زنده و مراسم یادبودهای مختلف، در طول سال استانبول میزبان رویدادهای مختلفی است. بسیاری از این رویدادها رایگان هستند. اگر دوست دارید در رویدادهای فرهنگی این شهر شرکت کنید و از موسیقی زنده که در خیابان‌ها برگزار می‌شود آگاه شوید، پیش از سفرتان تاریخ برگزاری رویدادهای رایگان استانبول را بررسی کنید تا شاید در طول سفرتان بتوانید از آن‌ها بهره مند شوید و تجربه متفاوتی از سفرتان به این مقصد داشته باشید.

بلیط هواپیما استانبول

به جای تاکسی از دلموش استفاده کنید

پیش‌تر به این مساله اشاره شد، هزینه بنزین در ترکیه بالا است و هربار که شما برای تردد از تاکسی استفاده کنید هزینه بسیار بالایی را باید پرداخت کنید. شاید برای برخی مسیرها اتوبوس یا مترو پیدا نکنید و تصور کنید باید حتما این مسیرها را با تاکسی بروید. این در حالیست که در بیشتر مواقع این مسیرها را می‌توانید به راحتی با دلموش‌ها طی کنید. دلموش‌ها ون‌هایی هستند که تعداد مشخصی مسافر سوار می‌کنند و مقصد مشخصی دارند. همانند تاکسی در طول مسیر می‌توانید هرجا که تمایل داشتید پیاده شوید. هزینه دلموش را باید نقدی پرداخت کنید پس بهتر است پول نقد و ترجیحا پول خرد همراهتان داشته باشید.

سخن پایانی

برای سفر به استانبول نکات بسیاری وجود دارد که می‌تواند هزینه سفرتان را به حداقل برساند. از لحظه خرید بلیط هواپیما استانبول تا لحظه برگشتتان اگر برخی نکات را در نظر بگیرید و از آن‎‌ها پیروی کنید به راحتی می‌توانید سفر استانبولتان را با کمترین هزینه به پایان برسانید. در این میان لازم است جستجوی بیشتری درباره فصل حراج استانبول، رویدادهای رایگان، تخفیفات ویژه هتل ‌ها و موارد اینچنینی داشته باشید چرا که تمامی این موارد به روی هزینه سفر شما و تجربه‌ای که در سفر خواهید داشت تاثیر می‌گذارند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments