رکاب زنی در جنوب

سحر طوسی یکی از ورزشکاران حرفه‌ای در دوچرخه سواری است که چند سال اخیر زندگی خود را وقف سفر، ایران گردی و جهان گردی کرده است. او یک صفحه شخصی در اینستاگرام دارد که در بیش از 68 هزار نفر دنبال کننده دارد. سحر طوسی در صفحه خود اطلاعات مختلف و البته مفیدی راجع به موضوعات مختلف در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. بنابراین اگر شما نیز قصد خرید تور کیش و سفر به جنوب را دارید، همراهی شما با سحر طوسی و صفحه او می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد.

با سحر طوسی آشنا شویم

همان طور که در قسمت مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، سحر طوسی یک بلاگر، ورزشکار و البته ایرانگرد و جهانگرد است که چند سالی است که سبک زندگی خود را تغییر داده است. این ورزشکار در حال حاضر 28 سال سن دارد. تا حدود 12 سال پیش سحر یک زندگی معمولی داشت. هر روز تا غروب سرکار می‌رفت و فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌داد. زندگی سحر از جایی تغییر کرد که با تورهای گردشگری آشنا شد و کم کم به این سبک از زندگی علاقه پیدا کرد. سحر طوسی یک سبک زندگی خاص و متفاوت دارد.

او از تمام لحظه‎های زندگی خود لذت می‎برد و تنها با یک دوچرخه آرزو دارد تمام دنیا را بگردد. سحر همچنین تا کنون چندین جلد کتاب چاپ کرده که راجع به او و سفرهایش با دوچرخه است. خواندن این کتاب‌ها می‎تواند برای افراد در هر سن جذاب و زیبا باشد. در این کتاب‎ها شما با چالش‌های سفر یک دختر تنها با دوچرخه آشنا شده و اطلاعات زیادی راجع به شهرهای ایران و جهان به دست خواهید آورد.

سفر با دوچرخه

بعد از تجربه حس خوشایند سفر، سحر با خود تصمیم گرفت سفر را جز اصلی از زندگی خود کند. او تصمیم گرفت نه تنها در ایران بلکه با یک دوچرخه به کشورهای دیگر نیز سفر کند. او طی سال‌های بعد از تصمیم خود، به کشورهای مختلف مانند عراق، فیلیپین، ترکیه و گرجستان سفر کرد. در طول سفر، سحر طوسی با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا شده و کمی زبان و لهجه‌های آن‌ها را می‌آموزد.

در صفحه اینستاگرام سحر می‌توانید پست‌های جالبی راجع به آداب و رسوم کشورهای مختلف که سحر از نزدیک از آن‌ها عکاسی یا فیلم برداری کرده است، ببینید. یکی از ویژگی‌های سفرهای سحر، سادگی ان است. او گاهی تنها یک کوله پشتی را توشه راه خود کرده و بسیار ساده سفر می‌کند.

صفحه اینستاگرام سحر طوسی

اگر عضو صفحه سحر طوسی در اینستاگرام شوید، می‌توانید همراه با سحر تجربه‌های مختلف و هیجان انگیزی را داشته باشید. پست‌های او خالی از هرگونه اضافه گویی، اغراق و یا تجملات است. شما می‌توانید به راحتی با پست‌های او ارتباط برقرار کرده و انرژی مثبت او و پست‌هایش را دریافت کنید.

در این صفحه شما می‌توانید اطلاعات مختلفی راجع به بخش‌های گردشگری هر شهر و کشور، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های محلی، موضوعات روز، ورزش، روانشناسی و موارد دیگر را ببینید و بخوانید. خانم طوسی چند ماه گذشته با انتشار عکس‌هایی از مراسم عروسی خود، از ازدواج خود خبر داد.

ایم مطلب را هم بخوانید: راهنمای سفر ارزان هوایی به استانبول

ساخت مدرسه به کمک خیرین مدرسه ساز و رکاب زنی سحر طوسی!

یکی از کارهای هیجان انگیز و خاص سحر طوسی، رکاب زنی او به مدت 35 روز از خزر تا خلیج فارس به نفع دختران جا مانده از تحصیل بود. سحر طوسی برای آن که آرزوی کودکی خود یعنی ساخت یک مدرسه را محقق کند، بیش از 2 هزار کیلومتر از شمال تا جنوب را رکاب زد تا بتواند بخشی از هزینه مورد نیاز برای ساخت مدرسه دخترانه را فراهم کند. زمانی که سحر متوجه شد یک موسسه حامی کانادایی هزینه ساخت یک مدرسه دخترانه را تقبل می‌کند، تصمیم گرفت آرزوی کودکی خود را تحقق بخشد.

سفر 35 روزه برای او یک تجربه متفاوت و البته سخت بود. سحر چند روزی را مجبور به دریافت خدمات فیزیوتراپی شد و یک ماه سخت را پشت سر گذاشت. مدرسه خیر ساز  در روستای سهران کهنوج به نام خود او یعنی مدرسه سحر طوسی افتتاح شد. ساخت این مدرسه هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان داشته است. این مدرسه سه کلاس داشته و زیربنای آن 250 متر مربع است. مدرسه سحر طوسی در یکی از مناطق دور افتاده برای حمایت از دختران جا مانده از تحصیل ساخته شده است.

درآمد سحر طوسی

سحر طوسی سال‌ها است که نحوه درآمد خود را تغییر داده است. با توجه به آن که او زمان زیادی را در سفر می‌گذراند، داشتن کار ثابت برای او غیر ممکن است. او این روزها از طریق کارهای فریلنسری و فعالیت در فضای مجازی کسب درآمد می‌کند. لازم به ذکر است که ایشان در کارهای داوطلبانه بسیاری نیز فعالیت داشته است. صفحه سحر طوسی و اطلاعاتی که او در اختیار شما قرار می‎دهد، برای کسانی که اهل سفر هستند به خصوص کسانی که قصد خرید تور کیش و سفر به جنوب را دارند، می‎تواند یک منبع خوب باشد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments