فاصله هتل پارسیان عالی قاپو تا دیدنی های اصفهان

اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و هتل‌های بسیاری دارد. اما آنچه بسیار مهم است مسافت بین هتل تا دیدنی‌های این شهر است. چرا که فاصله طولانی بین هتل شما و جاذبه‌های شهری که به آن سفر می‌کنید، می‌تواند زمان بسیار زیادی را هدر دهد. پس مرحله بعد از تهیه بلیط، مثلا بلیط لحظه آخری تهران اصفهان یافتن یک هتل خوب خواهد بود. اگر میخواهید زمینی سفر کنید و بلیط اتوبوس اصفهان تهران را بخرید از سایت علی بابا اقدام نمایید.

یکی از هتل‌های بسیار محبوب اصفهان، هتل پارسیان عالی قاپو است. این هتل چهار ستاره، در مرکز شهر اصفهان واقع شده است. معماری سنتی و خاص هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان سبب شده است که افراد زیادی، به خصوص گردشگران خارجی، تمایل به اقامت در آن داشته باشند. علاوه بر فضای جذاب، کادر مجرب و آموزش دیده هتل عالی قاپو حس راحتی و آرامش را به مسافران خواهند بخشید. اما در این مقاله قصد داریم به فاصله این هتل از مکان‌های دیدنی اصفهان بپردازیم و کمی هم در خصوص آن‌ها توضیح دهیم. پس اگر این موضوع برای شما هم حائز اهمیت است، با ما همراه باشید.

سی و سه پل

نزدیک‌ترین جاذبه گردشگری به هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان سی و سه پل است که تنها ۵۳۳ متر با آن فاصله دارد. کافی است ۷ دقیقه از هتل عالی قاپو پیاده روی کنید تا به این پل زیبا برسید. قدمت سی و سه پل به دوره صفوی و سلطنت شاه عباس می‌رسد.

فردی که این پل را ساخت، یک سردار نامدار شاه عباس به نام الله وردی خان بود. تمام هرینه‌های این پل توسط همین فرد پرداخت شد و به همین دلیل این پل با نام پل الله وردی خان هم شناخته می‌شود. علت ساخت این پل هم آب فراوانی بود که از دل اصفهان می‌گذشت و رفت و آمد مردم را مشکل کرده بود، اما ساخت این پل علاوه بر حل مشکل اصفهان به یک رویداد مهم در تاریخ ایران مبدل شد.

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون متشکل از یک عمارت و یک باغ سلطنتی است که ساخت آن در زمان شاه عباس صفوی اول شروع شده و در زمان شاه عباس دوم به پایان رسید. آیینه کاری و کاشی کاری‌های کاخ خیره کننده است. معماری این کاخ به حدی خیره کننده بود که در زمان صفوی از آن به عنوان مکانی برای پذیرایی از میهمانان خارجی استفاده می‌شد.

در حقیقت دلیل این کار تمایل شاه عباس دوم برای نشان دادن هنر ایران به خارجی‌ها بود. اگر می‌خواهید یک دنیا زیبایی و سرسبزی ببینید، این کاخ را که تنها ۶ دقیقه ( با خودرو) با هتل عالی قاپو فاصله دارد را از دست ندهید.

کاخ عالی قاپو

عالی قاپو هم از سری بناهای به جای مانده از دوران صفویه است. این کاخ منحصر به فرد برای به حضور پذیرفتن سفرا و بخشی از آن هم جهت امور اداری استفاده می‌شده است. معماری خیره کننده و خاص آن هم سبب شده که از زمان ساخت آن تا امروز یک اثر بدیع هنری محسوب شود.

عالی قاپو از مکان‌های تاریخی اصفهان است که هر گردشگری که به اصفهان بیاید حتما به آن سری خواهد زد. پس اگر شما هم مشتاق هستید، باید بدانید که این کاخ با هتل عالی قاپو تنها ۸ دقیقه فاصله دارد و همین موضوع یک امتیاز مثبت بزرگ برای این هتل است.

کلیسای وانک

کلیسای وانک که شهرتی در سطح کشور دارد، یک کلیسای خاص است که در زمان شاه عباس دوم بنا شد. این کلیسا توسط  ارامنه‌ای که در دوران صفوی به اصفهان مهاجرت کرده بودند بنا شد. کلیسای وانک با نام‌های سن‌سور و امنا پرکیج هم شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین کلیسا محله ارمنی نشین جلفا است. معماری زیبا و فضای روحانی وانک گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. این کلیسای تاریخی و زیبا تنها نه دقیقه با هتل پارسیان عالی قاپو فاصله دارد.

حمام علی قلی آقا

حمام علی قلی آقا نام حمامی قدیمی است که امروزه به موزه مردم شناسی اصفهان تبدیل شده است. این حمام تاریخی علاوه بر معماری زیبای خود به شما فرصت شناخت سبک زندگی مردم اصفهان را خواهد داد حمام علی قلی آقا در زمان صفویه و به دستور شخص علی قلی آقا ساخته شد.

حمام تاریخی علی قلی آقا در محله‌ای به همین نام واقع شده است و با توجه به فاصله ۶ دقیقه‌ای از هتل عالی قاپو یک محل قابل دسترس برای افرادی محسوب می‌شود که در این هتل ساکن هستند.

کلام آخر

اگر نیت سفر به اصفهان را در سر دارید و در فکر تهیه بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس برای رفتن به این شهر هستید، به علی بابا مراجعه کنید. از بلیط لحظه آخری تهران اصفهان گرفته تا بلیط اتوبوس اهواز اصفهان را می‌توانید در این سایت بیابید.

همچنین جهت رزرو اتاق در هر اقامتگاه یا هتلی که تمایل داشته باشید می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. پس پیش از سفر خود حتما سری به علی بابا بزنید تا بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments