بهترین مسیرهای پیاده روی در تهران

در میان دود سیاه و آلوده خارج شده از ماشین ها، صدای سرسام‌آور بوق رانندگان عجول و خودروهای پرشماری که راه خیابان‌ها را بند آورده‌اند، قدم زدن در پیاده‌روهای تهران می‌تواند تجربه متفاوتی باشد. چه برای سلامتی و تناسب اندام خود، چه برای صرفه‌جویی در هزینه یا برای ماجراجویی در شهر، پیاده روی در تهران می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اما‌ کجای این شهر پیاده روی کنیم؟ در ادامه بهترین مسیرهای پیاده روی در تهران را با شما به اشتراک ‌می‌گذاریم تا اگر شهروند پایتخت یا مسافر چند روزه این شهر هستید، از زیبایی‌های آن بهره ببرید.

خیابان ولیعصر، زبیایی بدون پایان

خیابان ولیعصر با حدود 18 کیلومتر طول که بلندترین خیابان خاورمیانه به شمار می‌رود، یکی از بهترین مسیرهای پیاده روی در تهران به شمار می‌رود. ولیعصر که حکم ستون فقرات پایتخت را دارد، از جنوب تهران و راه آهن شروع می‌شود و به شمال تهران می‌رود و در میدان تجریش به انتها می‌رسد. این خیابان زیبا را با چنارهای بلندی که در هر فصل سال چشم‌نوازی می‌کند، به‌یاد می‌آوردند. اما متاسفانه بخش عمده‌ای از آن درخت‌های زیبا و گنجینه گرانبها نابود شده است. اکنون تنها در مسیر پل پارک‌وی تا میدان تجریش از آن شکوه اثری باقی مانده است. این بخش برجای‌مانده از خیابان ولیعصر، چه در سرسبزی و تراوت بهار و تابستان و چه در فصل خزان و برگ‌ریزان، لوکیشن جذابی برای عکاسی به شمار می رود. ابتدای این مسیر پیاده روی در تهران از محله‌ی امیریه و بافت قدیم شهر می‌گذرد و به چهارراه ولیعصر می‌رسد؛ جایی که بیشتر به پاتوق هنرمندها معروف شده و به واسطه ساختمان باشکوه تئاتر شهر و اهالی تئاتر رونق زیادی گرفته است. همچنین، در خیابان ولیعصر امکان مهمی چون پارک ساعی، سینما آفریقا، سینما استقلال، سینما قدس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه هنر، پارک دانشجو، کاخ مرمر و غیره قرار دارند که می‌تواند از آنجا بازدید کنید.

پل طبیعت، مسیر پیاده روی در تهران | یوتراوز

پل طبیعت؛ پیاده روی بر فراز اتوبان

اگر به دنبال لذت بردن از طبیعت و همزمان بهره‌ بردن از چشم‌انداز پایتخت هستید، پل طبیعت می‌تواند یک محل دنج پیاده روی در تهران باشد. برای مسافرانی که با خرید بلیط بغداد تهران یا پرواز دمشق تهران، به این شهر آمده‌اند، این پل برای‌شان هم فال و هم تماشاست. پلی که البته میعادگاه بسیاری از جوانان و خانواده های تهرانی نیز هست. پل طبیعت، محل اتصال پارک آب و آتش و پارک طالقانی است. این پل سه طبقه بر فراز بزرگراه مدرس قرار گرفته است. طبقه اول این پل به مساحت 1405 مترمربع را کافه و رستوران‌ها تشکیل داده اند که علاوه بر پیاده روی مکانی عالی برای شکم‌گردی به شمار می‌رود. در ضلع شرقی پل، فودکورت معروف پل طبیعت قرار گرفته که دارای چندین رستوران ایرانی، فست فود و کافی شاپ است و ظرفیت آن حدود 300 نفر می باشد. طبقه دوم، با فضای سبز و گیاهان چشم‌نواز و مساحتی حدود 2870 متر مربعی، بهترین مسیر پیاده روی در این سازه شگفت انگیز است. حال اگر می خواهید چشم انداز فوق العاده ای از تهران را ببینید، باید خود را به طبقه سوم پل برسانید. این طبقه بهترین جایی است که می‌توانید از تماشای منظره پیش رویتان لذت ببرید. بازدیدکنندگان این طبقه، می‌توانند از دو سکوی در بخش‌های شمالی و جنوبی پل برای تماشای چشم انداز و مناظر اطراف استفاده کنند. در این طبقه می‌توانید عکس های زیبا با چشم انداز بی‌نظیری از شاهراه‌های اصلی تهران و همچنین رشته کوه‌های البرز و کوه دماوند بگیرید.

خیابان انقلاب؛ کتاب گردی در تهران

از مسیرهای پیاده روی برای دوستداران هنر و طبیعت گفتیم، این بار نوبت شهروندان و مسافران عاشق کتاب است تا پیشنهاد جذابی برای پیاده روی در تهران داشته باشند. اگر با خرید بلیط هواپیما کیش تهران یا از هر شهر دیگری خود را به پایتخت رسانده‌اید، خیابان انقلاب می‌تواند مسیر خوبی برای پیاده روی فرهنگی شما باشد. خیابانی که بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش محصولات فرهنگی، فروشگاه‌های کتاب و دفاتر انتشارات در آن قرار دارد. خیابان انقلاب به‌خاطر وجود دانشگاه تهران و کتابفروشی‌های بزرگ، می‌تواند همزمان یک مسیر پیاده روی و یک ماجراجویی در میان عناوین مختلف کتاب‌ها باشد. «انقلاب» از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران است. خیابان انقلاب در روزهای هفته بسیار فعال و جاذب جمعیت است. در طول این خیابان دیدنی‌های مختلف تاریخی و فرهنگی زیادی وجود دارد؛ اما از میان آن‌ها می‌توان به دانشگاه تهران، پارک دانشجو و ساختمان تئاتر شهر که داخل پارک دانشجو است، اشاره کرد. ایستگاه‌های متروی میدان انقلاب تئاتر شهر، فردوسی، دروازه دولت، دروازه شمیران و امام حسین(ع) در این خیابان قرار دارند. خیابان انقلاب از جنوب به خیابان جمهوری، در شرق به خیابان ولیعصر و در غرب به خیابان کارگر محدود می‌شود.

بازار بزرگ تهران | یوتراوز

بازار بزرگ؛ پیاده‌روی زیر گنبدهای تاریخی

بازار بزرگ تهران، یا بازار 15 خرداد که از ترکیب راهروهای پیچ در پیچ و طولانی، طاق‌های ضربی و گنبدها ساخته‌ شده، می‌تواند گزینه هیجان انگیزی به عنوان یک مسیر پیاده روی در تهران باشد. بازار بزرگ تهران به عنوان یکی از شاهرگ های قلب تپنده اقتصاد ایران قدمتی چند صد ساله دارد و تاریخ ساخت آن به صفویه و قاجاریه بازمی‌گردد. بنابرین، این بازار که مساحتی 150 هکتاری دارد، هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ اقتصادی و توریستی دارای اهمیت است. تنوع زیاد کالاها و ارزان‌بودن آن‌ها، در کنار چند رستوران معرون که غذاهای لذیذی را طبخ می‌کنند، از جذابیت‌های دیگر این بازار به شمار می‌رود. اگر عاشق خرید کردن هستید و گشتن در مغازه‌‌ها و دیدن اجناس‌شان سرگرم‌تان می‌کند، حتما سری به بازار بزرگ تهران بزنید. بازار بزرگ تهران از شنبه تا پنجشنبه باز است. اگر شلوغی اذیتتان می‌کند بهتر است ساعات اولیه صبح را به بازدید از بازار و تجربه حال‌وهوای آن اختصاص دهید. بهترین وسیله نقیله برای رسیدن به بازار تهران مترو است. خط یک مترو (تجریش – کهریزک) را سوار شوید و در ایستگاه ۱۵ خرداد از مترو پیاده شوید. بعد از یک پیاده‌روی کوتاه به بازار بزرگ تهران خواهید رسید.

؛ بهترین مسیر پیاده روی شبانه تهران

سی‌تیر؛ بهترین مسیر پیاده روی شبانه تهران

آخرین پیشنهاد «یوتراوز»، سامانه خرید اینترنتی بلیط و رزرو هتل، به شما ترکیبی از پیاده‌روی، شب‌گردی و شکم‌گردی است.  شلوغی خیابان سی تیر در صبح‌ها به خاطر وجود بازدیدکنندگان ساختمان‌های قدیمی مثل موزه ملی ایران، کلیسای پطرس مقدس، کلیسای حییم و آتشکده زرتشتی آدریان است. اما آن چیزی که شب گردی را در خیابان سی تیر به یکی از لذت‌های هر ایرانی بدل کرده، نه قدمت تاریخی این خیابان سنگ فرش شده، بلکه غذاهای خیابانی آن است. خیابانی که شب‌ها با حضور کافه ماشین‌ها، رستوران‌های سیار، غرفه‌های غذاهای خیابانی و صدای موسیقی خیابانی یک فضای بی‌نظیر را به وجود آورده است. با تاریک شدن آسمان که قدم به این خیابان می‌گذارید، بوی غذا، چای سماوری، بستنی و انواع نوشیدنی‌ها با هیاهوی جمعیت در هم می‌آمیزد و این همان زندگی شبانه ای است که انتظارش را دارید.

سخن پایانی…

تهران به رغم شلوغی، ترافیک و آلودگی صوتی که آرامش را از آدمی سلب و استرس را در دل جای می دهد، مکان‌هایی دارد که بتوان در آنجا آسایش را تجربه کرد. در بالا سعی کردیم 5 نقطه از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در تهران را به شما معرفی کنیم. هرچند تعداد خیابان‌ها و پارک‌های تهران که می تواند برای پیاده‌روی به آنجا بروید بیش از انگشتان دو دست است. اگر قصد سفر به تهران را دارید سامانه خرید اینترنی بلیط و رزرو هتل یوتراوز در طول مسیر همراه شماست.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments