راهنمای سفر به تهران ، جاذبه های گردشگری تهران و کارهایی که در تهران باید انجام دهید

تهران بزرگترین شهر ایران و پایتخت این کشور است. تهران بیست و پنجمین شهر پرجمعیت جهان است که از شمال به مناطق کوهستانی و از جنوب به مناطق کویری منتهی می شود، بنابراین آب و هوای این شهر با قسمت های شمالی آن متفاوت است. شمال شهر دارای هوای خنک و خشک و جنوب آن دارای هوای گرم و خشک است. ساختار شهر ترکیبی عالی از سنت و مدرنیته است. تهران شهری اصیل قدیمی است که در گذشته شهر ری نامیده می شد. شهر ری هم اکنون در جنوب تهران قرار دارد. تهران دارای آثار قدیمی، مساجد باشکوه، ساختمان های باشکوه، پارک های بزرگ و همچنین ساختمان های مدرن است. اگرچه تهران به عنوان یک شهر تاریخی شناخته نمی شود، اما جاذبه های زیادی دارد که ارزش دیدن را دارد.

کجا در تهران اقامت کنیم؟

نباید نگران محل اقامت در تهران باشید، زیرا این شهر دارای هتل های زیادی است. هتل های هما، استقلال، پرشین آزادی و اسپیناس از معروف ترین و گران ترین هتل های تهران هستند. شهر، مارلیک، پارسا و المپیک هتل های مقرون به صرفه ای هستند. اگر می خواهید در یک هتل ارزان اقامت کنید، مینا، آپادانا و بلور می توانند انتخاب های خوبی برای شما باشند.

حمل و نقل عمومی در تهران برای گردشگران

به طور کلی حمل و نقل عمومی با سه وسیله اتوبوس، تاکسی و مترو انجام می شود. اتوبوس و تراموا برقی در تهران وجود ندارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خطوط مترو است که تقریباً در تمام نقاط شهر قابل دسترسی هستند و تقریباً در کنار تمام جاذبه های مهم گردشگری پایتخت و سایر مکان های دیدنی شهر دارای ایستگاه هستند. زیرا با این روش از ترافیک نجات خواهید یافت. برای جابه‌جایی از نقطه‌ای از شهر به نقطه دیگر، توصیه می‌کنیم به فناوری روز پایبند باشید و نقشه‌های مربوط به ایستگاه‌های اتوبوس و مترو تهران را دانلود کنید تا به راحتی در مکان‌هایی که می‌خواهید باشید و بهترین حمل‌ونقل را داشته باشید، پیمایش کنید. مسیر و ایستگاه برای آنها برای آشنایی با نحوه عملکرد سیستم اتوبوسرانی و در نتیجه دانلود ناوبری سیستم اتوبوس که مخصوصا برای یافتن خطوط اتوبوس و ایستگاه های شهر تهران استفاده می شود، می توانید از این لینک استفاده کنید. در مورد ایستگاه های متروی تهران و خطوط آنها می توانید به این لینک مراجعه کنید. با کمک این اپلیکیشن ها می توانید نزدیک ترین ایستگاه به جاذبه ای را که قصد بازدید از آن را دارید پیدا کنید. یکی دیگر از مواردی که در بین گردشگران سفر به تهران بسار محبوب شده است، اجاره خودرو می‌باشد.

اجاره خودرو برای گردشگران در تهران

اجاره خودرو در تهران تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زند. شما می توانید به تهران سفر کنید و برای یک سفر هیجان انگیز در تهران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر و یا سفر کاری ماشین کرایه کنید. ما بهترین قیمت ها، معاملات ارزان و خدمات با کیفیت بالا را به شما ارائه می دهیم. شما می توانید با بیمه کامل CDW و خدمات مشتریان 24 ساعته، خودروهای جدید را اجاره کنید. گردشگران و توریست‌هایی که به تهران سفر می‌کنند این فرصت را دارند که در هر زمان و در هر نقطه از شهر خودرو مورد نظر خود را توسط کمپانی اجاره خودرو تحویل بگیرید. جالب است بدانید هزینه اجاره خودرو در تهران از هزینه تاکسی بسیار مقزون به صرفه تر است و گردشگران می‌توانند یک خودروی ایده‌ال را با قیمت بسیار مناسب کرایه کنند.

چی بخورم؟ کجا بخوریم؟

تهران با وجود شهرهای دیگر ایران غذای محلی خاصی ندارد. انواع غذاها در تهران رایج است که می توانید آن ها را در رستوران های معروف شهر مانند نایب که چندین شعبه دارد، البرز و رفتاری میل کنید. رستوران خوب دیگری نیز در بازار بزرگ تهران وجود دارد که نامش «مسلم» است، در آن می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی به‌ویژه ته‌چین را بخورید. رستوران های نشاط، زیتون، خاتون و کی اف سی گزینه های خوبی برای علاقه مندان به فست فود هستند. اگر دوست دارید غذای خود را در یک رستوران مجلل میل کنید به شما توصیه می کنیم به رستوران دیوان در خیابان فرشته بروید. و رستوران تماشا در مرکز خرید میلاد نور.

نوشیدنی ها

تهران مانند شهرهای دیگر ایران نوشیدنی خاصی ندارد، اما این شهر کافه های خوب زیادی دارد. به عنوان مثال کافه نادری که یکی از اولین کافه های تهران است و گمان می رود کافه گلاس توسط کافه نادری به مردم تهران معرفی شده است، کافه رستوران گل رضائیه که محل ملاقات صادق هدایت و فروغ فرخزاد مسعودیه بوده است. کافه قصر، قهوه لمیز، کافه خانه هنرمندان ایرانی، کافه سینما و کافه سنتی آذری که اثری 140 ساله و ثبت شده در میراث فرهنگی ایران است.

از تهران چی بخریم؟

اگرچه سوغات بخشی از فرهنگ ایرانیان است، اما تهران سوغات خاصی ندارد. بعضی ها فکر می کنند چیزهای جدیدی که در شهرهای دیگر ایران پیدا نمی شود، سوغات تهران است. چیزهای جدیدی که از شهرهای مختلف مردم را برای سفر به تهران ترغیب می کند را می توان از سوغات تهران دانست. بازار بزرگ تهران، بازار تجریش و بازار کریستال شوش از محبوب ترین و مهم ترین مراکز خرید تهران هستند. تندیس، تیراژه، میلاد نور، پالادیوم، گلدیس، ونک و دیاموند نیز از معروف ترین مراکز خرید مدرن تهران هستند.

جاذبه‌های گرشدشگری تهران کجاست؟

قلعه گبری (شهر ری)

قلعه گبری در جنوب شرقی شهر ری واقع شده است. این بنای تاریخی 2000 سال قدمت دارد. مساحت آن 3000 متر مربع است و در زمان ساسانیان ساخته شده است. برج ها و باروها بر اثر فرسایش ویران شده و امروزه فقط دیوارهای بلند و بلند از خشت و گل پابرجاست.

تنگه ساواشی (دره ساواشی)

تنگه ساواشی یا تنگه واشی یک مکان گردشگری است و در یک کیلومتری روستای فیروزکوه قرار دارد. این روستا در تابستان آب و هوای آرامی دارد و در تابستان گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. هیجان انگیزترین قسمت سفر می تواند پیاده روی در وسط رودخانه ای باشد که در دره ای سنگی واقع شده است.

فرحزاد

فرحزاد محله یا محله ای در شمال غرب تهران است. این محله به آب و هوای خوبش معروف است. در تابستان که تهران گرم است و فرحزاد خنک است، افراد زیادی به این مکان سر می زنند و در رستوران این منطقه غذا می خورند.

امامزاده بی بی شهر بانو

بی بی شهر بانو نام زیارتگاهی در شهر ری (شهر ری) است. بر اساس کتیبه های موجود و اعتقاد مردم، شهر بانو همسر امام سوم شیعیان امام حسین و مادر امام چهارم شیعیان امام سجاد است.

کاخ مرمر

این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شد. گفته می شود که طرح این کاخ توسط خود شاه انجام شده است. معمار این کاخ لئون تادوسیان، معمار بسیار معروف ایرانی-ارمنی بود.

آتشکده بهرام

آتشکده بهرام که به آتشکده ری نیز معروف است، قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد و در شهر ری (شهر ری) واقع شده است. در 12 کیلومتری جنوب شرقی شهر ری به سمت ورامین، بر روی تپه های بلند روستای قلعه نوئه، خرابه های کاخ یا آتشکده باقی مانده است.

غار یخ مراد

این غار در نزدیکی روستاهای آزادبر و کهنه دل است. 65 کیلومتر با تهران فاصله دارد. دهانه غار یخ مراد بر روی کوهی در آن منطقه است و مسیر غار ناهموار است و پس از پیمودن این مسیر چشمه یخ زده ای را روی زمین می بینید.

درکه

درکه منطقه ای کوهستانی است که در شمال غرب تهران قرار دارد و مسیری عالی برای پیاده روی در تهران است. این منطقه نام خود را از نوعی کفش به نام درگه گرفته است که در برف پوشیده می شود تا راه رفتن در برف را آسان کند.

برج میلاد

برج میلاد که به طور رسمی در سال 2008 افتتاح شد، بلندترین ساختمان ایران و یکی از بلندترین برج های جهان است. در شمال غربی شهر تهران واقع شده و در تمام شهر قابل مشاهده است. این برج عمدتاً به عنوان یک برج ارتباطی استفاده می شود، اما همچنین شامل امکانات دیگری مانند یک دلفیناریوم، یک رستوران گردان، یک مرکز همایش بین المللی، یک سینما، دو موزه و یک سکوی دید است.

موزه آبگینه

موزه آبگینه که در ساختمانی تاریخی متعلق به دوران قاجار قرار دارد، مجموعه‌ای منحصر به فرد از آثار باستانی را در خود جای داده است که قدمت برخی از آنها بیش از سی قرن است. یکی از بارزترین ویژگی های موزه طراحی داخلی آن است که متاثر از معماری تخت جمشید است. موزه آبگینه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده دارد.

حقایق مهم تهران

  • تهران مرکز سیاسی و اقتصادی و پایتخت ایران است
  • تهران در 112 کیلومتری جنوب دریای خزر و در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد
  • بر اساس آخرین آمار سال 1395، جمعیت تهران (منطقه اصلی) حدود 9 میلیون نفر است
  • جمعیت کلان شهر تهران حدود 15 میلیون نفر است.
  • این منطقه بیست و چهارمین کلان شهر بزرگ جهان و دومین منطقه بزرگ کلان شهری در خاورمیانه (پس از قاهره) است.
  • مساحت این شهر 730 کیلومتر مربع است که بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان است.
  • میانگین ارتفاع از سطح دریا 1189 متر است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments