بهترین زمان سفر به شیراز فقط بهار نیست!

تنها شنیدن نام شیراز کافی است تا با خوشحالی و ذوقی زایدالوصف، از تجربیات سفرتان به این شهر تاریخی و زیبا سخن بگویید. حتی اگر شما کسی باشید که تابه‌حال به شیراز سفر نکرده است، به طور قطع با اشتیاق فراوانی به تجربیات سایرین از سفر به شیراز گوش خواهید کرد. با توجه به جاذبه‌ های طبیعی، تاریخی و زیارتی این شهر، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی مصمم هستند که حتی برای یکبار در عمرشان هم که شده، به شیراز سفر کنند و دل به زیبایی‌های آن بسپارند. اما بهترین زمان سفر به شیراز کدام است؟ آیا فقط در فصل بهار و اردیبهشت باید به شیراز سفر کرد؟ حتما مطلب حاضر را تا انتها دنبال کنید تا به شما بگوییم که چرا فصل بهار بهترین زمان سفر به شیراز نیست!

سفر به شیراز

آب و هوای شیراز در فصل پاییز

اگر از شیرازی ‌ها بپرسید که بهترین فصل شیراز از نظر آب ‌و هوا کدام است، بدون شک فصل پاییز را معرفی خواهد کرد. شهر شیراز در پاییز آب‌وهوای معتدل و دلپذیری دارد و با وزش نسیمی خنک همراه است. در این فصل، میانگین دمای هوا تا 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و تنها با یک ژاکت سبک، به‌راحتی می‌توانید کل شهر را بگردید. تازه اگر کمی خوش‌شانس باشید و چند قطره باران ببارد، شیراز به رویایی ‌ترین شهر دنیا تبدیل خواهد شد.

راستی اگر دوست دارید هنگام قدم‌زدن در کوچه ‌پس‌کوچه‌ های شیراز عطر خوش بهارنارنج را احساس کنید، اردیبهشت را فراموش کنید و حتما نیمه دوم فروردین به شیراز بروید. خیلی‌ها به غلط فکر می‌کنند که برای اردیبهشت بهترین زمان برای استشمام عطر خوش بهارنارنج است، اما اگر از مردم محلی شیراز بپرسید، قطعا نظر متفاوتی خواهند داشت و نیمه دوم فروردین را به شما پیشنهاد خواهند کرد.    

هزینه سفر به شیراز در فصل پاییز

هزینه سفر به شیراز

وقتی بحث سفر به شیراز در میان می‌آید، خیلی از ما فکر می‌کنیم که اردیبهشت و فصل بهار، بهترین زمان برای سفر به این شهر است. اشتباه نکنید! شیراز شهری 4 فصل است و در تمام فصول سال زیبایی‌های خاصی خود را دارد؛ اما با توجه به معتدل‌بودن هوا و زیبایی بی‌اندازه شیراز، فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر هستند.

با توجه به اینکه در فصل بهار مسافران زیادی به شیراز سفر می‌کنند، هزینه خرید بلیط هواپیما تهران شیراز، رزرو هتل و سایر امکانات رفاهی نسبت به حالت عادی افزایش پیدا می‌کند. اما از آنجایی که در فصل پاییز حجم سفرها به شیراز در مقایسه با بهار کمتر است، هزینه سفر به شیراز هم تغییر چشمگیری پیدا خواهد کرد. از این رو، هم از نظر هزینه‌ها و هم از نظر آب و هوا و زیبایی شهر، پاییز بهترین فصل برای سفر به شیراز است.

تفریحات شیراز در فصل پاییز

هر چند که در هر فصلی که به شیراز سفر کنید به‌راحتی می‌توانید از جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر بهره ببرید، اما گزینه‌هایی که در زیر معرفی شده‌اند، در پاییز صفای دیگری دارند:

گشت‌وگذار در باغ ارم شیراز

باغ ارم، باغی بسیار سرسبز و زیبا در شیراز است و از بزرگ‌ ترین باغ‌ های این شهر محسوب می‌شود. این باغ پر از درخت و گل است و جابه‌جای آن آب‌راه‌هایی کشیده شده که آب را از حوض وسط باغ به سایر نقاط آن منتقل می‌کند. علاوه بر پاییز که رنگ درختان جلوه بسیار زیبا و دل‌انگیزی به این باغ می‌بخشند، باغ ارم در فصل بهار هم بی‌نهایت زیبا و دیدنی است.

رفتن به حافظیه و سعدیه از بهترین جاهای دیدنی شیراز

حافظیه و سعدیه، از جمله بناهایی هستند که هیچ گردشگری بدون بازدید از آن‌ها شیراز را ترک نمی‌کند. طبیعتا در فصل پاییز که به فصل عاشقی معروف است، سرزدن به این دو بنا لطف و صفای دیگری دارد؛ بعید است تنها با یکبار بازدید بتوانید از سعدی و حافظ دل بکنید!

بازدید از مسجد نصیرالملک شیراز

مسجد نصیرالملک شیراز

وقتی صحبت از شیراز می‌شود، امکان ندارد یاد پنجره ‌های رنگی مسجد نصیر الملک بیفتید. برای آنکه بتوانید زیر نورهای رنگی این مسجد زیباترین عکس‌های عمرتان را بگیرید، باید حوالی ظهر که زاویه تابش آفتاب به شیشه‌ های مسجد نصیرالملک باعث تشکیل نورهای رنگی می‌شود، به این مسجد مراجعه کنید. در فصل پاییز به دلیل وضعیت تابش خورشید، مسجد نصیرالملک در دیدنی‌ترین و زیباترین حالت خود قرار دارد.

تنگه رغز از جاذبه های طبیعی شیراز

اگر عاشق طبیعت بکر و دست‌نخورده هستید، تنگه رغز که در روستایی اطراف شیراز واقع شده است، یکی از بهترین جاهایی است که در زمان سفرتان به شیراز می‌توانید از آن بازدید کنید. این دره 4 کیلومتری که 64 آبشار و نزدیک به 100 حوضچه طبیعی دارد، در فصل پاییز بی‌نهایت دیدنی و زیباست و بهانه‌ای عالی برای طبیعت‌گردی در شیراز به حساب می‌آید.

 لمس ناب‌ترین تجربه‌ها با سفر به شیراز در پاییز

اگر دنبال مقصدی زیبا برای سفر پاییزی می‌گردید، بدون شک شیراز گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. هر چند که اغلب مسافران به غلط تصور می‌کنند که بهار بهترین فصل برای سفر به شیراز است، اما از نظر زیبایی مناظر و آب‌وهوا، پاییز شیراز کم از بهار آن ندارد و حتی هزینه‌های سفرتان در فصل پاییز کمتر از بهار خواهد بود. برای تجربه سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی به شیراز، همین حالا به سایت فلای تودی مراجعه کنید و بلیط هواپیما و رزرو هتل شیراز را به راحتی انجام دهید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و هتل است و کارشناسان آن به‌صورت 24 ساعته – حتی در روزهای تعطیل – آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments