بهترین زمان سفر به استرالیا چه موقع است

اگر قصد مسافرت به استرالیا از طریق تور استرالیا را دارید، باید در مورد بهترین زمان سفر به استرالیا بیشتر بدانید. زیرا سفر به استرالیا بدون برنامه ریزی مناسب و بدون اطلاع قبلی از شرایط می تواند لذت سفر شما را کمتر کند.

بهترین زمان سفر برای هر گردشگری می تواند متفاوت باشد. برخی هوای بسیار گرم را دوست دارند و برخی دیگر می خواهند با کت گرم مسافرت کنند. بنابراین بهترین زمان سفر برای هر کس می تواند متفاوت باشد و این کاملاً یک نظر شخصی و سلیقه ای است. در ادامه می خواهیم به شما کمک کنیم که بهترین زمان سفر به استرالیا را برای خود انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به استرالیا از لحاظ آب و هوا

زیبایی ها و شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب این کشور باعث شده اند که انتخاب بهترین زمان سفر به استرالیا بسیار دشوار باشد. زیرا تمامی فصول این کشور از مزیت های خاصی برخوردار هستند. کشور استرالیا کوچک ترین قاره جهان و بزرگ ترین جزیره جهان است.

استرالیا بین اقیانوس هند و آرام و در نیم کره جنوبی کره زمین قرار گرفته است. بنابراین فصول این جزیره کاملاً برعکس فصول سرزمین های نیم کره شمالی است. همچنین لازم است بدانید این کشور بسیار پهناور است و شهرهای آن به صورت پراکنده و با فاصله زیادی از هم قرار دارند. بنابراین آب و هوای آن ها تا حدی با هم متفاوت است.

فصل تابستان استرالیا (از ماه دسامبر تا فوریه)

فصل تابستان در استرالیا مصادف با فصل زمستان در آمریکای شمالی است. در این ماه ها گردشگران برای گذراندن تعطیلات کریسمس خود به کشور استرالیا سفر می کنند. در این فصل آب و هوا گرم بوده و حالت شرجی پیدا می کند. دمای هوا در این ماه ها به 30 درجه نیز می رسد. این فصل بهترین انتخاب برای گردشگرهایی است که عاشق گردشگری در ساحل و آفتاب گرفتن هستند. شهرهایی همانند سیدنی در این فصل پر از جمعیت می شوند. بنابراین اگر به مکان های شلوغ علاقه ندارید پیشنهاد می کنیم در این فصل به استرالیا سفر نکنید.

فصل پاییز استرالیا (از ماه مارس تا ماه مه)

برای برخی از گردشگران بهترین زمان سفر به استرالیا فصل پاییز این کشور است. در این فصل دمای هوای استرالیا کاهش یافته و به حدود 15 تا 10 درجه سانتی گراد می رسد. اگر در این فصل به استرالیا سفر کردید حتماً یک ژاکت به همراه داشته باشید. هوای خنک این فصل برای کسایی که هوای گرم دوست ندارند می تواند یک موقعیت بسیار خوب باشد. در ضمن تعداد گردشگرها در این فصل بسیار کم هستند.

فصل زمستان استرالیا (از ماه ژوئن تا اوت)

اگر برای ورزش های زمستانی می خواهید به استرالیا سفر کنید این فصل بهترین زمان سفر به استرالیا برای شماست. در این فصل دمای هوا تقریباً به 10 الی 4 درجه سانتی گراد می رسد. توجه داشته باشید چون استرالیا کشوری گرمسیر است تابستان های بسیار سردی ندارد. تنها در برخی از مناطق این کشور دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی گراد می رسد. این فصل گردشگران بسیار کمتری به استرالیا سفر می کنند.

فصل بهار استرالیا (از سپتامبر تا نوامبر)

اگر به دنبال آب و هوای معتدل و مایل به گرم هستید فصل بهار سیدنی بهترین زمان سفر به استرالیا  است. در این فصل هنوز دمای هوا به گرمی تابستان نرسیده است. اما کم کم هوا رو به گرمی می رود. دمای هوا تقریباً 22 درجه است و گردشگران کمی هم در مناطق توریستی حضور دارند. با تهیه بلیط و تور استرالیا می توانید به راحتی در فصل بهار به این کشور سفر کنید.

چه فصل هایی برای سفر به مناطق شمالی استرالیا مناسب تر هستند؟

اگر قصد سفر به شهرها و ایالت های شمالی استرالیا را دارید، فصول زمستان و پاییز بهترین زمان سفر به استرالیا هستند. مناطق شمالی استرالیا به خط استوا نزدیک تر هستند. بنابراین آب و هوای خشک و گرمی دارند. سفر به این مناطق در تابستان همانند سفر به شهرهای جنوبی ایران در فصل تابستان است! در فصول زمستان پاییز می توانید از کویرهای طلایی و زیبای این کشور دیدن کنید.

در چه فصل هایی به مناطق جنوبی استرالیا سفر کنیم؟

مناطق جنوبی استرالیا آب و هوای معتدل تری نسبت به مناطق شمالی دارند. بنابراین بهترین زمان سفر به استرالیای جنوبی فصل تابستان و بهار است. در این فصل ها هوای مناطق جنوبی استرالیا بسیار معتدل بوده و می توانید از نسیم خنک و آفتاب درخشان روزهای استرالیا لذت ببرید. سواحل این مناطق در این فصول آرام هستند و می توانید به غواصی در اقیانوس بپردازید.

سفر به استرالیا از لحاظ تعطیلات استرالیا

بهترین زمان سفر به استرالیا زمانی است که بتوانید به راحتی از امکانات رفاهی مناطق گردشگری لذت ببرید و آرامش دریافت کنید. اما این کار در روزهایی که تعطیلات خود استرالیایی ها است تقریباً غیر ممکن می شود. زیرا استرالیایی ها در زمان تعطیلات خودشان شروع به سفر کردن در کشور کرده و تقریباً همه چیز را غیر قابل دسترسی می کنند. تعطیلات استرالیا در فصل تابستان خودشان بوده و از 4 مهر تا 11 بهمن ادامه پیدا می کند. ادغام توریست های خارجی با توریست های استرالیایی هزینه سفر را نیز بسیار افزایش می دهد.

بهترین زمان سفر به استرالیا بر اساس هزینه های سفر

اگر می خواهید برنامه ریزی بهترین زمان سفر به استرالیا را به درستی انجام دهید باید از هزینه های سفر نیز اطلاع داشته باشید. هزینه های سفر معمولاً در زمان هایی که گردشگرها بیشتر هستند افزایش پیدا می کند و برعکس. افزایش گردشگرها باعث می شوند که هتل ها نرخ اجاره خود را بالا ببرند. همچنین دست یابی به هتل در مناطق گردشگری در این فصول می تواند غیر ممکن هم شود. فصول تابستان و پاییز استرالیا به ترتیب شلوغ‌ترین فصول گردشگری سال هستند. در فصول بهار و زمستان استرالیا گردشگرهای بسیار کمی به استرالیا سفر می کنند. بنابراین می توانید با سفر در این فصل ها صرفه جویی بسیار بالایی انجام دهید

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments