بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بسیاری از افراد بنا بر شغلی که دارند یا محل زندگی‌شان، باید همیشه در رفت‌و‌آمد باشند. اغلب آن‌ها برای اینکه در راه خسته نشده و ساعات طولانی را صرف این کار نکنند، بلیط هواپیما تهیه کرده و کار‌شان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند. استفاده از این وسیله تنها برای چنین افرادی نبوده و هر شخصی که بخواهد به مسافرت رفته یا مسافتی به مسافت دیگر را در سریع‌ترین زمان طی کند، می‌تواند سوار هواپیما شود. مهم‌ترین چیزی که اغلب افراد آن را برای خرید بلیط هواپیما مد‌نظر قرار می‌دهند، زمان تهیه آن است. هتل متل، اینجا است که به شما در این زمینه کمک‌های بسیاری کرده و بهترین زمان‌ها برای خرید ارزان را برای‌تان مشخص کند.

عوامل موثر بر قیمت بلیط

 هنگامی که بحث رفت‌و‌آمد‌های پی‌در‌پی و همیشگی باشد، اکثر اشخاص به دنبال خرید بلیط با بهترین قیمت هستند. این موضوع برای فردی که شاید در سال تنها یکبار به سفر خارجی یا داخلی رود، چندان مهم نباشد. فرقی نمی‌کند که در کدام دسته قرار دارید، لازم است بدانید که عوامل زیادی مانند ساعت شبانه‌روز، مناسبت‌ها، فاصله مبدا، نوع بلیط، نوع ایرلاین و چندین عامل دیگر در قیمت نهایی اثر‌گذارند.

هزینه سفر با هواپیما

چه زمانی را می توان بهترین وقت برای خرید بلیط هواپیما دانست؟

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید و نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، لازم است تمامی کار‌ها را به هتل متل بسپارید تا با ارزان‌ترین قیمت، برای‌تان این بلیط را تهیه کند. به‌طور قطع هر فردی می‌داند که تاثیر مناسب‌ها روی قیمت بلیط هواپیما یا حتی بسیاری از وسایل نقلیه دیگر، تاثیر قیمتی چند برابری است. فرض کنید قصد رفتن به مشهد در ایام عید نوروز، شهادت یا تولد امام را دارید؛ در این‌صورت به این دلیل که حجم زیادی از اشخاص هم مانند شما فکر کرده و دوست دارند، آن زمان در آن مکان باشند، قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد.

به‌طور معمول چند روز باقی مانده به آن زمان خاص، قیمت‌ها نجومی شده و در گران‌ترین حالت ممکن خود قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید ترفندی عالی را در این زمینه پیاده کنید، بهتر است ذهن خود را به کار انداخته و مدتی قبل، بلیط خود را تهیه کنید. با اینکه برای همان زمان بلیط می‌خواهید، اما چون تقاضا برای آن هنوز آن‌قدر زیاد نشده، لازم نیست هزینه زیادی را بپردازید. اگر جو از دسته از افرادی هستید که برای بیشتر سفر‌های خود از هواپیما بهره می‌برید، لازم است که چنین شرایطی را هم مد‌نظر داشته باشید تا در دام نیافتید.

با هتل متل می‌توانید مرز زمان‌های خاص را شکسته و بهترین بلیط‌ها را تهیه کنید. علاوه ‌بر بحث زمان‌های خاصی، عوامل دیگری هم هستند که در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارند. عددی فرضی برای اینکه بهترین زمان برای انجام این کار چه تایمی است، در‌نظر گرفته شده و گفته می‌شود 54 روز قبل از سفر، بهترین و ارزان‌ترین بلیط نصیب‌تان می‌شود. این موضوع به‌طور قطع درست نبوده، اما می‌تواند تا حد زیادی موثر باشد.

خرید بلیط هواپیما

آیا روز های هفته برای خرید بلیط هواپیما مهم هستند؟

فرقی نمی‌کند از هتل متل، بلیط می‌گیرید یا جا‌های دیگر؛ در هر صورت لازم است که بدانید روز‌های هفته هم می‌توانند در این تاثیر‌گذاری‌ها سهم داشته باشند. برای داشتن سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خرید بلیط هواپیمای خود را به اواسط هفته ( دوشنبه و سه‌شنبه ) موکول کنید. تجربیات نشان می‌دهند که از روز شنبه تا یکشنبه و همچنین چهار‌شنبه تا جمعه، روز‌هایی هستند که عنوان گران‌ترین روز‌ها را از آن خود کرده‌اند.

با این حال باید بدانید که با خرید از این سایت، در روز‌های وسط هفته هم ممکن است گرانی را تجربه کنید! این امر پایداری خاصی نداشته و بیشتر، از این جهت که اغلب افراد در آخر هفته‌ها به سفر می‌روند، باید هزینه بیشتری برای خرید بپردازند؛ از این رو با افزایش تقاضا، به طبع شما هم باید این موضوع را تحمل کرده و با آن کنار بیایید.

نکاتی که باید برای تهیه بلیط هواپیما رعایت کنید

بهتر است برای انجام این کار اعتدال را رعایت کنید تا از یک طرف بام نیافتید. برخی گمان می‌کنند هرچه سریع‌تر، از هتل متل یا دیگر آژانس‌های پروازی بلیط را تهیه کنند، از لحاظ اقتصادی سود کرده و پول زیادی را به جیب زده‌اند. برخی دیگر هم اینگونه گمان می‌کنند که بهتر است در دقیقه 90 به تهیه بلیط بپردازند؛ چراکه در این زمان‌ها امکان دارد بعضی افراد پرواز خود را لغو کنند و قصد فروش بلیط خود را داشته باشند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد چه؟

اگر سفر‌تان چندان اهمیت ندارد که بخواهید این کار را انجام دهید، هیچ عیبی در آن دیده نمی‌شود. در زمان‌های عادی می‌توانید از پیشنهاد‌های ویژه استفاده کرده و از خرید ارزان خود لذت ببرید. این موضوع بیشتر برای شرایط عادی صادق است و بهتر است در زمان تعطیلات یا مناسبت‌های مهم، از انتخاب پیشنهاد‌های ویژه صرف نظر کنید.

تهیه بلیط هواپیما

تاثیرات ساعات شبانه روز در ارزان تر بودن بلیط

برای تهیه بلیط از هتل متل و رزرو آن بهتر است برخی ساعات شبانه‌روز را هم مهم بدانید. برای اینکه سفر ارزان داشته باشید، هزینه زیادی نکنید و بیشتر پول خود را صرف خرید و خوش‌گذارنی کنید، باید بهترین زمان  را بشناسید. این شناسایی به چه صورت انجام می‌شود؟ باید زمانی را مد‌نظر خود قرار دهید  که در آن ساعات تقاضا برای خرید بسیار پایین باشد. چه کسی پیدا می‌شود که ساعت 3 یا 4 بامداد بخواهد بلیط هواپیما تهیه کنید؟ این ساعات را می‌توان از بهترین زمان‌ها دانست.

علاوه‌بر تهیه بلیط در این ساعات، باید آن را از این جهت که پرواز‌تان در آن زمان باشد هم بررسی کنید. با هتل متل می‌توانید برای پرواز در این ساعات، بلیط تهیه کنید. کمتر کسی پیدا می‌شود که قصد سفر در این زمان‌ها را داشته باشد. در کنار زمان بامداد، بهتر است صبح  ها را هم برای ساعت پرواز خود در‌نظر داشته باشید تا علاوه‌ بر قیمت مناسب، از دیگر مزایای آن هم بهره ببرید. از آنجایی‌که تقاضا برای این تایم از روز کمتر است، به طبع قیمت آن هم چندان زیاد نخواهد بود.

تجربه نشان داده که گرفتن بلیط هواپیما برای صبح، مزایای زیادی دارد؛ می‌توان به پرواز بدون تاخیر یا با حداقل میزان تاخیر،  را یکی از همین مزایا دانست. صبح، زمانی است که فرودگاه‌ها خلوت است که از این جهت می‌توانید در سریع‌ترین زمان به کار خود رسیده،سریع تر از گیت رد شده و بار خود را زود تحویل دهید. با رزرو بلیط از هتل متل برای زمان صبح، اگر پرواز خود را از دست دهید، می‌توانید آن را جبران کرده و با پرواز‌های دیگر در روز، به مقصد خود برسید.

خرید بلیط

خرید ارزان بلیط هواپیما از هتل متل

برای اینکه بتوانید از برخی خدمات در بعضی ایرلاین‌ها بهره ببرید می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته هتل متل استفاده کرده و سوالات و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارید. می‌توان از خدمات ویلچر، به‌عنوان یکی از این مسائل نام برد؛ اغلب ایرلاین‌ها این خدمات را برای مسافرین خود ارائه نمی‌دهند. از طریق این سامانه ، علاوه‌بر رزرو بلیط هواپیما، می‌توانید به رزرو هتل برای همان زمان هم اقدام کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments