تای چیست؟ نمونه تای برای ویزای کانادا

کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است. همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با تحصیل در کانادا: اگرچه کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل است؛ اما نکات زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی از آن‌ها آگاه نیستند. اطلاعات زیادی درباره مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، زندگی دانشجویی در کانادا، قوانین کانادا و… وجود دارد که هر متقاضی باید از آن‌ها مطلع باشد. تحصیل در کانادا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌تواند دانشجو را از لحظه ورود به خاک کانادا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کند.

تای در ویزای کانادا چیست؟

برای درخواست ویزا به هر سفارتی که مراجعه کنید، اینکه بعد از اتمام ویزا به کشور خود باز می گردید یا نه مهم است.

تای در ویزای کانادا یعنی داشتن هر نوع وابستگی اقتصادی، اجتماعی و یا خانوادگی که شما به خاطر آنها بعد از اتمام ویزای خود به کشور مورد اقامت خود باز گردید.

انواع تای Tie کدامند؟

انواع تای Tie

معمولا به سه بخش تقسیم می شوند:

تای (Tie) اجتماعی

این تای شامل، تعهد سربازی، پیشنهاد شغلی که برای فرد تا بازگشتش حفظ شود، اجاره نامه خانه، داشتن شغل مستقل برای خود فرد، یا شغل والدین با درآمد بالا در کشور خود، داشتن مرخصی از کار در کشور مبدا.

تای خانوادگی

این تای نیز شامل، تک فرزند بودن، داشتن پدر و مادر در کشور مبدا، بیمار بودن یا سن بالا بودن پدر و مادر، داشتن همسر یا فرزند در کشور خود.

تای اقتصادی

شغل های ثابتی که فرد در ارگان های دولتی و یا ارگان های خصوصی دارد که برای فرد بیمه رد شده باشد، اسناد ملکی که به نام فرد وجود دارد، جوازهای  کسب و یا شرکت هایی که به نام فرد وجود دارد، درآمد ماهیانه ثابت و بالا و تمامی سرمایه گذاری های فرد درانواع  بورس و سهام، شامل تای اقتصادی می شوند.

در نظر داشته باشید که پول نقد زیاد بدون داشتن سند؛ تای محسوب نشده ، بلکه شرایط اخذ ویزا را برای شما سخت تر می کند.

به طور کلی می توان گفت، هر چه قدر وابستگی های فرد(تای های فرد) با کشورش بیشتر و مستحکم تر باشد، احتمال بیشتری برای بازگشت فرد به کشورش وجود دارد؛ در نتیجه شرایط اخذ ویزای موقت برای او آسان تر خواهد بود‌.

آیا به تای در مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز است؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا

از شرایط اخذ ویزای تحصیلی می توان به این موارد اشاره کرد:

انتخاب دانشگاه و رشته، تکمیل مدارکی که در سایت دانشگاه مورد نظر وجود دارد، ترجمه رسمی مدارک خود، اپلای و در نهایت اخذ ویزا.

انتخاب دانشگاه و رشته بسیار مهم است. شاید برای شما هم جالب باشد با بهترین دانشگاه های کانادا آشنا شوید:

  1. دانشگاه تورنتو در تورنتو
  2. دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور
  3. دانشگاه مک گیل در مونترال
  4. دانشگاه مک مستر درهمیلتون
  5. دانشگاه مونترال در مونترال
  6. دانشگاه آلبرتا در ادمونتون
  7. دانشگاه واترلو در واترلو
  8. دانشگاه کلگری در آلبرتا
  9. دانشگاه وسترن در انتاریو
  10. دانشگاه اتاوا در اتاوا

بهترین رشته های تحصیلی کانادا هم شامل رشته های : روانشناسی، ریاضیات و آمار، کامپیوتر  IT، پزشکی و زیرشاخه های آن شامل پرستاری ، تکنسین اتاق عمل، هوشبری و … می شود‌.

تکمیل مدارک  برای اخذ ویزا هم کاریست مهم که باید انجام شود این مدارک شامل:

  • پاسپورت معتبر و کپی از تمام صفحات آن
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان همراه با نمره آزمون تافل و یا آیلتس
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی و شغلی

شاید شما هم جزو دسته آدم ها با شرایط مالی متوسط باشید و هزینه دانشگاه برای شما مهم باشد. اینجا برای شما لیستی تهیه کردیم از ارزان ترین دانشگاه های کانادا که از کیفیت درسی بسیار خوبی برخوردار هستند.

  • دانشگاه برندون
  • دانشگاه مموریال
  • دانشگاه منونایت
  • دانشگاه ساسکاچوان
  • دانشگاه فریزر
  • دانشگاه گوئلف

 همانطور که مشاهده کردید نیازی به تای برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیست. زیرا تای ها فقط در ویزاهای موقت مثل ویزای توریستی کاربرد دارد.

برای گرفتن ویزای موقت باید اثبات کنید که بعد از اتمام ویزا به کشور خود برمی گردید و قصد ندارید تا ابد در کشور مقصد بمانید. اینقدر این موضوع مهم است که اگر موفق به اثبات برگشت خود نشوید. سفارت ویزای شما را صادر نکرده و درخواست ویزای شما را ریجکت خواهد کرد.

تای های فرد در کشور مبدا یکی از بهترین راه های اثبات وابستگی شما به کشور مبدا است.

شرایط اپلای به کانادا

اپلای به کانادا

به درخواستی که شما برای انجام ادامه تحصیل در خارج از کشور می دهید؛ اپلای کردن می گویند. و بسته به دانشگاه شما شرایط متفاوت است. یعنی اپلای شما باید طبق ضوابط و قوانین همان دانشگاه و خیلی رسمی باشد.

در نظر داشته باشید که اپلای کردن یک فرایند زمانبر با هزینه زیاد است. اگر قصد اپلای کردن دارید باید به طور کامل از روند کار اطلاع داشته باشید تا بتوانید با فرستادن اطلاعاتی کامل از خود؛ تاییدیه دانشگاه مورد نظر را بگیرید.

از مدارک لازم برای اپلای دانشگاه توجه کنید که تمامی مدارک خود را همانطور که در شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر اعلام شده است کامل کنید. از مهمترین مدارکی هر دانشگاه برای پذیرش به آنها نیاز دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • رزومه تحصیلی و شغلی
  • پر کردن فرم‌های مربوط به ثبت نام دانشگاه

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با اپلای کانادا: مدارک لازم برای اپلای کانادا در مقاطع مختلف تفاوت زیادی ندارند با این حال ممکن است برخی از مدارک اضافه یا کم شوند.

توجه داشته باشید که شاید این مراحل ساده به نظر بیایند اما باید دقت زیادی به خرج دهید.

اگر در مراحل تکمیل اطلاعات و مدارک بی دقتی کنید؛ مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای ویرایش آن خواهید شد.

انتخاب دانشگاه هم از مهم ترین مراحل است زیرا شما چندین سال وقت و هزینه خود را صرف آن خواهید کرد؛ پس ضروی است که در انتها یک مدرک معتبر و خوب دریافت کنید تا بتوانید کار مورد علاقه خود را شروع کنید.

پس با توجه به اهمیت مرحله اپلای کردن با دقت و توجه فراوان به سمت این مرحله قدم بردارید.

کلام آخر

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا: کشور کانادا از نظر سطح زندگی و تحصیلات کیفیت بالایی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند به کانادا مهاجرت کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، تحصیل در کاناداست. همچنین هزینه معقول تحصیل در کانادا این کشور را تبدیل به بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد کرده است. با این حال با بالا رفتن قیمت دلار شاید این هزینه برای ایرانی‌ها کمی سنگین باشد.

اگر می خواهید در این مسیر پر قدرت و هوشمندانه پیش روید تا جای ممکن اطلاعات خود را نسبت به موضوع مهاجرت به کانادا افزایش دهید. تا با هزینه و وقت کمتر و بدون ناراحتی، به مقصد خود برسید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments