بهترین مشاغل برای کسب ویزای کاری کانادا

کانادا جزء کشورهایی است که با کمبود نیروی کار مواجه است. روند رشد اقتصادی و صنعتی در این کشور سریع است، به همین دلیل یکی از بهترین راههای مهاجرت کسب ویزای کاری کانادا است.

طبقه بندی مشاغل ملی ناک (NOC)

این سیستم به منظور توصیف مشاغل کانادایی هاست. شما می توانید از طریق این سیستم یک روش استاندارد برای توصیف یک شغل خاص را داشته باشید، که به افراد جویای کار، کارفرمایان، مشاوران سغلی، تحلیل گران بازار کار کمک خواهد کرد.

بر اساس فهرست NOC مشاغل کانادا در 5 گروه A، B، C،D  و O قرار می گیرند، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

گروه o: مشاغل مرتبط با مدیریت در این دسته قرار می گیرند و جزء بیشترین متقاضیان را دارد.

گروه A: در این گروه مشاغلی چون مهندسی مکانیک، دندانپزشکی، مهندس معماری، پزشکی، مهندس نفت، پزشکی قرار دارند. این مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی هستند.

گروه B : تمام مشاغل فنی در این گروه قرار می گیرد. این مشاغل نیازمند مدرک فنی یا کارآموزی است و بیشتر برای افراد مقیم کانادا می باشد.

گروه  C: این دسته از مشاغل احتیاجی به مدرک دانشگاهی ندارد که می توان به راننده وسایل سنگین، قصاب و … اشاره کرد.

گروه D: این گروه شامل مشاغلی است که تنها به آموزش نیاز دارد. از جمله این مشاغل می توان به کارگران خدماتی، نظافتچی، گارسون رستوران و …. اشاره کرد.

نکته مهم: شغل پیشنهادی باید در لیست NOC در گروه O، A و B باشد و امکان درخواست برای گروه های C و D وجود ندارد.

پ

نحوه کاریابی در کانادا

برای اینکه بتوانید پس از مهاجرت به کانادا به شغل مورد نظر خودتان برسید نیاز است که اولاً در کشور خودتان سابقه ی کاری مرتبط داشته باشید و در ادامه رزومه ی خود را در یکی از سایت های کاریابی ثبت کنید. در صورتی که رزومه شما مناسب تصدی شغلی مورد نیاز باشد و کارفرما را متقاعد کند، برای شما درخواست کاری ارسال خواهد شد. البته به دست آوردن موقعیت شغلی زمانی است که اثبات کنید که هیچ نیروی ماهر و متخصصی شرایط احراز شغل را ندارد. این نکته را در نظر داشته باشید که میزان حقوق و مزایا در ایالت های مختلف کانادا متفاوت است و بسته به میزان تخصص و تجربه کاری می تواند تغییر کند. در لیست زیر می توان بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا در سال 2022 رو مشاهده کنید.

  • راننده (ناک 7511، 7521، 7452، 7513)

این شغل در آینده ای نه چندان دور مورد نیاز کشور کانادا است. متوسط حقوق راننده گان کامیون حدود 44 هزار دلار در سال است.

  • آشپز (ناک 6321)

کانادا کشوری چند فرهنگی است. به خاطر همین داشتن آشپزهایی که در غذاهای خارجی تخصص داشته باشند ضروری است. درآمد آشپزها 40 هزار دلار در سال است.

  • حسابدار (ناک 0111، 1111)

حسابداری شامل جنبه های مختلفی از جمله حسابرسسی، مالیات و حقوق است. این شغل درخواست زیادی دارد و داشتن گواهی CPA نیز برای متقاضیان این شغل ضروری است. حقوق حسابدارها بین 60 تا 89 هزار دلار در سال است.

  • مهندس برق (ناک 2133)

کانادا دارای 6 نیروگاه هسته ای است، در نتیجه وجود مهندس برق به عنوان طراحی و ساخت سیستم های برقی، آنالیز لازم است. حقوق سالیانه مهندسین برق حدود 91 هزار دلار در سال است.

  • فیزیوتراپ (ناک 3142)

فیزیوتراپی از جمله مشاغلی است که در استان های بریتیش کلمبیا، آنتاریو و ساسکاپوان طرفدار بیشتری دارد و دلیل آن افزایش جمعیت مسن در این استان ها است که نیازمند مراقبت بیشتر هستند. متوسط حقوق این شغل حدود 78 هزار دلار در سال است.

  • معماری ابری (ناک 2171)

معماری ابری به مجموعه ها و شرکت ها در زمینه ی شبکه کمک می کند. این شغل نیازهای یک کسب و کار را بررسی می کند و طرح های عملی به آنها ارائه می دهد. حقوق معماران ابری حدود 120 هزار دلار در سال است.

  • صندوقدار (ناک 6611)

اگر به دنبال یک شغل ساده هستید صندوقداری مناسب شماست. این سغل نیاز به تحصیلات بالایی ندارد و برای جوانان مناسب است. حقوق این شغل بیت 22 تا 28 هزار دلار در سال است.

  • مشاور مالی (ناک 0111، 1114)

مشاوران مالی به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل به شمار می آیند که بین 65 تا 108 هزار دلار در سال درآمد دارند. حدود 9 هزار مشاور مالی در کانادا مشغول کار است و میزان تقاضا در این شغل همچنان وجود دارد.

  • پرستار (ناک 3012)

در سالهای اخیر با توجه به شیوع کرونا میزان نیازمندی به شغل پرستار به طرز چشمگیری افزایش یافت. حقوق این شغل 77 هزار دلار در سال است.

  • مدیر منایع انسانی (ناک 0112)

شغل مدیریت منابع انسانی برای هر سازمان و شرکتی لازم و ضروری است، چراکه نیروهای جدید توسط آن شرکت انتخاب می شوند. حقوق این دسته شغلی حدود 90 هزار دلار در سال است.

  • روانشناس (ناک 4151)

در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته سلامت روح و روان از اهمیت خاصی برخوردار است. روانشناسان با روش های درمانی شان باعث سرزندگی بیشتر افراد جامعه می شوند. درآمد این شغل در کانادا بین 97 تا 130 هزار دلار در سال است.

  • مدیر اجرایی ( ناک 1241)

مدیر اجرایی یکی از مشاغل پرتقاضا است و در هر کسب وکاری نقشی کلیدی دارد. این شغل وظیفه سازمان دهی کارها را بر عهده دارد. حقوق این شغل حدود 45 هزار دلار در سال است.

  • توسعه دهنده وب( ناک 2175)

توسعه دهنده گان وب در سالهای اخیر بازار کار خوبی دارند و شانس زیادی برای دریافت مجوز کار را دارا هستند. حقوق این شغل حدود 69 هزار دلار در سال است.

  • داروساز (ناک 3131)

اگر می خواهید در شغل داروسازی مشغول فعالیت شوید به مدرک داروسازی یا قبولی در آزمون PEBC نیازمندید. داروسازی یکی از مشاغل پردرآمد در کانادا محسوب می شود و حدود 130 هزار دلار در سال درآمد دارد.

  • دامپزشک( ناک 3114)

شغل دامپزشکی در کانادا متقاضی زیادی دارد، چراکه تعداد حیوانات خانگی در این کشور زیاد است. دامپزشکان برای فعالیت به مدرک و مجوز مورد نیاز برای کار در این حیطه نیاز دارند. حقوق این شغل حدود 95 هزار دلار در سال است.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments