اختلاف ساعت ایران و کانادا چقدر است ؟

کانادا از جمله کشور هایی است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. در واقع این کشور نسبت به همسایگان جنوبی خود همچون کشور آمریکا از امنیت بالاتری برخوردار می باشد. البته که دولت کانادا همچنان تلاش می کند که از همین میزان اندک جرم و جنایت خود نیز بکاهد و برای شهروندان خود امنیت بهتری فراهم آورد و در دسته بندی جهانی امنیت کشورها، در جایگاه بالایی قرار گیرد.

کانادا در سال های اخیر و با توجه به نرخ بالای مهاجرت به این کشور تلاش کرده با بالا نگه داشتن سطح کیفی زندگی مردم و پرداختن به وضع مهاجرین و ایجاد رفاه بالا برای شهروندان خود از میزان دزدی ها و درگیری ها در این کشور بکاهد. این امر به شدت می تواند در ایجاد امنیت در این کشور اثر گذار باشد. همچنین کشور کانادا مهاجرینی که از راه پناهندگی وارد این کشور شده اند را کاملا حمایت میکند.

قبل از اینکه بخواهیم درباره اختلاف ساعت ایران و کانادا صحبت کنیم، بد نیست ابتدا ببینیم که اصلا این شهر کجاست و چه آب و هوا و موقعیت جغرافیایی دارد. مونترال شهری است که در شرقی‌ترین نقطه کانادا در استان کبک قرار دارد. جمعیت آن حدود 4 میلیون نفر و بعد از تورنتو یکی از کلان ‌شهرهای کانادا محسوب می‌شود و قطب اقتصادی استان کبک کانادا هست. مردم مونترال به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و دارای فرهنگی اروپایی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ایران کانادا در ارتباط باشید.

آب ‌و هوای مونترال کلا ثابت نیست؛ اما در کل نسبت به شهرهای سردسیر کانادا هوای معتدل ‌تری دارد. این شهر بهار و تابستانی مطلوب، با دمای بین 26 تا 27 درجه دارد. اما نباید از زمستان‌های شگفت‌انگیز این شهر غافل شد. چون زمستان ‌های بسیار زیبایی دارد که بیشتر از تابستان‌ های آن جذاب است. زمستان ‌های مونترال سرد و در بعضی از ماه‌های آن بارش برف نیز وجود دارد. در کل اگر بخواهیم شرایط آب‌ و هوای مونترال را دسته‌بندی کنیم در دسته شهرهای معتدل قرار خواهد گرفت.

مونترال با این‌که شهر خوب و مهمی در کانادا محسوب می‌شود، اما همانند همه شهرهای دنیا دارای نقاط منفی و معایبی نیز هست. اگر بخواهیم معایب شهر مونترال را بررسی کنیم، این نکات از همه مهم‌تر هستند:

هزینه زندگی در مونترال، به دلیل کلان‌شهر بودن آن بالاست. افرادی که تجربه زندگی در مونترال کانادا رادارند، از دشواری کار برای کسانی که زبان فرانسه را خوب فرا نگرفته‌اند صحبت می‌کنند. دیگر نکته منفی این شهر آن است که به دلیل شلوغی آن، پیدا کردن پارکینگ برای افراد، کار دشواری است. موردی که نباید از آن غافل شد این است که در شهر مونترال تعداد پزشک اندک هست و اکثر خانواده‌های این شهر برای خود پزشک خانوادگی دارند.

مونترال دومین شهر تحصیلی کانادا

رتبه دوم در بین بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، به مونترال تعلق گرفته است. وجود دانشگاه هایی همچون دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال که یکی از بهترین دانشگاه های کانادا محسوب می شوند، باعث شده دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل در این شهر شوند. موارد دیگری هم باعث شده این شهر برای دانشجویان مورد استقبال قرار گیرد که این موارد به شرح زیر می باشند:

1. اجاره بهای پایین مسکن های دانشجویی.

2. نرخ پایین جرم و جنایت و امنیت بالای زندگی در این شهر.

3. وجود آزمایشگاه های پیشرفته برای دانشجویان رشته های تحقیقاتی.

4. وجود دانشگاه های معتبر در این شهر.

5. فرصت های شغلی خوب در زمینه هایی همچون علوم اجتماعی، هوافضا، فناوری های سلامت و بیگ دیتا.

که همه این موارد باعث شده این شهر سالانه حدود 350 هزار دانشجو که در زمینه های مختلفی همچون تجربی و تحقیقاتی فعالیت می کنند را پذیرا باشد.

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد، مونترال یکی از جاذبه‌ های گردشگری و همچنین یکی از شهرهای تاریخی کانادا محسوب می‌ شود. این شهر مکان ‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. ما قصد داریم چند مکان زیبا در مونترال را به شما معرفی کنیم تا اگر در این شهر زندگی می کنید، حتما به این مکان ها هم سر بزنید :

1. مونترال قدیم: محبوب ‌ترین مکانی که در شهر مونترال قرار دارد، مونترال قدیم است. قدمت این مکان به قرن‌ های 17، 18، 19 بر می‌گردد و یکی از محله‌ های قدیمی مونترال محسوب می‌ شود.

2. پارک زیبای مونت رویال: در این پارک بناهای تاریخی زیادی ازجمله پادشاه جورج ششم و ژاک کارتیه قرار دارد و همچنین در بخش قدیمی این پارک ساختمانی وجود دارد که قدمت آن به قرن 17 میلادی بر می‌گردد و بسیار زیبا و جالب است.

3. شهر زیرزمینی: یکی دیگر از جاهایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در فصل زمستان به آن سر بزنید، شهر زیرزمینی مونترال است. این شهر به دلیل زیرزمینی بودن و گرمای آن در فصل زمستان، گزینه خوبی برای خرید و گشت ‌و گذار است.

4. باغ گیاه ‌شناسی: این باغ دارای خانه‌های شیشه‌ای بسیار زیبایی است و نمایی کلی، از تاریخ چین و ژاپن را به نمایش می‌گذارد. اگر به گل و گیاه علاقه دارید این مکان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای بازدید باشد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments