چگونه می‌ توان برای سفری ارزان برنامه ریزی کرد

یک تصور اشتباه رایج در میان افراد وجود دارد که سفر کردن غیرممکن است، مگر اینکه یک کارت اعتباری پر از پول داشته باشید. خوشبختانه، این مسئله درست نیست و با برنامه ریزی برای سفر ارزان می‌توان به این مهم دست یافت. مطمئنا سفر هزینه دارد، اما راه‌هایی برای کمتر خرج کردن از کیف پول هم وجود دارند. در این مطلب، بهترین نکات را درباره نحوه برنامه ریزی یک سفر رویایی با بودجه کم ارائه خواهیم کرد.

سفر ارزان

1.      تمرکز بر قیمت بلیط هواپیما ارزان

قبل از سفر سعی کنید بهترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید و روی خطوط هواپیمایی ارزان‌قیمت، تمرکز کنید. مسافران در فلای تودی به انواع خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه و با سود کم دسترسی دارند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با هزینه بسیار کمتری، از نقطه A به نقطه B بروند.

برای مشاهده فهرستی از خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه که به مقصد شما سفر می‌کنند، وبسایت فلای تودی را بررسی کنید. با این کار می‌توانید بلیط سفر خود را مستقیما از شرکت‌های هواپیمایی تهیه کنید. به یاد داشته باشید که علاوه بر پرواز، برنامه ریزی برای سفر ارزان با قطار ارزان نیز عالی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، به فلای تودی سر بزنید.

2.     سفر به مقاصد ارزان قیمت

تعیین مقصد مقرون‌به‌صرفه، یکی از اصلی‌ترین نکات برنامه ریزی برای سفر ارزان به شمار می‌رود. برخی از شهرها مانند تهران، از شهرهای دیگر گران‌تر هستند. اما این بدان معنا نیست که قیمت‌ها در همه‌جا یکسان هستند. مسافران با بودجه کم می‌توانند از شهرهایی بازدید کنند که قیمت‌ها در آنجا مناسب‌تر هستند.

3.    برنامه ریزی برای یک سفر طولانی

انجام یک سفر طولانی به یک مقصد خاص می‌تواند بسیار ارزان‌تر از یک سفر سریع به نقاط مختلف باشد. چرا که مسافران طولانی مدت دائما هزینه حمل و نقل به مقاصد بعدی خود را پرداخت نمی‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از فرصت‌های اجاره کوتاه مدت به ‌جای نرخ های گران‌تر هتل‌ها برای هر شب استفاده کنند.

مسافران طولانی مدت معمولا زمان بیشتری برای آشنایی با فرهنگ بومی منطقه خواهند داشت. این امر از طریق گذراندن وقت بیشتر در آنجا و مشارکت در رسم و رسوم مردم محلی انجام می‌شود. به طور کلی، این روش سفر به جای پرداخت هزینه برای تورهای گران‌قیمت و سفرهای یک روزه توصیه می‌شود.

با فلای تودی می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین اقامتگاه‌ها را در هر شهر پیدا کنید. مثلا با جستجوی قیمت هتل در مشهد و هتل در کیش در فلای تودی به ارزان‌ترین اقامتگاه‌های موقت این شهرها دسترسی خواهید داشت.

4.    غذا را خودتان بپزید!

بر کسی پوشیده نیست که هرروزه غذا خوردن در رستوران‌ها باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد. البته ناگفته نماند که این کار به طور بالقوه مضر هم هست!. اما افراد خواهان برنامه ریزی برای سفر ارزان باید بدانند که آشپزی برای خودشان باعث صرفه‌جویی هنگفتی در هزینه‌های آن‌ها خواهد شد.

شما می‌توانید هزینه‌های سفر را با آشپزی کردن و پرهیز از مراجعه به رستوران‌ها کاهش دهید. همچنین بازدید از نمایشگاه‌های مواد غذایی هر شهر و تهیه غذاهای بومی آنجا نیز بخشی از سرگرمی خواهد بود.

5.    اقامت در ارزان ترین اقامتگاه‌ها

بسیاری از اقامتگاه‌های مختلف وجود دارند که امکانات خوبی را در ازای دریافت پول کمی فراهم می‌کنند. مطمئنا امکانات چنین اقامتگاه‌هایی با هتل‌های 4 و 5 ستاره قابل مقایسه نیستند، اما می‌توانند نیازهای حداقلی شما را برطرف کنند.

با مراجعه به وبسایت فلای تودی می‌توانید بهترین و ارزان ترین اقامتگاه‌ها را در هر شهر، پیدا و رزرو کنید. به طور مثال، جستجوی عباراتی مانند قیمت هتل در مشهد و هتل در کیش در فلای تودی می‌تواند بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهد.

6.    رزرو همه چیز

مطمئنا یکی از بهترین راه‌های کاهش هزینه‌های سفر، رزرو بلیط‌های رفت و برگشت پرواز و همچنین اقامتگاه قبل از سفر است؛ آن هم از وب سایت‌هایی مانند فلای تودی که به صورت مستقیم با خطوط هوایی و اقامتگاه‌ها قرارداد دارند و قیمت‌های بهتری ارائه می‌کنند.

قیمت بلیط هواپیما در فلای تودی ارزان‌تر از مراکز دیگر است. همچنین مقایسه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در فلای تودی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌ها در نظر گرفته شود. با مقایسه قیمت هتل در مشهد، هتل در کیش و سایر شهرها می‌توانید آنچه برای شما بهتر است را انتخاب کنید. بدین ترتیب، برنامه ریزی برای سفر ارزان با رزرو همه چیز و بهره‌مندی از قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه امکان‌پذیر خواهد بود.

برنامه ریزی برای سفر

جمع‌بندی

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که هزینه زیادی برای انجام سفر و گذراندن تعطیلات خود متحمل شوید. اما اگر نکات این مطلب را در برنامه ریزی برای سفر ارزان و پیش از موعد سفر انجام دهید، از این مسئله جلوگیری خواهید کرد. دلیل اینکه بیشتر مردم این‌گونه برنامه ریزی نمی‌کنند، این است که خواهان رضایت فوری هستند که منجر به ولخرجی می‌شود و استرس و پشیمانی ایجاد می‌کند.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments