نگاهی به زیبایی‌های جزیره قشم در ایام نوروز

جنوب ایران و به‌ویژه جزیره قشم، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای فصل بهار و تعطیلات نوروزی به‌شمار می‌آید. چراکه در ایام نوروز این خطه زیبای جنوبی، از آب و هوایی بسیار مطبوع برخوردار است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است. از سویی‌دیگر سفر به این جزیره دوست‌داشتنی از هر دو طریق زمینی و هوایی امکان‌پذیر است و همین امر باعث شده تا قشم با هر سبک و سلیقه‌ای سازگار باشد و در ایام نوروز شمار زیادی از گردشگران، از اقصی نقاط کشور را به سمت خود بکشاند.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردشگری قشم آشنا کرده تا از قبل با این جزیره زیبا که در جوار خلیج‌فارس قرار گرفته بیشتر آشنا شوید. پس قبل از این‌که چمدانتان را ببندید و عازم سفر شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

دیدنی‌های جزیره قشم

با سفر به قشم می‌توانید، از ایستادن در کنار دریا لذت ببرید، با تفریحات آبی آن خوش بگذرانید، نظاره‌گر جاذبه‌های طبیعی آن باشید و حتی از مراکز تجاری آن خریدی فراموش نشدنی را تجربه کنید و از آن‌جایی‌که در ایام نوروز، دمای هوا بین 20 تا 24 درجه سانتی‌گراد است، گردشگران می‌توانند از تمامی این تفریحات بهره ببرند و سفری به‌یاد ماندنی داشته باشند.

بنابراین در این بخش می‌خواهیم برخی از جاذبه‌های گردشگری قشم را معرفی کنیم.

جنگل حرا

جنگل حرا

جنگل حرا که با نام جنگل دریایی هم شناخته می‌شود، یکی از شگفتی‌های قشم است که در هیچ کجای ایران، مشابه آن را ندیده‌اید و برای رسیدن به آن هم، باید سوار بر قایق شوید. در این جنگل زیبا درختان از درون آب روییده اند و تصویری زیبا به نمایش  گذاشته‌اند. حتی زمانی که سطح آب دریا بالا می‌آید، درختان هم‌چون بوته‌ای معلق در آب به‌نظر می‌رسند. جالب این‌جاست که ارتفاع این درختان به 6 متر هم می‌رسد و ریشه‌های آن‌ها هم برای بقا، آب شور را به شیرین تبدیل می‌کنند.

دره ستارگان و تنگه چاهکوه

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قشم، دره ستارگان و تنگه چاهکوه است. این دو منطقه به‌دلیل شکل خاص صخره‌هایشان شهرت یافته اند. بنابراین با معتدل شدن هوای قشم در اوایل فصل بهار، گردشگران می‌توانند ایام نوروز را برای گشت و گذار در میان صخره‌های این منطقه و گرفتن عکس‌های زیبا انتخاب کنند.

البته جاذبه‌های قشم به همین چند مورد محدود نمی‌شود و با سفر به این خطه می‌توانید از دیگر مکان‌‌های گردشگری آن، مانند قلعه پرتغالی‌‌های قشم، غار نمکدان قشم، چاه های تلا، مقبره بی‌بی مریم، روستای شیب‌دراز، پارک کروکودیل قشم، کارگاه لنج‌‌سازی گوران، درخت انجیر معابد قشم، دره تندیس‌ها، ژئوپارک قشم و غیره دیدن کنید.

بهترین سواحل قشم

بهترین سواحل قشم

در این جزیره زیبای جنوب کشور، سواحل مختلفی وجود دارد که هر کدامشان از طبیعتی بکر و خدادای برخوردارند. این سواحل با داشتن امکانات و جاذبه‌های متعدد نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. از مهم‌ترین سواحل قشم، می‌توان به مواردی نظیر ساحل زیتون با امکانات فراوان برای گردشگران، ساحل سوزا که برای کمپ ساحلی مناسب است، ساحل روستای سلخ با طبیعتی بکر، جزایر ناز و ساحل نقره‌ای اشاره کرد.

حتی گردشگران می‌توانند با مشاهده انواع سوئیت‌های ساحلی قشم، یکی از آن‌ها را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنند و بدین طریق با صدای امواج خروشان از خواب صبحگاهی بیدار شوند و روز خود را با دیدن آبی بیکران دریا آغاز کنند.

تفریحات آبی جزیره قشم

مگر می‌شود به شهرهای ساحلی ایران سفر کرد و از تفریحات آبی آن غافل شد. جزیره قشم هم از این قاعده مستثنی نیست و در کلوپ تفریحات آبی قشم می‌توانید ورزش‌های آبی مانند غواصی، قایق‌سواری، جت اسکی، شاتل، فلای بورد، اسکوتر زیردریایی، بادی مارینا، چتر پاراسل، بیگ بال و …. را انجام دهید.

بازار گردی در قشم

جزیره قشم برای گردشگرانی که عاشق خرید و بازارگردی هستند، موقعیت‌های بسیار زیاد و متنوعی را درنظر گرفته است. حتی بسیاری از افراد برای خرید از بازارهای سنتی و مجتمع‌های لوکس و مدرنش، سفر به این جزیره را انتخاب می‌کنند. زیرا واقع شدن قشم در مناطق آزاد تجاری، باعث شده تا اجناس با قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر شهرهای ایران ارائه شوند.

حتی با گشت‌ و گذار در بازارهای سنتی قشم، با آداب و رسوم مردم خونگرم جنوب آشنا می‌شوید و صنایع دستی زیبای قشم، را هم برای یادگاری خریداری می‌کنید. البته برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردمان این خطه می‌توانید، در یکی از اقامتگاه‌ها بومگردی اسکان کنید. در این اقامتگاه‌ها چیدمانی مشابه با فرهنگ اهالی بومی قشم مشاهده می‌شود و حتی در برخی از آن‌ها می‌توانید، غذاهای محلی قشم را که توسط بومیان منطقه طبخ می‌شود، میل کنید. برای مشاهده اقامتگاه بومگری در قشم این‌جا کلیک کنید و از بین موارد متعدد یکی را مطابق با سبک و سلیقه خود انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای خرید بازارها و  مراکز خرید معروف قشم مانند بازار قدیم، بازار ستاره، بازار پردیس، مرکز خرید مرجان،  مجتمع تجاری سیتی سنتر، مرکز خرید آتلانتیس در قشم و مجتمع تجاری دریا، مجتمع تجاری پرشین گلف، بازار قدیم درگهان، پاساژ ایران زمین، بازار زمرد، مجتمع تجاری مروارید، مجتمع تجاری دو دلفین، مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری اطلس، بازار نخل درگهان، مجتمع الماس و قشم پلازا در درگهان را انتخاب کنید.

نکاتی برای اقامت در جزیره قشم

سفر به جزیره قشم در ایام نوروز، می‌تواند، یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای عمرتان باشد. البته زمانی که برای تعطیلات، عزم سفر می‌کنید، بهتر است قبل از حرکت، اقامتگاه مورد نظرتان را مطابق با بودجه و شرایط خود به صورت آنلاین رزرو کرده تا در شلوغی‌های ایام عید و تردد مسافران با مشکل اسکان مواجه نشوید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments