بهترین شیرینی های نوروزی کدام اند؟

شیرینی نوروزی یکی از مهم ترین موارد در پذیرایی عید نوروز می باشد. از گذشته شیرینی های مختلفی برای پذیرایی نوروزی انتخاب میشدند ، شیرینی مربایی مشهدی ، شیرینی نخود چی یزدی و گز اصفهان از معروف ترین شیرینی های نوروزی ایران هستند.

در زیر 5 نوع از شیرینی های نوروزی که محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارند را معرفی می نماییم:

گز یکی از بهترین شیرینی های نوروزی

گز اصفهان یکی از بهترین شیرینی های نوروز است که می توانید در سال جدید انتخاب نمایید. این شیرینی خوشمزه از موادی مثل سفیده تخم مرغ، پسته، هل، گلاب و انگین درست می شود. تاریخچه گز به حدود 450 سال پیش بر می گردد. این شیرینی در استان های مختلفی تولید می شود اما اصیل ترین نوع آن مربوط به استان اصفهان می باشد. به طور کلی می توان این شیرینی را به دو دسته گز آردی و لقمه ای تقسیم بندی نمود:

گز آردی،گز سنتی از دوره صفویه

 به صراحت می توان گفت این نوع گز خوشمزه ترین نوع شیرینی نوروزی است. گز آردی دارای بیشترین مقدار پسته و انگبین است و همین موضوع باعث خوشمزه تر شدن آن می شود. این نوع گز در اندازه های کوچک و بزرگ تولید می شوند. گز سکه ای کوچک و گز سکه ای بزرگ، استفاده از گز سکه ای کوچک در مهمانی کاربرد بیشتری دارد. آرد موجود در اطراف گز باعث حفظ رطوبت و خوشمزگی آن می شود. یک گز آردی باکیفیت باید کاملا کش بیاید.

گز لقمه ای،گز بسته بندی و پذیرایی

 این نوع گز به دلیلی راحتی نگهداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. گز لقمه ای دارای مقادیر قابل توجهی عسل و پسته می باشد. عسل موجود در این نوع گز باعث خوشمزگی آن می گردد. بسته بندی های زیبا و رنگی گز لقمه ای توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می نماید. اگر به دنبال استفاده از یک شیرینی خوشمزه و در عین حال بی درد سر هستید حتما از گز لقمه ای استفاده نمایید. موضوع بسیار مهم در هنگام خرید گز لقمه ای توجه به نام برند تولید کننده ی آن می باشد. در صورتی که شیرینی خود را از برندهای باکیفیت انتخاب نمایید قطعا خاطره خوبی با آن خواهید داشت.

گز اصفهان

شیرینی سوهان

سوهان یکی از شیرینی های نوروزی بسیار خوشمزه و جذاب است. این شیرینی از سوغاتی های معروف شهرهای قم، اصفهان و کرمان است که در کل ایران طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی قدیمی علاوه بر داشتن طعم خوشمزه و بی نظیر بسیار مفید و مغذی می باشد. کره، عسل و زعفران از اجزای اصلی این شیرینی می باشند. در واقع می توان این شیرینی را از خانواده ی حلوا دانست. وجود جوانه گندم در سوهان باعث افزایش ارزش غذایی آن می شود. جوانه گندم حاوی مقادیر بسیاری ویتامین و مواد مغذی مفید برای بدن می باشد.

مصرف این شیرینی نوروزی به همراه چای بسیار متداول می باشد. نوشیدن چای با سوهان می تواند لذت آن را چندین برابر نماید. گز شاهکار با تولید و فروش بهترین سوهان در ایران یکی از برترین مجموعه های فروش این شیرینی می باشد. کیفیت سوهان شاهکار بسیار عالی و درجه یک است.

سوهان قم

شیرینی نوروزی مشهدی

شیرینی مشهدی یکی از پرطرفدارترین شیرینی ها در بین ما ایرانیان است. این شیرینی با استفاده از انواع مربا و مارمالادها تهیه می شود و معمولا با انواع آجیل ها تزیین می گردد. یکی از ویژگی های مهم این نوع شیرینی ماندگاری بالای آن است. شما می توانید شیرینی مشهدی را تا مدت زمان طولانی نگه دارید.

اگر مهمان هایی دارید که در روزهای آخر تعطیلات عید نوروز به دید و بازدید می آیند بهتر است این نوع شیرینی را انتخاب نمایید. اندازه های این نوع شیرینی کوچک است و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. این نوع شیرینی را می توانید از قنادی های معتبر خریداری کرده و یا خودتان در خانه اقدام به تهیه آن نمایید. برای درست کردن شیرینی مشهدی نیازمند آرد، تخم مرغ، شکر، روغن، پودر هل و مارمالاد هستید. پختن شیرینی های خانگی خوشمزه و استفاده از آن ها در مهمانی ها بسیار عالی می باشد.

شیرینی سنتی قطاب

اگر برای انتخاب بهترین شیرینی نوروزی هنوز در تردید هستید، می توانید قطاب را انتخاب نمایید. قطاب یکی از معروف ترین سوغات های شهر یزد است که در کل ایران بسیار محبوب می باشد. طعم خوشمزه و شیرینی متوسط قطاب باعث محبوبیت بی نظیر آن شده است. پودر هل و بادام موجود در داخل این شیرینی دارای عطر و طعم منحصر به فردی است. اگر در عید نوروز مهمانی دارید که زیاد اهل خوردن شیرینی نیستند بهتر است حتما از قطاب استفاده نمایید. زیرا این شیرینی در سایز کوچک پخته می شود و مواد شیرین زیادی در داخل خود ندارد.

بادام و هل موجود در این شیرینی ارزش غذایی آن را بالا برده اند. ویتامین های مختلف موجود در بادام خواص مفید بسیاری برای سلامت بدن دارد. قطاب را نیز می توان روزها بدون هیچ گونه تغییری نگهداری نمود و می توان گفت ماندگاری خوبی نسبت به سایر شیرینی ها دارد.

قطاب یزد

شیرینی نخودچی

این شیرینی نوروزی یکی از بهترین سوغاتی های شهر قزوین است که تقریبا در هر قنادی می توان آن را دید. پذیرایی از مهمانان نوروزی به واسطه ی شیرینی نخودچی می تواند خاطره ی خوشی را برای آن ها بسازد. ماده اصلی این خوراکی آرد نخودچی می باشد. آرد نخودچی دارای خواص بسیار مفید و مغذی می باشد. بافت نرم آن باعث شده است تا تمام افراد در سنین مختلف علاقه ی خاصی به آن داشته باشند. اگر علاقه مند به پخت شیرینی های خانگی هستید به راحتی می توانید این محصول را در خانه تهیه نمایید.

البته انتخاب شیرینی مناسب برای نوروز رابطه ی مستقیمی به سلیقه ی شما و مهمانانتان دارند. انتخاب شیرینی مناسب می تواند لحظات خوشی را برای مهمانان به وجود آورد. استفاده از شیرینی های خامه ای و حجیم در این روزها توصیه نمی شود. زیرا در اغلب موارد افراد در طی دید و بازدید ها مواد غذایی زیادی را مصرف می کنند و انتخاب شیرینی پر کالری می تواند کمی آزار دهنده باشد. گز و سوهان شاهکار دو شیرینی بسیار محبوب و کاربردی برای عید نوروز می باشند.

گز شاهکار

مجموعه ی گز شاهکار یکی از بهترین برندهای تولید گز و سوهان در کشور است. این مجموعه ی معتبر دارای 217 نمایندگی در سراسر ایران می باشد. شما می توانید محصولات مورد نظر خود را به صورت مستقیم از کارخانه و یا از وب سایت شاهکار سفارش دهید. دستاوردهای بی شمار و کیفیت محصولات این مجموعه باعث جلب کامل اعتماد مشتریان عزیز شده است. جوایز مختلفی در سال های اخیر به علت کیفیت بی نظیر گز و سوهان تولید شده کسب شده است.

گز شاهکار دارای سابقه ی 50 ساله است و در استان چهار محال بختیاری واقع شده است. با خرید عمده محصولات این مجموعه می توانید شیرینی های باکیفیتی را در فروشگاه خود داشته باشید. شرایط خرید خاص باعث شده است تا بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. در برخی از شرایط شما می توانید از 20 درصد تخفیف خرید نیز بهره مند شوید. ارسال سریع و انجام پشتیبانی کامل از تمامی محصولات باعث جذب مشتریان بیشتری شده است. اگر به دنبال خرید گز و شیرینی های نوروزی باکیفیت هستید حتما این مجموعه را انتخاب نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments