بهترین خودروها برای مسافرت در عید

با استشمام بوی بهار، مسافرت‌های نوروزی نیز شروع می‌شود. اکثر خانواده‌های ایرانی برای گذراندن ایام عید 1402 به مسافرت می‌روند. تجربه سفر با خودرو شخصی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. زیرا در هر زمان که بخواهید کنار جاده می‌ایستید و از هر لحظه سفر نهایت استفاده را می‌برید، اما راحتی و اطمینان از خودرو قبل از سفر مهم‌تر از هر چیزی است. احساس راحتی و ایمنی خودرو باعث می‌شود شیرین‌ترین خاطره‌های نوروز را برای خود و خانواده تان رقم بزنید، در حالی که نگرانی بابت خستگی و خرابی ماشین در طول سفر نداشته‌باشید.

اگر برایتان مقدور نیست ماشین مناسبی تهیه کنید، بهترین راهکار اجاره خودرو است. کافه رنت یکی از بهترین مجموعه‌های تجاری است که بیش از 8 سال فعالیت دارد و با قیمت مناسب اطمینان مخاطبین را به‌دست آورده‌است. شما می‌توانید با اجاره خودرو در تهران و یا دیگر شهرها، با فراق خیال کامل به گشت و گذار خود بپردازید.

بهترین خودروها برای مسافرت؛ از ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین

در ادامه با لیستی از بهترین خودروها آشنا می‌شویم که احساس راحتی را در طول مسافرت و جاده برای شما به ارمغان می‌آورند و موجب می‌شود از سفرتان لذت بیشتری ببرید:

سمند ال ایکس 

سمند یکی از خودروهای تولید داخلی مناسب برای سفر است که از گذشته‌های دور به‌دلیل جادار بودن گزینه مناسبی برای مسافرت به‌حساب می‌آمد. اگرچه این ماشین قدیمی است و آپشن چندانی ندارد، اما فضای مناسبی برای قرارگیری سرنشین‌ها ارائه می‌دهد و به‌عنوان یکی از خودروهای ایرانی برای مسافرت معرفی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مناسب این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق باکیفیت، هندلینگ ایده‌آل و بازدهی فنی بالا اشاره کرد، اما مصرف سوخت آن نسبت به دیگر خودروهای داخلی هم رده خودش نسبتاً بالاست.

پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ از نمونه خودروهای جذاب و محبوب داخلی است که مدل‌های هاچ بک آن گزینه مناسب برای مسافرت شناخته نمی‌شود، اما مدل‌های صندوقدار به‌دلیل فضای بیشتر، برای تعداد نفرات تا ۳ نفر مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. قدرت موتوری این خودرو بسیار عالی است و به‌دلیل قرارگیری در دسته خودروهای تیوفایو، بازدهی خوبی از خود نشان‌می‌دهد. از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به ترمز قوی، فرمان‌پذیری ایده‌آل، مصرف کم سوخت، هندلینگ مناسب و داشتن نمایندگی در سراسر کشور اشاره کرد.

همچنین امکانات رفاهی و آپشن‌های مختلف آن نیازهای حیاتی مخاطبین را در طول سفر پاسخ‌گو است.

پژو ۴۰۵

یکی دیگر از مدل‌های ایرانی محبوب در کشورمان پژو ۴۰۵ یا همان پژو پارس است که فضای کابین بهتری نسبت به پژو ۲۰۶ دارد و به‌دلیل عملکرد فنی ایده‌آل در مورد انتخاب خیلی‌ها قرار می‌گیرد. این ماشین استهلاک کمی دارد و فضای گسترده‌ای در صندوق عقب ارائه می‌دهد. همچنین نسبت به پژو ۲۰۶ تعداد نفرات بالاتری را برای مسافرت ساپورت می‌کند.

دنا توربو

تمام ماشین‌های داخلی را کنار بگذارید. مدل دنا توربو برتری خاصی نسبت به دیگر گزینه‌های معرفی شده دارد. این ماشین فضای جاداری دارد و مصرف سوخت آن کاملاً مناسب است. همچین به‌عنوان یکی از بهترین ماشین‌های ایرانی برای مسافرت شناخته می‌شود. مدل توربو اتوماتیک دنا نیز آپشن‌های بی نظیری ارائه شده است که از نظر ایمنی و تجهیزات استاندارد حرف اول را می‌زند و بدنه خودرو کاملاً مقاوم است.

کیا سراتو

سراتو یکی از مدل‌های چشمگیر خارجی مونتاژ در شرکت سایپا است که به‌عنوان یکی از ماشین‌های خارجی خوش قیمت در بازار به فروش می‌رسد. فضای داخلی این ماشین مناسب است و با کیفیت فنی ایده‌آلی طراحی می‌شود. همچنین سیستم تهویه آن، در فصول مختلف به‌خوبی کار می‌کند و طراحی بدنه خاص آن توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کرده است. از دیگر مزایای این ماشین می‌توان به هندلینگ و فرمان پذیری با کیفیت آن اشاره کرد که به‌عنوان مشخصات عالی این ماشین شناخته می‌شود.

رنو ساندرو؛ بهترین هاچبک برای مسافرت

ساندرو تنها ماشین هاچ بک پیشنهادی برای مسافرت است که برخلاف دیگر گزینه‌های هاچ بک داخل بازار فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این ماشین از نظر فنی شباهت زیادی با پژو ۲۰۶ دارد، اما به‌دلیل وزن بالا ، پیشرانه آن به‌پای پژو ۲۰۶ نمی‌رسد. از ویژگی‌های محبوب این ماشین می‌توان به امکاناتی مناسب، تهویه مطلوب و مصرف سوخت کم آن اشاره کرد.

چند نکته مهم برای انتخاب بهترین ماشین مسافرت

خوب است برای انتخاب ماشین به چند نکته مهم و ویژگی‌های ضروری توجه کنید. در نظر گرفتن این نکات کمک می‌کند از اجاره خرید ماشین بعد از مسافرت پشیمان نشوید:

ایمنی خودرو:

ایمنی خودرو مهم‌ترین ویژگی برای خرید ماشین است. مخصوصاً اگر اهل سفر باشید و هر چند وقت یکبار با خودرو شخصی تان مسافرت می‌کنید. موضوع ایمنی، با ویژگی‌های مختلفی مانند استحکام بدنه، سیستم ترمز و پایداری قوی، کمربندهای ایمنی، سیستم تعلیق خوب، سنسورهای هشداردهنده و کمربندهای ایمنی تعریف می‌شود.

کابین خودرو:

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب خودرو مسافرت، کابین است. کابین ماشین برای مسافرت باید جادار باشد و با توجه به تعداد سرنشینان انتخاب شود. علاوه بر این راحتی صندلی‌های داخل کابین بسیار مهم است و هر چه کیفیت و طراحی بهتری داشته ‌باشد، سرنشینان احساس خستگی کمتری در طول سفر تجربه می‌کنند. بار اضافی نیز همیشه داخل صندوق عقب قرار می‌گیرد. در صورت زیاد بودن تعداد سرنشینان باید خودرویی با فضای کمتر در صندوق عقب انتخاب کنید.

مصرف سوخت:

میزان مصرف سوخت برای مسافرت‌های طولانی بسیار مهم است و خودروهایی که مصرف پایینی دارد، همیشه جز اولویت‌های اصلی انتخاب‌ها قرار می‌گیرند. در حالی که سفرهای طولانی با مصرف سوخت‌های بالا اصلاً به صرفه نیست و مسافران مجبور می‌شوند هزینه زیادی باید این موضوع پرداخت کنند.

سیستم تهویه مناسب:

سیستم تهویه مناسب به حفظ دمای مناسب داخل کابین کمک می‌کند و موجب می‌شود در طول سفر سرحال و شاداب باشید.

سیستم گرمایشی و سرمایشی:

هر زمان که از این آپشن مطمئن شدید، در طول سفر دیگر نگرانی نسبت به تغییرات آب و هوایی ندارید و با خیال راحت از مناطق مختلف و مقاصد گردشگری جذاب دیدن می‌کنید.

این موارد تنها ضروری‌ترین ویژگی‌ها هستند که با استفاده از آنها سفر راحتی را تجربه می‌کنید؛ اما با پرداخت هزینه‌های بیشتر و تهیه خودروهای آپشن دار مانند وجود کروز کنترل در جاده، ماساژورها، مانیتور و دنده اتوماتیک می‌توانید  آرامش را در تک تک لحظات سفر خود احساس کنید. جهت دسترسی به خودروهای فول آپشن برای سفر، می‌توانید اجاره خودرو از موسسات معتبری مثل کافه رنت را نیز در گوشه ذهن خود داشته باشید.

کلام آخر

امیدواریم با خواندن مطالب نکات مهم انتخاب بهترین خودرو برای مسافرت عید، کمی از سختی‌هایتان در بیاید و روزهای خوشی در ایام نوروز و تعطیلات هیجان‌انگیز سال جدید سپری کنید. در این مقاله به بهترین خودروهایی که باعث می‌شود یک سفر لذت بخش در تعطیلات داشته باشید پرداختیم. همیشه مهم‌ترین موضوع در برنامه ریزی مسافرت‌های عیدانه، تهیه ماشین مناسب است که در کنار لذت بردن از آب و هوای خوش بهاری، احساس راحتی را در طول سفر تجربه کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments