با جاذبه های گردشگری و طبیعی کرمانشاه آشنا شوید

کرمانشاه یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های ایرانیان در تاریخ است. از زمان ساسانیان قدمت دارد و نشانه‌های تمدن‌های قدیم ایران را می‌توان در آثار و بناهای به جامانده همچون طاق بستان مشاهده کرد. اما کرمانشاه چیزی بیش از جاذبه‌های تاریخی است، طبیعت این شهر کوهپایه‌ای جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران ایجاد کرده است. پیش از آنکه برای سفر به این شهر و بررسی هتل های کرمانشاه برای اقامت خود اقدام کنید، با جاذبه های کرمانشاه آشنا شوید.

 سراب نیلوفر

برای دیدن نیلوفرهای آبی یک جای فوق‌العاده به شما پیشنهاد می‌کنیم. سراب نیلوفر در 20 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه ثبت شده در آثار ملی طبیعی کشورمان است که باید ببینید. به خصوص در فصل گرما که بهترین زمان برای دیدن نیلوفرهای آبی است.

تالاب هشیلان

در دامنه کوه ویس، تالابی به نام هشیلان قرار گرفته که زیستگاه گونه‌های نادری از جانوران است. اردک سر سبز، اردک اره‌ای، کشیم گردن سرخ، فلامینگو، خوتکای پر سفید، غاز خاکستری و گیلار تعدادی از این گونه‌های نادر جانوری هستند که در هشیلان زندگی می‌کنند. برای تماشای این جانوران و دیدن طبیعت زیبای هشیلان بهتر است پاییز و فصل‌های سرد را برای سفر انتخاب کنید.

سراب صحنه

شهرستان صحنه یکی از جاذبه‌های طبیعی در اطراف کرمانشاه است که فضای مطلوبی برای لذت بردن از فضای سبز همراه با صدای آب با آبشارهای زیبا برای گردشگران ایجاد می‌کند. سراب صحنه در 68 کیلومتری کرمانشاه است و هر چه از یک طبیعت بکر از چشمه و آبشار تا درختان وحشی و غارهای جذاب بخواهید را دارد.

غار قوری قلعه

قوری قلعه، بزرگترین غار آبی خاورمیانه است. این غار در 87 کیلومتری کرمانشاه در دل کوه شاهو قرار گرفته است. در سفر به کرمانشاه نباید دیدن این غار را از دست بدهید.

غار پراو

این غار با ارتفاع 3357 متری در میان دو کوه طاق بستان و بیستون یکی از آثار ملی طبیعی ایران است. این غار از خطرناک‌ترین غارهای آبی است و بازدید از آن با عمق زیادی که دارد، چندان آسان نیست.

غار دو اشکفت

حال که به معرفی غارهای کرمانشاه پرداختیم، بد نیست شما را با غار دو اشکفت آشنا کنیم. به پارک کوهستان کرمانشاه که بروید، می‌توانید این غار را در دامنه کوه میوله ببینید و از دیدن یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر حیرت کنید.

طاق بستان

نمی‌توان از کرمانشاه و دیدنی‌هایش گفت و حرفی از طاق بستان نزد. طاق بستان اکنون جزئی از یک منطقه گردشگری با نام پارک کوهستان است که علاوه بر طاق‌های بزرگ و کوچک بستان با سنگ نوشته‌های جذابش، شامل چشمه آبی زیبا و یک درخت قدیمی با قدمت 600 ساله می‌شود.

بیستون

بیستون هم از معروف‌ترین جاذبه های کرمانشاه است. یک اثر تاریخی در دل کوه‌ها که یادآور قصه‌های شاهنامه و شیرین و فرهاد است. بیستون به تنهایی 28 اثر ملی ثبت شده دارد و در اطراف آن نیز آثار تاریخی بسیاری شناسایی شده است. مجسمه هرکول، فرهادتراش، سراب بیستون، پل خسرو از آثار تاریخی مهم در محوطه بیستون هستند.

معبد آناهیتا

معبد آناهیتا مربوط به دوره اشکانی و ساسانی است و روی تپه‌ای مشرف به دشت کنگاور ساخته شده است. این معبد از پرستشگاه‌های قدیمی بوده و یکی از بزرگترین بناهای سنگی ایران محسوب می‌شود.

تکیه معاون الملک

در کنار آثار به جا مانده از دل کوه، آثار تاریخی دیگر چون تکیه معاون الملک در کرمانشاه هستند که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این تکیه که از سه قسمت حسینیه، عباسیه و زینبیه تشکیل شده است، کاشی کاری‌ها و نقوش زیبایی دارد و در تالار آن می‌توان اشیاء و صنایع دستی باارزشی یافت.

غذا و سوغاتی های کرمانشاه

از دیدنی های کرمانشاه که بگذریم، خوراکی های کرمانشاه هم از جذابیت بالایی برخوردارند. از نان خرمایی و نان روغنی گرفته تا دنده کباب و خورش خلال بادام. قالی و قالیچه، جاجیم و گلیم، گیوه و چپغ بافی از صنایع دستی معروف کرمانشاه است.

سفر ارزان به کرمانشاه با فلای تودی

سفر به کرمانشاه در هر فصلی از سال یک سفر فوق‌العاده خواهد بود. البته گردش در کرمانشاه و تماشای آثار تاریخی آن که اغلب در فضای باز هستند در بهار بهتر است. برای سفر راحتتر به کرمانشاه، بهتر است بلیط هواپیما کرمانشاه را خریداری کنید تا سریع و آسان به مقصد برسید. بلیط ارزان خود را هم می‌توانید از فلای تودی تهیه کنید که هم به صورت چارتر و لحظه آخری و هم با پشتیبانی 24 ساعته بلیط ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، در هر کجای کرمانشاه که قصد اقامت داشته باشید، فلای تودی هتل مناسب به شما پیشنهاد می‌دهد. تنها کافی است زمان سفر خود را مشخص کنید تا گزینه‌ها از ارزانترین مقابل شما قرار گیرد. برای راحتتر شدن فرایند خرید بلیط و رزرو هتل همه چیز در فلای تودی اینترنتی است و تنها با چند کلیک بلیط و هتل خریداری می‌شود.

چنانچه قصد داشته باشید بلیط یا هتل خود را کنسل کنید، درخواست استرداد آنلاین را در حساب کاربری خود در فلای تودی ثبت می‌کنید. کارشناسان پشتیبانی فلای تودی به سرعت بررسی کرده و با کسر جریمه کنسلی، مبلغ را سریعا به حساب شما استرداد می‌دهند. یک سفر خاطره‌انگیز در انتظار شماست، مقدمات سفر در فلای تودی فراهم شده و تنها کافی است چمدان ببندید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments