میانگین حقوق افراد در اروپا و کانادا چقدر است؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد آن تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید، میزان درآمد در کشورهای متفاوت است. از آن‌جایی که موارد مختلفی برای بررسی کشورهای مختلف وجود دارد، انتخاب کشور مناسب می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. فرقی نمی‌کند که قصد شما از مهاجرت، تحصیلی باشد یا مهاجرت کاری، با آگاهی در مورد میزان حقوق مهاجران و هزینه‌ها، در تصمیم‌گیری بهتر عمل خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم تا میزان درآمد مهاجران در کشورهای مختلف و هزینه‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

میزان حقوق در کشورهای مختلف

دانستن میزان درآمد مهاجران در کشورهای مختلف، یکی از چالش‌های ذهنی مهم برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند. با وجود دلایل زیاد برای مهاجرت، بیشترین آمار مهاجرت از ایران، مهاجرت کاری است. از جمله فاکتورهایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، نرخ بیکاری، امنیت شغلی، حداقل درآمد و تعادل میان کار و زندگی است. همان‌طور که می‌دانید، ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات در اقتصاد بسیاری از کشورها شد؛ اما باید بدانید که کدام کشورها توانستند بعد از این بیماری، اقتصاد خود را دوباره بازسازی کنند. همچنین باید در نظر بگیرید که بسیاری از کشورها، مالیات بالایی از شهروندان خود می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود چنین کشورهایی برای شروع زندگی و مهاجرت مناسب نباشند. در واقع می‌توان گفت مناسب‌ترین کشورها برای مهاجرت، کشورهایی هستند که مالیات زیادی از شهروندان خود دریافت نمی‌کنند. در ادامه درآمد مهاجران در برخی از کشورها را بررسی کرده‌ایم.

درآمد در کانادا

می‌توان کانادا را اولین و مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت دانست. کانادا به عنوان کشوری که یکی از موفق‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد، شناخته شده است و مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. در واقع ۲۶ درصد از نیروی کار این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. بر اساس یک مطالعه آماری کانادا، ساکنان دائمی کانادا که به تازگی وارد کانادا شده‌اند، درآمد بیشتری نسبت به پیشینیان خود دارند. این مطالعه نشان داده است که متوسط دستمزد برای مهاجرانی که اقامت دائم دریافت کرده‌اند، در مجموع ۳۱۹۰۰ دلار کانادا در سال ۲۰۱۹ است که بالاترین میزان ثبت شده در بین همه گروه‌های مهاجر از سال ۱۹۸۱ است.

مهاجرت به کانادا

از میان همه گروه‌های کارگر مهاجر، کسانی که هم تجربه کار و هم تجربه تحصیلی قبل از پذیرش در کانادا داشتند، بالاترین میانگین دستمزد را یک سال پس از ورود داشتند. افرادی که در سال ۲۰۱۸ وارد کانادا شدند، میانگین دستمزد ۴۴۶۰۰ دلار کانادا را به دست آوردند، یعنی تقریباً ۱۵ درصد بیشتر از مبلغی بالاتر از میانگین دستمزد ۳۸۸۰۰ دلار کانادا در میان جمعیت متولد کانادا در آن سال. این گزارش خاطرنشان کرد: «تجربه پیش از پذیرش در کانادا، به ویژه در زمینه کار، نقش مهمی در افزایش دستمزد مهاجران دارد. طبق آمار رسمی دولت کانادا، متوسط دستمزد کارمندان در این کشور در حال حاضر ۹۵۲ دلار در هفته است و نرخ بیکاری در این کشور ۶ درصد است.»

اخذ اقامت کانادا

درآمد در اروپا

در اروپا ۲۷ کشور وجود دارد که ۲۱ کشور آن دارای حداقل دستمزد هستند. در کشورهای شرقی اروپا، متوسط حداقل دستمزد ۷۰۰ یورو و این عدد در کشورهای غربی ۱۵۰۰ یورو در ماه است. تا سال ۲۰۲۰ کشور بلغارستان با ۳۳۲ یورو کمترین میزان دستمزد را داشت. در ۵ کشور از کشورهای اروپایی مانند یونان، پرتغال، مالت، اسلوونی و اسپانیا حداقل دستمزد در حد متوسط قرار دارد؛ یعنی چیزی حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰ یورو در ماه. سایر کشورهایی که سطح دستمزد آن‌ها بالای ۱۵۰۰ یورو در ماه است شامل فرانسه با ۱۵۵۵ یورو، آلمان با ۱۶۱۴ یورو، بلژیک با ۱۶۲۶ یورو، هلند با ۱۶۸۵  یورو، ایرلند با ۱۷۲۴ یورو و لوکزامبورگ با ۲۲۰۲ یورو است.

درآمد در آلمان

آلمان را می‌توان جزو کشورهایی محسوب کرد که هزینه زندگی و درآمد مهاجران در آن مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در آلمان چیزی حدود ۹۳۴ یورو است که این عدد شامل اجاره خانه نیز می‌شود. این در حالی است که کمترین میزان درآمد در کشور آلمان ۱۰۴۳ و بیشترین میزان آن ۱۷۱۴۱ یورو در ماه است. این یعنی هر کسی با حداقل میزان حقوق نیز می‌تواند در آلمان زندگی مناسبی داشته باشد.

درآمد مهاجران در آمریکا

آمریکا نیز یکی دیگر از کشورهای قدرتمند در اقتصاد جهان است. نرخ بیکاری این کشور با چیزی حدود ۳۳۳ میلیون نفر جمعیت، به ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارش اداره کار آمریکا، هر فرد در این کشور به طور میانگین چیزی حدود ۴۴۷۹ دلار در ماه و ۵۳۴۹۰ دلار در سال درآمد دارد. مشاغلی که در این کشور بیشترین درآمد را دارند شامل داروسازی، مهندس داده، پرستار، مهندس نرم‌افزار و حسابدار است. البته این را نیز باید در نظر داشت که میزان هزینه‌های زندگی برای یک فرد در آمریکا چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار است. بنابراین اگر به تنهای قصد مهاجرت و زندگی در آمریکا را داشته باشید، این میزان از درآمد می‌تواند مناسب باشد.

جمع بندی

یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت، بررسی میزان درآمد مهاجران است. در این مقاله توضیحات ابتدایی و میزان درآمد در برخی از کشورهای پر طرفدار برای مهاجرت را بررسی کردیم. با تحقیق و مطالعه بیشتر و مراجعه به موسسه مهاجرتی النورا می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید و میزان نارضایتی را کاهش دهید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments