ارزانترین زمان سفر به دبی در کدام ماه است؟

شهر دبی به عنوان یکی از کوچک ترین و در عین حال معروف ترین شهرهای امارات بوده که به دلیل وجود جاذبه های متعدد و مسافران زیادی که به این شهر سفر می کنند، هزینه های مربوط به بلیط هواپیما، اقامت و تفریح در آن بسیار بالاست. اما روزهایی از سال وجود دارند که می توان با انتخاب آن ها با کمترین هزینه ممکن به دبی سفر کنید. بطور کلی ارزانترین زمان سفر به دبی، روزهای گرم سال بوده که در آن مسافران کمتری به این شهر می روند.

ارزانترین زمان سفر به دبی

ارزانترین زمان خرید بلیط هواپیما دبی

 خرید بلیط هواپیما مهم ترین بخش هزینه های سفر به دبی بوده که قیمت آن از مبدا تهران، از 4 میلیون الی 20 میلیون تومان متغیر است. با رزرو بلیط هواپیما آنلاین این امکان را دارید تا در کنار مقایسه پروازهای مختلف، از قیمت بلیط ها تا چند ماه آینده مطلع شوید. مثلا یک بازه زمانی “های سیزن” و “لوسیزن” سفر به دبی را انتخاب و با استفاده از سایت های مختلف فروش اینترنتی بلیط، نرخ پروازها را چک و با هم مقایسه کنید. با توجه به اقلیم آب و هوایی گرم و خشک دبی، از اواسط بهار تا اواخر تابستان، که دمای هوا به 40 درجه سانتیگراد می رسد، یک بازه زمانی لوسیزن برای سفر به دبی به شمار می رود.

علاوه بر زمان مناسب در رزرو بلیط هواپیما به دبی، انتخاب ایرلاین مناسب، پرواز مستقیم، بلیط سیستمی و کلاس پروازی اکونومی، در خرید بلیط هواپیما با قیمت کمتر موثر است. گاهی اوقات به دلیل نبود پرواز مستقیم از شهرهای کوچک تر ایران به دبی، خرید بلیط تهران دبی بهترین روش برای کاهش هزینه بلیط هواپیما می باشد. ایرلاین های ایرانی مانند ماهان، ایران ایر و قشم ایر نسبت به ایرلاین های خارجی، بلیط هواپیما به دبی را با قیمت کمتری عرضه می کنند.

چگونه در دبی اقامت ارزان داشته باشیم؟

دبی در واقع شهری لوکس با هتل های مجلل است. اما این بدان معنا نیست که همه مسافران باید چنین اقامتگاه های گران قیمتی را رزرو کنند. دبی، هاستل ها و هتل های ارزان تری دارد که می توانید آن ها را رزرو کنید. این هاستل ها و هتل ها می توانند اقامتی نسبتا ارزان با سطح خدمات قابل قبولی را به شما ارائه دهند. در میان هتل های دو ستاره دبی، می توانید هتل هایی را نیز بیابید که با هتل های سه یا چهار ستاره برخی از کشورها برابری می کنند.

ارزانترین زمان سفر به دبی  در کدام ماه است؟

بطور کلی ماه آپریل (فروردین) تا اواخر اکتبر (مهر) ارزانترین زمان سفر به دبی است. در این ماه ها، دمای هوا بالا بوده و مسافران کمتری به این شهر سفر می کنند. در ادامه ارزانترین زمان سفر به دبی را در ماه­های مختلف به همراه دمای هوا بررسی می کنیم تا بتوانید با توجه به شرایط خود، بهترین زمان ممکن را انتخاب کنید.

ارزانترین زمان سفر به دبی

سفر به دبی در ماه اردیبهشت

ماه آپریل (اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت) شروع فصل گرما در دبی است زیرا دمای هوا می تواند تا حداکثر 32 درجه سانتیگراد افزایش یابد. همچنین احتمال بارش باران در ماه آپریل بسیار کم است. در ماه آپریل روزها طولانی تر به نظر می رسند، اما با نزدیک شدن به ساعات انتهایی روز، هوا خنک می شود. برای انتخاب ارزانترین زمان سفر به دبی بوده  پیشنهاد ما آپریل است که در آن دمای هوا کمی معتدل است.

سفر ارزان به دبی در خرداد

در ماه می (اواخر اردیبهشت تا اواسط خرداد) درجه حرارت به بالاترین حد خود یعنی 37 درجه سانتیگراد می رسد و در برخی موارد ممکن است از 42 درجه سانتیگراد نیز فراتر رود. کمترین دما در این ماه از 24 درجه سانتی گراد تا 27 درجه سانتی گراد متغیر است. عصرها نیز نسبتاً گرم بوده و ممکن است در این ماه هیچ بارندگی وجود نداشته باشد. با گرم شدن هوا در این روزها، بیشتر مراکز خرید و مراکز تفریحی از ساعات ابتدایی عصر فعالیت خود را شروع می کنند.

تیر ماه؛ ارزانترین زمان سفر به دبی

ماه ژوئن یا تیر ماه، شروع ایام گرم سال بوده و در عین حال ارزانترین زمان سفر به دبی نیز می باشد. میانگین دما در این زمان در حدود 33 درجه سانتیگراد با احتمال افزایش تا 38 درجه سانتیگراد و گاهی اوقات تا 43 درجه در بعدازظهر می باشد. در این زمان از سال میزان سفرها به دبی به شدت کاهش پیدا کرده که به همین دلیل مراکز خرید و مراکز تفریحی خدمات و کالاهای خود را با تخفیف بیشتری ارائه می کنند.

برج خلیفه دبی

مرداد ماه، گرم ترین ماه سال در دبی

گرم ترین ماه سال در دبی و همچنین ارزانترین زمان سفر به دبی، در جولای و آغاز مرداد ماه است. در این ماه باید انتظار میانگین دمای بالای 40 درجه سانتی گراد را داشته باشیم. در این زمان حتی قدم زدن در ساحل و یا استراحت در کنار استخر هتل در طول روز بسیار طاقت فرساست. این ماه ارزانترین زمان برای سفر به دبی است و قیمت هتل ها و پروازها حتی بیشتر کاهش می یابد. مکان های گردشگری در این ماه اکثرا خلوت بوده و بازدید از آن ها با تخفیف های زیادی همراه است.

سفر به دبی در شهریور ماه

آب و هوای آگوست یا شهریور بسیار شبیه به ماه جولای است. در این ماه دمای هوا بالا بوده اما با رسیدن به اواخر ماه، کمی از دمای آن کاهش پیدا می کند. دمای هوا در ساعات اولیه صبح و همچنین در شب پایین تر بوده و می توانید برخی از کارهای خود را در این ساعات انجام دهید. شهریور ماه نیز ارزانترین زمان سفر به دبی بوده که در آن دمای هوا به تدریج کمتر می شود.

مراکز خرید ارزان در دبی

یکی از بهترین روش ها برای سفر ارزان به دبی یافتن مراکز خرید ارزان است. دبی یکی از آن شهرهایی است که مقصدی ایده آل برای خرید است. اما یک تفاوت عمده دبی با سایر شهرهای مناسب برای خرید مانند استانبول، اصالت برندها است که البته سطح قیمت ها در دبی بالاتر است که خرید در دبی را سخت می کند.

مال دبی

اما همه برندها و فروشگاه های بزرگ حراج های فصلی دارند که در پایان هر فصل به صورت هماهنگ و در سراسر جهان برگزار می شود. این حراجی ها قیمت ها را به شدت کاهش داده و می توانید کالای مورد نظر را با کمترین قیمت ممکن تهیه کنید. دبی همچنین دارای جشنواره فروش سراسری است که در آستانه سال نو در تیر ماه، در تمام مراکز خرید بزرگ کشور برگزار می شود. ارزان ترین مراکز خرید، فروشگاه ها و بازارهای دبی عبارتند از:

  • اژدها مارت
  • وافی مال
  • الکرامه
  • دهکده جهانی
  • اوت لت مال دبی
  • خیابان الفهیدی

برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

حمل و نقل پول به دبی با محدودیت های گمرکی همراه است. در صورت خروج از ایران به مقصد کشورهای دیگر شما می توانید تا 5 هزار دلار بدون اظهار آن در بانک، همراه داشته باشید. برای حمل پول بیشتر از این مقدار باید آن را در بانک اظهار کرده و مدارک آن را همراه داشته باشید. هنگام ورود به فرودگاه دبی نیز همراه داشتن ارز بیش از 10 هزار دلار نیاز به ثبت در گمرک فرودگاه دارد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments