انتخاب فرش برای آشپزخانه، در چند دقیقه کارشناس خرید فرش شوید

ایستادن روی کف سخت آشپزخانه برای مدت طولانی می‌تواند بدن شما را دچار آسیب کند. برای کاهش بخشی از فشاری که ممکن است مفصل های شما در حالت ایستاده احساس کنند، به یک فرش مناسب با ویژگی‌های خاص نیاز دارید.

به راحتی کارشناس خرید فرش شوید: انتخاب فرش مناسب آشپزخانه

آشپزخانه، قلب خانه است، مهم نیست چقدر بزرگ باشد یا کوچک، مدرن باشد یا سنتی، جایی است که می تواند نمایانگر روح خانه و نگرش خانواده باشد. انتخاب فرش در آشپزخانه، به جز کمک به زیبایی و مناسب سازی فضا، به افزایش روحیه خانواده نیز کمک میکند.

فرش آشپزخانه در انواع و اقسام الیاف، رنگها و طرح ها در بازار عرضه میشوند، به نحوی که انتخاب میتواند بسیار سخت و شاید آزار دهنده باشد. اینجا با همراهی کارشناسان آقای فرش به شما کمک میکنیم با رعایت چند نکته اصولی و مهم، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین مدل فرش آشپزخانه

اینکه فرش گرانبهای شما در آشپزخانه به واسطه رطوبت یا استفاده زیاد  از بین برود قطعا بسیار دردناک است، برای همین ممکن است به فکر این بیفتید که از فرشهای نامرغوب و بسیار ارزان استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید ممکن است روزی چند ساعت روی این فرش بایستید، راه بروید و در معرض طرح و نقش آن باشید، بنابراین خیلی مهم است که فرشی انتخاب کنید که از لحاظ کیفیت، قیمت، طرح و رنگ پاسخگوی شما باشد.

کیت میلر از طراحان داخلی مطرح جهان می‌گوید: «برای انتخاب فرش برای آشپزخانه باید وقت بگذارید و به عملکردها و زیبایی‌شناسی که به طور خاص با آشپزخانه شما مرتبط است و میزان حضور شما در این فضا فکر کنید.» او خاطرنشان می‌کند که چه کسی باشید که ساعت‌ها را در آشپزخانه می‌گذرانید یا به ندرت از فضا استفاده می‌کنید، «وجود یک فرش نرم‌ زیر پا و زیبایی افزوده آن مزایای خود را دارد.»

فرش‌های آشپزخانه در ساعات طولانی که صرف پخت و پز غذا و امور مربوط به آن می‌شود، راحتی را فراهم و زمانی که ظرف‌ها بعد از وعده غذایی شسته می‌شود، از خستگی بیشتر شما جلوگیری و به شادابی فضا کمک میکند. اگر کودکی دارید که ممکن است زیاد مایعات یا غذا روی فر ش بریزد، به طرحی فکر کنید که اثرات لکه را در خود پنهان کند و یا الیافی که به راحتی شسته و خشک شوند. در این مواقع استفاده از فرش‌های دو رو هم می‌تواند گزینه مناسبی به نظر برسد.

هنگام انتخاب فرش برای آشپزخانه می توانید به انتخاب طرحی فکر کنید که باعث همبستگی بیشتر فضاهای مختلف خانه و آشپزخانه شود.

هنگام انتخاب فرش برای آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از نکاتی که بسیار مهم است، میزان مقاومت الیاف و رنگ فرش در برابر مواد غذایی، مایعات یا مواد شیمیایی است که ممکن است روی آن ریخته شود. همچنین دفعات شستشویی که فرش می تواند تحمل کند نیز بسیار مهم است. با وجود هر گونه احتیاط، هر لحظه امکان لکه دار شدن فرش وجود دارد، برای حل این مشکل، پیشنهاد می کنیم از مجموعه آموزشی لکه بری در سایت آقای فرش استفاده کنید تا بتوانید در کمترین زمان با وسایل و مواد معمولی موجود در آشپزخانه، از لک شدن فرش جلوگیری کنید.

پیش از انتخاب فرش، به مثلث کار یا مثلث آشپزخانه خود دقت کنید. مسیر بین سینک، یخچال و اجاق گاز، که بسیار پر استفاده است.  بهتر است در این مثلث از فرش‌هایی که از مواد طبیعی مقاوم مانند پشم، جوت و سیزال ساخته شده‌اند استفاده کنید. البته حتما برای جلوگیری از سرخوردن فرش، ترمز فرش را فراموش نکنید.

برای فرش زیر میز غذاخوری، بیشتر به طرحی هماهنگ با کلیت دکوراسیون، و پرزهای بلند برای نرمی و راحتی بیشتر فکر کنید.

 الیاف  و جنس فرش

یکی از دلایل انتخاب فرش برای آشپزخانه، راحتی و آسایش است. به هر حال ایستادن روی یک زمین صاف و سخت پس از مدتی ممکن است ناراحت‌کننده باشد. اگرچه پنبه در برابر لکه مقاوم نیست، اما زیر پای شما احساس خوبی خواهد داشت و معمولاً قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. اگر فرش با دوام بیشتری می‌خواهید، به دنبال مواد محکم بافته شده و کم پرز (ضخامت حدود یک چهارم اینچ حدود نیم سانتی متر) باشید. علاوه بر این، در مورد جنس مناسب فرش آشپزخانه مواد مصنوعی ساخته شده مانند نایلون، پلی استر و الفین نیز می توانند استفاده شوند زیرا روغن و کثیفی را جذب نمی‌کنند و لکه ها راحت تر شسته می شوند، اما حس و حال الیاف طبیعی را ندارند. در هر صورت  جنس و نوع الیاف مناسب یکی از ویژگی‌های  مهمی است که باید برای آشپزخانه در نظر بگیرید.

رنگ

شما می‌توانید فرش‌های آشپزخانه را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پیدا کنید. در حالی که مطمئناً می‌توانید فرش با رنگی خنثی را انتخاب کنید که با زیبایی‌شناسی آشپزخانه شما هماهنگ باشد، گزینه‌های رنگارنگ یا طرح دار نیز توصیه می‌شود که به طور مؤثر کثیفی‌ها را پنهان می‌کنند. فرش در آشپزخانه با وجود نظافت روزانه در احتمال لکه شدن است، حتی اگر روزانه نظافت شود. برای پنهان کردن این لکه ها، طرح های شلوغ و رنگی بهتر است اگر فرش طرح دار می‌خواهید به دنبال فرشی با ظاهر آنتیک باشید که بتواند در برابر شستشو مقاومت کند.

کلام آخر

چه در حال شستن ظروف، چه در حال آماده‌سازی غذا یا پخت و پز باشید، ایستادن روی کف سخت آشپزخانه برای مدت طولانی می‌تواند بدن شما را دچار آسیب کند. برای کاهش بخشی از فشاری که ممکن است مفصل شما در حالت ایستاده احساس کنند، به دانستن ویژگی‌های فرش مناسب آشپزخانه نیاز دارید. مجموعه آقای فرش تلاش کرده تا مجموعه از انواع فرش آشپزخانه را در قسمت فرش های ماشینی و فرش دست بافت فراهم کند تا بتوانید بهترین مدل فرش آشپزخانه را انتخاب کنید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments