بررسی فرآیند رزرو هتل و اقامت در هتل

هتل‌ها از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها برای سفر در تمام دنیا هستند. اقامتگاهی امن و با امکانات مختلف که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود آن را انتخاب کنید. تمام این مزایا را باید به تنوع بالای هتل‌ها در شهرهای مختلف اضافه کنید. گرچه این تنوع گاهی می‌تواند باعث سردرگمی شود. چرا که پیدا کردن هتل مورد نظر شما در بین گزینه‌های مختلف کمی سخت‌تر خواهد بود. از این رو در این مقاله شما را با یک روش ساده برای پیدا کردن هتل یعنی به راهنمای اینترنتی آشنا خواهیم کرد. همچنین نکات مهم برای رزرو و اقامت را بیان می‌کنیم.

راهنمای رزرو اینترنتی هتل

در حال حاضر بر خلاف دهه‌های گذشته می‌توانید در بین تنوع بالای هتل‌ها در مقاصد مختلف هتل‌های زیادی را انتخاب کنید. انواع هتل آپارتمان تا هتل‌های لوکس ۵ ستاره و حتی بوتیک هتل و هتل‌های سنتی، همگی اقامتگاه‌هایی هستند که با توجه به سلیقه، بودجه و حتی مقصد شما وجود دارند.

اما رزرو هتل از جمله کارهایی است که باید قبل از سفر انجام شود. چرا که هنگام رسیدن به مقصد دغدغه‌ای از بابت گشتن در شهر و پیدا کردن اقامتگاه مورد نظر خود نخواهید داشت. به‌ویژه اگر در تعطیلات سفر کنید، معمولا با ظرفیت پر اقامتگاه‌های مواجه می‌شوید.

یک راه ساده برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، رزرو اینترنتی هتل است. در این روش می‌توانید با جستجوی مقصد خود، لیست تمامی هتل‌های موجود در یک شهر را مشاهده کنید و هر گزینه را به همراه عکس، موقعیت جغرافیایی و امکانات موجود ببینید و همچنین قیمت‌های آن را با هم مقایسه کنید.

این کار علاوه‌بر اینکه انتخاب اقامتگاه مورد نظر را برای شما ساده‌تر می‌کند، به زمان کمتری نیاز دارد و لازم نیست تمام شهر را برای پیدا کردن گزینه مورد نظر خود بگردید. ضمن اینکه می‌توانید پیش از سفر به راحتی تاریخ‌هایی که ظرفیت خالی دارند را مشاهده و با توجه به زمان مورد نظر خود آن را رزرو کنید.

نکات مهم در زمان رزرو هتل

رزرو هتل به‌صورت اینترنتی ساده‌ترین راه است چرا که علاوه‌بر مزایای گفته شده، امکان بررسی نکات مهمی برای رزرو را به شما می‌دهد. این در حالی است که برای رزرو حضوری پرسیدن لیست طولانی سوالات شاید چندان منطقی به نظر نرسد! 

با این توصیف چه نکاتی را باید در زمان رزرو هتل رعایت کنیم؟

  • نوع هتل: اولین فاکتوری که به شما کمک می‌کند هتل مورد نظر خود را رزرو کنید، این است که شما چه امکاناتی را از محل اقامت خود با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، انتظار دارید؟ این مورد ستاره‌های هتل شما را مشخص خواهد کرد که می‌توانید در همان ابتدای امر و در هنگام جستجو، ستاره‌های هتل را فیلتر کنید تا گزینه‌های دقیق‌تری به شما نمایش داده شوند. 
  • موقعیت مکانی و دسترسی: ممکن است هتلی را پیدا کنید که دقیقا مطابق خواسته‌های شماست یا اینکه قیمت بسیار مناسبی داشته و برای شما بسیار به‌صرفه باشد اما هنگامی که موقعیت مکانی آن را بررسی می‌کنید، متوجه شوید که با مراکز دیدنی یا مرکز شهر فاصله زیادی داشته و دسترسی مناسبی به وسایل حمل‌ونقل عمومی نداشته باشد. از این رو باید هزینه زیادی را برای رفت و آمد در نظر بگیرید.
  • قیمت: مورد مهم دیگری که در انتخاب محل اقامت تاثیر زیادی دارد، هزینه اقامت است. البته این مورد بسیار نسبی است و با توجه به امکانات مورد نظر شما تعیین خواهد شد. با این توصیف با توجه به انتظارات خود می‌توانید در بین گزینه‌های مختلف بهترین هتل موجود را انتخاب کنید.
  • نظرات سایر مسافران: بهترین فاکتور برای انتخاب محل اقامت مناسب، نه عکس‌های هتل هستند و نه امکانات آن. گرچه این موارد در انتخاب تاثیر زیادی دارند اما بیشترین موردی که می‌تواند به شما کمک کند، نظرات سایر مسافرانی است که پیش از شما در هتل اقامت داشته‌اند. این نظرات در واقع تجربیات سایر افراد هستند که دیدگاه خوبی از برخورد کارکنان، نظافت، امنیت و حتی امکانات هتل به شما می‌دهند.
  • امکانات هتل: اقامتگاهی به نام هتل یک نام کلی برای آن است. هتل‌ها با توجه به چند ستاره بودن یا حتی سنتی و مدرن انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را در گروه‌های مختلف قرار داد. اگر وجود امکاناتی مثل رستوران، کافه، خشکشویی، سالن ورزشی، پارکینگ و غیره برای شما اهمیت زیادی دارد حتما هتل‌های ۴ و ۵ ستاره را انتخاب کنید. اگر هم به دنبال اقامت خاص و متفاوت با حال و هوای سنتی هستید، بوتیک هتل‌ها بهترین گزینه برای شما هستند. بنابراین حتما از فیلترهای موجود در سایت‌های رزرو هتل مانند آنچه در https://mrbilit.com/hotel هست استفاده کنید.

نکات و قوانین اقامت در هتل

هتل‌ها یکی از امن‌ترین محل‌های اقامت در سفر هستند. البته به ازای این امنیت قوانین و مقررات خاص دارند که در هنگام اقامت بهتر است آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه مهم‌ترین نکات و قوانین اقامت را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  1. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، زمان ورود و خروج هتل (یا اصطلاحا چک این و چک اوت) است. ساعت تحویل و تخلیه اتاق تقریبا در همه هتل‌ها در تمامی دنیا یکسان است و ممکن است در یک بازه نیم الی یک ساعته متغیر باشد. ساعت ورود به هتل‌ها ۱۴ بعد از ظهر و ساعت تخلیه واحد ۱۱ ظهر است. (با رعایت نکردن این نکته معمولا جریمه یا هزینه یک روز کامل اقامت برای شما در نظر گرفته خواهد شد)
  2. دومین نکته‌ای که برای اقامت رعایت کنید، این است که بیشتر هتل‌ها دارای رستوران و کافه هستند. در نتیجه می‌توانید برای ناهار یا شام از رستوران استفاده کنید و در هیچ هتلی امکان آشپزی وجود ندارد. (مگر اینکه از هتل آپارتمان استفاده کنید که این هتل‌ها دارای آشپزخانه و همچنین ظروف آشپزی نیز هستند)
  3. اگر با حیوانات خانگی خود سفر می‌کنید، حتما پیش از رزرو اقامتگاه در مورد امکان همراه داشتن حیوانات در هتل سوال کنید. چرا که در بسیاری از هتل‌ها ورود حیوانات ممنوع است.
  4. در صورتی که وسایل ارزشمند یا پول نقد همراه خود می‌برید، حتما بررسی کنید که هتل مورد نظر شما دارای صندوق امانات یا گاوصندوق در داخل اتاق باشد تا بتوانید با خیال راحت هنگام اقامت در هتل آن‌ها را در صندوق قرار دهید.

تنوع زیاد هتل‌ها در هر مقصد باعث سخت شدن انتخاب آن‌ها شده است. تا جایی که قبل از سفر حتما باید زمانی را به بررسی و انتخاب هتل با توجه به خواسته‌ها و بودجه خود اختصاص دهید. با رزرو اینترنتی هتل می‌توانید انواع هتل‌ها را در هر مقصد مشاهده کرده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. امکان مقایسه هتل‌ها با توجه به تعداد ستاره، امکانات و… نه تنها در سایت‌های خارجی مانند https://www.booking.com/index.en-gb.html میسر است، بلکه پلتفرم‌های ایرانی نیز این امکانات را فراهم کرده‌اند.

اما پیش از رزرو هتل علاوه‌بر قیمت و امکانات هتل، به مواردی مثل موقعیت مکانی و همچنین دسترسی‌ها، نظرات سایر مسافران، نوع هتل(سنتی یا مدرن) و همچنین قوانین مختلف هتل‌ها مثل ساعت ورود و خروج و همچنین امکان ورود حیوانات را بررسی کنید.

منبع

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments