اردیبهشت، بهترین زمان سفر به شیراز!

شهر شیراز در اردیبهشت ماه به‌راستی دلبری می کند و زیبایی های خود را به رخ گردشگران می کشد. طبیعت زیبای شیراز، آب و هوای معتدل و تکرار نشدنی اردیبهشت و مصادف شدن ۱۵ اردیبهشت با روز شیراز، همه و همه جزو دلایلی هستند که باعث می شود اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز باشد.

شرایط آب و هوایی شیراز در اردیبهشت بی‌نظیر است

معمولاً افرادی که قصد سفر به شهرهای مختلف را دارند اولین موردی که با آن توجه می‌کنند، آب و هوای شهر مقصد است. به همین خاطر سعی می کنند فصلی را برای سفر انتخاب کنند که آب و هوا مناسب و معتدل باشد تا بتوانند به‌اندازه کافی از سفر خود لذت ببرند.

ازآنجاکه فصل بهار ازنظر آب و هوا بهترین شرایط ممکن را برای سفر به شیراز دارد، همه افرادی که تجربه سفر به این شهر زیبا و توریستی را داشته اند، توصیه می کنند که در فصل بهار به‌ویژه اواخر فروردین و نیمه اول اردیبهشت، برای سفر به شیراز اقدام کنید. چراکه هنوز خبری است گرمای سوزان تابستان نیست و لذت قدم زدن در باغ های زیبای شیراز در آب و هوای دل‌انگیز اردیبهشت ماه، به جان و تن انسان می نشیند. ناگفته نماند که گاهی اوقات در فصل بهار رگبار ها و باران های بهاری هم طراوت شهر را دوچندان می‌کنند، اما بارش باران به حدی نیست که بتواند لذت سفر را به کام مسافران تلخ کند.

جذابیت جاذبه های گردشگری شیراز در اردیبهشت بیشتر می شود

بیشتر جاذبه های گردشگری شهر شیراز در میان باغ های سرسبز و زیبایی قرار گرفته‌اند. به همین خاطر با نو شدن طبیعت، جلوه این جاذبه های گردشگری بیش از پیش به چشم می‌آید. تصور کنید در یک روز بهاری در باغ ارم زیبا و درختان سر به فلک کشیده، قدم بزنید یا برای بازدید از عمارت زیبای نارنجستان قوام سری به این باغ زیبا بزنید و عطر شکوفه های بهارنارنج را به اعماق جان بفرستید.

زیبایی های طبیعت در فصل بهار، در هر گوشه و کنار شهر خودنمایی می کند. از درخت های زیبا و رنگارنگ گرفته که در سرتاسر شهر توجه هر گردشگری را جلب می‌کنند تا باغ های زیبا و عمارت های بی نظیر تاریخی که غرق گل شده اند. همگی جزو زیبایی های شیراز در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه هستند.

برگزاری جشنواره های بهاری

در تعطیلات نوروز تا اواخر اردیبهشت، بسیاری از رویدادها و جشنواره های متنوع شیراز برگزار می‌شوند که برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. در بیشتر این جشنواره ها آداب و رسوم و غذاهای شیرازی به گردشگران معرفی می شوند. علاوه بر این مسافران می‌توانند با تاریخ شهر شیراز نیز آشنا شوند.

شرکت در جشن ها و مراسم هایی که در فصل زیبای بهار برگزار می‌شوند، برای همه مسافران جذابیت دارد.

به طور کلی مردم شیراز بسیار خونگرم و سرزنده هستند و شما در هر فصلی به شهرشان سفر کنید، متوجه خلق و خوی شاد و سرزنده آن‌ها می شوید و می توانید از سفر نهایت لذت را ببرید. این سرزندگی را می‌توانید در زمان عید نوروز، به وضوح در هر گوشه از شهر شیراز ببینید که عده ای دور یکدیگر جمع شده اند و مشغول شادی و پایکوبی هستند.

۱۵ اردیبهشت، روز شیراز

روز شیراز با پانزدهم اردیبهشت ماه مصادف شده است. علیرغم اینکه این روز به عنوان روز بزرگداشت گردشگری در شهر شیراز مطرح می‌شود، بسیاری از گردشگران برای استفاده از تخفیفات و شرکت در جشن های ویژه این روز، در پانزدهم اردیبهشت ماه به شیراز سفر می کنند.

البته ذکر این نکته هم لازم است که قیمت بلیط هواپیمای قطار در این روزها افزایش پیدا می کند. چرا که تقاضا برای خرید بلیط بسیار بالا است. یکی از جشنواره های به یاد ماندنی که در روز شیراز برگزار می شود، جشنواره بالن ها است. البته بسیاری از نمایشگاه ها نیز در اردیبهشت ماه به ویژه در روز شیراز در سراسر شهر برگزار می‌شوند. از جمله آن ها می‌توان به نمایشگاه فرش، آثار مینیاتوری، خوشنویسی، عکاسی و … اشاره نمود.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری در اردیبهشت

درست است که اردیبهشت ماه جزوه فصل های پر گردشگر و های سیزن محسوب می شود، اما هزینه مربوط به بازدید از اماکن گردشگری در نوروز و اردیبهشت ماه نسبت به سایر روزهای سال ارزانتر است. به خاطر افزایش تعداد گردشگران، قیمت بلیط مجموعه هایی مانند تخت جمشید، حافظیه و یا سعدیه نسبت به روزهای دیگر سال کمتر می شود، اما هزینه‌های مربوط به رزرو هتل یا اقامتگاه و خرید بلیط هواپیما قطار و … برای سفر به شیراز افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر به این نکات توجه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به شیراز

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به شیراز را معرفی کنیم، باید به مسائل مختلفی توجه داشته باشیم. درست است که اردیبهشت ماه از نظر آب و هوایی، برگزاری فستیوال ها و واقع شدن روز شیراز در این ماه، به عنوان بهترین زمان انتخاب می شود؛ اما به دلیل بالا رفتن هزینه های سفر، نبود اقامتگاه ها و هتل های مناسب در اردیبهشت و همچنین شلوغی و ازدحام جمعیت، بسیاری از افراد بهترین زمان سفر به شیراز را فصل پاییز می دانند.

در این فصل اگر چه شرایط آب و هوایی به خوبی فصل بهار و اردیبهشت ماه نیست، اما از گرمای تابستان کاسته شده و آب و هوا رو به خنکی می رود. پیدا کردن هتل و اقامتگاه نیز در فصل پاییز به سادگی امکانپذیر است و هزینه های مربوط به اقامت در هتل می تواند نصف هزینه اقامت در اردیبهشت ماه باشد. هزینه های مربوط به خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

و اما اگر قصد سفر دارید…

اگر اردیبهشت ماه را به عنوان بهترین زمان سفر به شیراز انتخاب کرده‌اید و به دنبال کمترین قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز می‌گردید، پیشنهاد میکنیم با مراجعه به وبسایت پته و بررسی نمودار قیمتی، اقدام به خرید بلیط این مسیر کنید. به این صورت می توانید ارزانترین بلیط های موجود را برای سفر به شیراز، شهر شعر و ادب خریداری نمایید.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments