دربند ، محله‌ی خوش آب و هوای پایتخت

چرا تهران گردی را باید از دربند شروع کرد؟ محله‌ای ییلاقی در شمال تهران که تفریح‌گاهی برای پوشش طیف گسترده‌ای از سلیقه‌هاست. در این جای خوش آب و هوا هرچه از یک تفریحگاه می‌خواهید را پیدا می‌کنید.

دربند تهران
دربند تهران
در دربند چه کار کنیم؟

کوهنوردی، پیاده‌روی و استفاده از طبیعت همراه با رودخانه، شکم‌گردی و دسترسی به انواع غذاهای خیابانی، کافه‌ها و رستوران‌ها در کنار تخت‌های سفره‌خانه‌ای، همگی دربند را به تجربه‌ای به یادماندنی مبدل می‌کند. البته خاطرتان باشد اگر به قصد پیمایش به دربند می‌روید تجهیزات و وسایل ایمنی همراه داشته باشید.

ایران تراول پیشنهاد می‌کند ثبت خاطره و عکاسی را فراموش نکنید، شک نکنید عکس‌های ناب و زیبایی خواهید داشت.

دربند تهران
دربند تهران
زیبایی‌های دربند

دربند به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی و اتمسفر خاص خودش، چهار فصل را زیباتر برای شما به تماشا می‌گذارد. بهار پر از شکوفه و خنک که البته از باران بی‌نصیب نیست، تابستان فرصتی برای فرار از شلوغی تهران و پاییزش هزار رنگ و زیباست. دربند زمستانی تماماً سپید و یخ‌زده دارد که اگر در این فصل قصد دربند گردی داشتید مراقب قدم‌هایتان باشید، مسیر باریک و لغزنده خواهد بود!

داستان دربند

میان داستان‌های خوشگذرانی پادشاهان قاجار و پهلوی در دربند، ذکر تاریخی از مجسمه‌ی کوهنورد خالی از لطف نیست. این مجسمه به سال ۱۳۴۱ توسط لعل ریاحی، نقاش و پیکره‌ساز ایرانی به پیشنهاد حسن وجدان خوش (که خود نیز کوهنورد به نامی بود) ساخته شد. امیر شاه قدمی که گروهبان ارتش، مربی کوه نوردی و مربی اسکی ایران بود به عنوان مدل ساخت این مجسمه انتخاب شد. دلیل انتخاب امیرشاه قدمی به عنوان مدل در ساخت این مجسمه، همکاری او در عملیات نجاتِ سقوطِ سرنشینان یک فروند هواپیمای آمریکایی در قله‌ی زردکوه بختیاری، در سرمای ۳۰ درجه زیر صفر بود که به دنبال این ماجرا از جان اف کندی، رییس جمهور وقت آمریکا، مدال لیاقت دریافت کرد و این تندیس نام امیر شاه قدمی را جاودانه ساخت.

دربند
دربند
توصیه‌های ایران تراول

بهتر است در خاطران باشد که دربند از نظر مسافت فاصله چندانی با امامزاده صالح، بازار تجریش و کاخ سعدآباد ندارد و در ادامه‌ی گشت بد نیست دیداری هم از این مکان‌ها داشته باشیم. با ایران تراول همراه باشید.

دربند تهران
دربند تهران

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

این مقاله را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments